Inlägg från: FridaMaria81 |Visa alla inlägg
  • FridaMaria81

4 år och adhd?

Jag vet inte var jag ska börja och hur jag ska skriva. Men jag håller på att bryta ihop. Min son, snart 4, har sedan bebis varit mycket aktiv, klättrat, sprungit, härjat. Han har sedan han var året fått raseriutbrott då han dunkar sitt huvud, biter sig själv i armarna och stoppar fingrarna i halsen. Vi har hela tiden sagt att det blir nog bättre när han blir lite större men det har blivit tvärtom. Han har höga skrik för sig, han skriker så att man tror att rutorna ska spricka och han har nu börjat ge sig på oss när han får sina utbrott, slår mig och pappan, biter.0, sparkar och kastar sönder allt han får tag på.

Nu har förskolan visat oro då han har gått bakåt i sin sociala utveckling med att kunna leka med andra.

Han är tidig med talet, pratar bra, äter bra de gångerna han kan sitta still, kramig och oerhört mammig. Familjepedagoger har varit på hembesök och frågade de gångerna "är han såhär jämt? Orkar ni med detta?"

Och jag har bitit ihop och sagt att det funkar. Men nu klarar vi knappt vardagen, jag gråter fler gånger om dagen och mina andra barn får knappt nån tid med mig då allt går åt till att vara med 4-åringen.

Fått remiss till BUP, men det kunde dröja.

Vad ska jag ta mig till? Vad kan det vara med honom...

• Svar på tråden 4 år och adhd?
  • FridaMaria81

Tack snälla, ska kika. Fick tips om boken 5 gånger mer kärlek förut också, den köpte jag och tyckte den var bra.

Svar på tråden 4 år och adhd?