• Cowgirl

Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?

2 missfall och 2 missed abortions, alla väldigt tidiga har jag haft. Inga fel har hittats. Ska på "3D-UL" på tisdag, det är för att ytterligare en gång kolla att livmodern ser ok ut, vilket den gjort hittills .Får därför ingen behandling men överväger att "självmedicinera" med Albyl, borde ju inte kunna vara någon nackdel åtminstone. I övrigt är det "bara" att vänta och hoppas på bättre tur framöver. Jag har haft lätt att bli gravid, det är åtminstone en viss tröst...

Bemötandet i vården är jag INTE nöjd med, träffat en del riktigt osympatiska typer och blir även vansinnig på deras ineffektiva rutiner ????

Intressant att ta del av andras erfarenheter, stort lycka till önskar jag alla!

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Cowgirl

Beklagar, vhn ???? Hoppas att du snart mår bättre!

• Cowgirl

Annsansa, det låter ju helt fruktansvärt ???? Strulade dina graviditeter innan du fick sönerna också? Jag tycker det är så märkligt att det för vissa kan gå hur lätt som helst ett par gånger och sen "tar det stopp" helt och hållet... Även det omvända förekommer, att man först har flera missfall och sedan flera problemfria graviditeter. Kroppen kan vara lurig!

• Cowgirl

Berg-och-dalbana, verkligen... Hoppas att det som börjat växa i magen håller sig kvar!

• Cowgirl

Nu har jag varit och köpt Albyl! Som ett litet firande av att mitt "3D-UL" såg bra ut... Det finns inget som tyder på att det inte KAN gå vägen, hoppas hoppas hoppas på plus snart, och att det stannar kvar förstås!

• Cowgirl

Ingen mens emellan för dig då Annsansa? Jag har inte medvetet sett till att få det innan och det har ju inte funkat för mig så nu gjorde jag det. Fast jag "egentligen" inte tror att det är det som avgör... Håller tummarna för att det blir plus 29 juli!

• Cowgirl

Hur går det för er alla? Jag har åkt på en förkylning och hoppas att eventuell feber inte sätter käppar i hjulet för en graviditet... En vecka till beräknad mens, har bestämt mig för att inte ha gravtest hemma innan den är sen så att jag inte frestas att testa för tidigt, otålig som jag är!

Tycker det har "dragit" lite i livmodertrakten och idag har jag haft lite metallsmak i munnen men vågar inte hoppas på något alls, innan jag ser de två strecken...

• Cowgirl

Mensen uteblev (som jag trodde den skulle göra) igår och jag åkte för att köpa test på vårt lokala apotek. Det var dock SEMESTERSTÄNGT, vaddå frustrerande?! Var i stan idag i annat ärende och köpte då test, som var negativt...

Det kan ju vara för tidigt och bla bla bla, men mest sannolikt är det väl en missed abortion till på gång misstänker jag. Jag ska testa igen på fredag morgon, då är det ju både morgon och tre dagar efter beräknad mens. Jag var ju så säker på att det skulle bli plus så nu känns det mindre kul. Gravid på första chansen, det är ju en viss, men klen, tröst!

• Cowgirl

Beräknad mens nästa torsdag, så vet inte... Lugesteron alltså, det har du fått via din läkare antar jag? Har de hittat någon särskild "brist" som det ska behandla eller är det bara "för säkerhets skull?

• Cowgirl

Jag tycker ju det, men det tyckte jag för en månad sedan också, det slutade med sen mens eller om det nu var ett tidigt missfall ????

Lite illamående, tröttare än jag borde vara. Första jobbveckan efter semestern så det kanske är "normalt". Håller tummarna för oss alla! Verkligen tortyr med denna väntan... En del av mig tänker att jag borde ta det lugnt och ligga mycket på soffan, en annan del (som vinner!) vill ha mycket att göra för att skingra tankar! Blödning kom två dagar efter beräknad mens i juli så nu har jag bestämt mig för att vänta tills tre dagar efter beräknad mens, om den uteblir vill säga.

• Cowgirl

Jag har inte koll på hur den typen av test "ska" se ut, har bara använt Clearblue... Du får lägga band på dig till på tisdag och uppdatera med ett digitalt då

Jag köpte 2-pack förra månaden och har ett test kvar, tänkte dock vänta med det till nästa söndag som sagt.

Svar på tråden Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?