Störande prat på bion
Var på bio med brorsan idag. Det visar sig att en far precis bakom, som är där med sitt icke läskunniga (eller åtminstone inte tillräckligt kunniga för att läsa i takt med texten) barn. Därmed tyckte han det var en lämplig idé att med jämna mellanrum upprepa vad som sades eller omformulera och berätta vad som hände efter barnets ständiga uppmaningar; "vad sa han!?", "läs texten!" osv.
Jag tänkte "vad i helvete är detta?". Hur kan man inte förstå hur störande det här är? Jag lät det ändå hålla på ett ganska bra tag för att se om han själv skulle inse hur skevt beteendet var, men icke. Till slut vänder jag mig om och säger att det inte är hållbart att de snackar hela filmen. Det får önskad effekt, de var tysta och snälla under resten av filmen.
Någon mer som stött på detta eller liknande besynnerliga fenomen på bion? Hur tänker curling-föräldrar av detta slag när de inte nekar små barn annat än icke svensktalande filmer? Någon som känner sig träffad, kanske rent av farsan ifråga, får gärna berätta!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-23 23:53
Svensktalande filmer ska det givetvis vara, inte icke svensktalande.