• MrsC74

Provera. någon som ätit?

Provera ger ju inte ägglossning. Den kan lura kroppen att tro att ÄL skett så mensen kommer i gång. Har ätit det och sen Pergotime för att få ägglossning.
    Blev inte gravid av just det men blev gravid senare med annan hjälp

• MrsC74
    tjejhalmstad skrev 2015-06-23 22:25:33 följande:

Nä det vet jag. Äter dessa för att se ifall mensen kommer igång. För som du skriver, om kroppen förstår att den själv ska kicka igång ägglossningen.

Men då hjälpte dessa inte dig. Men hade du mens från början? Barn sen innan? När man avslutat de 10 tabletterna i kartan. Minns du hur man sen räknade innan man fick börja med nästa karta? Kommer ihåg att man skulle räkna från första blödningsdagen efter avslutad karta :)

Men skönt att höra att du sen fick annan hjälp och blev gravid :)

Provera hjälpte för att få gång mensen. Min kom sällan och fick dessa ett par gånger för att hjälpa till. Efter ett tag kom mens mer regelbundet. Så på det sätter hjälpte det. Sen blev jag visserligen gravid men det slutade med ett utomkvedshavandeskap då jag förlorade en äggledare så efter det blev det IVF
    Inga barn innan.
    Efter avslut av tabletter tog det ca en vecka innan mens kom.
  • MrsC74
    tjejhalmstad skrev 2015-06-24 11:27:46 följande:

Tack för ditt svar. 

Lite mer frågor kommer nu :)

Hur lång tid tog det innan du blev gravid ifall jag får fråga? Kom läkarna fram till varför den inte kom så sällan från början?

Jaså det tog ca en vecka för den att komma efter avslutad karta. Minns det som den kom bara efter 2-3 dagar. Men kommer du ihåg hur du skulle räkna sen med dagarna innan du fick påbörja nästa karta? Eller du åt kanske bara en omgång?

Har ätit dessa för 2 år sedan men minns inte. Har nu då igen fått dessa utskrivet och fick 4 kartor (nu påbörjat första kartan) 

Min mens blev oregelbunden efter jag använt minipiller. Jag ägglossade inte så ofta.
    Jag blev gravid första gången efter kanske tre omgångar av provera + Pergotime. Fast jag blev nog inte gravid under en period då jag hade ätit detta.
    Jag behövde aldrig äta mer än en omgång provera åt gången. Mensen kom alltid mer regelbundet under en lång period sen.
  • MrsC74
    tjejhalmstad skrev 2015-06-24 22:08:23 följande:
    Ah okej. Får jag fråga hur det är nu efter graviditeten? Var det länge sedan du fick barn och kom den igång sen?
    Min dotter är 3 år. Mensen är regelbunden nu. Har varit sedan efter grav
  • MrsC74
    samanta1234 skrev 2015-07-18 22:26:37 följande:
    hur blev du gravid, känner en kvinna som har svårt att bli grav kanske du kan hjälpa 
    IVF
  • MrsC74
    samanta1234 skrev 2015-07-28 23:43:31 följande:

vad är ivf

Provrörsbefruktning
Svar på tråden Provera. någon som ätit?