• SarahJ

Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?

Hoppar in här jag med!

Fick ett ma i v9 i maj -12 som slutade med att jag blev inlagd och fick cytotec, ett tidigt mf okt -12. Den 23 dec samma år fick jag plus igen och efter en orolig graviditet som jag inte riktigt trodde på så fick jag en underbar dotter augusti -13. Så hon blir två om två veckor. =)

Vi började försöka med nr 2 i fjol juni och fick plus sista juli. Det slutade dock med ytterligare ett ma i v 9 och cytotec. Plussade igen i februari och igen blev jag inlagd men denna gång blev jag skrapad för dom ville undersöka den lite närmare. Detta i v 10. På återbesöket såg dom nåt på vul som inte sku vara där så i början av juni så blev jag sövd en gång till och opererad. Defyllde livmodern med vatten och gick sedan in med kamera för att titta. Jag hade en polyp som dom plockade bort. Det var rester kvar från moderkakan.

Jag har nu haft äl i dagarna och "tvingade" hem mannen på lite mys trots att han har arbetsvecka. =)

Ska även börja med Lugesteron imorgon. De ska jag äta till v9 om det nu tog sig vill säga....

Det är så fruktansvärt tröstlöst ibland. Har svårt atg hantera andras graviditeter. Det hugger som en kniv i hjärtat...

Hur går det för er andra?

• SarahJ

Japp, fick det via läkaren som ringde angående provsvaret av polypen. Fick det för att hon tyckte att det inte skulle skada och att vi har försökt ett år.och för att vi har ändå gått igenom så mycket.

Vi har redan lämnat blodprov och det visa bra för både mig och karln. Vi har remiss så att han skulle kunna lämna spermaprov men det går ett helt dygn åt till det då vi måste åka bort för att lämna det.

På tisdag är det ca två veckor sen äl så då ska det tas test för att se. Nog har jag symptom men tror att de är från Lugesteronet. Man kan få graviditetssymptom av gul kroppshormon.

Hur känns det för dig? Några symtom?

• SarahJ

Ser ni det jag ser?!

Mensen ska komma nu i dagarna. Har lite oregelbunden så jag vet inte riktigt när. Tänkte ta först på tisdag men jag kunde inte hålla mig.

Vågarinte tro på det än då det kan vara spökstreck... ska köpa ett digitalt imorgon och ta på tisdag så får jag se.

Hur går det för er andra? ?
  • SarahJ
    Snusann skrev 2015-08-24 16:37:55 följande:

Hoppar in här. Har 9 missfall i bagaget, 8 stycken de senaste 3 åren. Har en son på fem år. Har testat trombyl samt innohep, deltagit i en studie med mer omsorg men inget har funkat. Nu hoppas jag att få prednisolon utskrivet då jag anar att jag kanske har ett överaktivt immunförsvar som inte gillar mina foster. Har gjort utredningar men de hittar ingenting på mig eller sambon. Har lätt för att bli gravida vilket är tacksamt med jobbigt med missfall gång på gång.

Jag tycker mig se ett streck SarahJ, jag hade absolut tolkat det som plus. Nu är jag dock inte testoman som många är utan tar ett och sen är det bra. Men jag har använt samma sorts test som detta.

Grattis själv!

Jag måste ju tro det efter fyra positiva test på tre dagar ;).

Ska på vul den 8/9 och det blir inskrivning dagen efter om det ser bra ut. Sen ytterligare ett ultraljud 21/9.
  • SarahJ
    Snusann skrev 2015-09-01 22:21:48 följande:

Åh så mycket trist! Tänk att vi är så många par som får kämpa så mycket.

Varför tror ni att det funkade med IVF? Jag har 9 mssfall bakom mig och har börjat funderar på IVF men undrar om och varför det skulle funka?!

Läkaren sa åt mig att det ev kan bero på att jag är överfertil. Allt som blir befruktat fastnar även om det inte är friskt.

Än så länge är jag gravid. S-hcg hade stigit från 3000 till 27 000 på en vecka, så än så länge ser det bra ut. Är vul på tisdag så jag får se då. Kanske gulkroppshormonet funkar.... men vågar inte riktigt tro det än.
  • SarahJ

Varför tror ni att det funkade med IVF? Jag har 9 mssfall bakom mig och har börjat funderar på IVF men undrar om och varför det skulle funka?!

Läkaren sa åt mig att det ev kan bero på att jag är överfertil. Allt som blir befruktat fastnar även om det inte är friskt.

Än så länge är jag gravid. S-hcg hade stigit från 3000 till 27 000 på en vecka, så än så länge ser det bra ut. Är vul på tisdag så jag får se då. Kanske gulkroppshormonet funkar.... men vågar inte riktigt tro det än.
  • SarahJ

Svar på tråden Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?