• 120512

Provera. någon som ätit?

Jag har ätit provera i 2år sen jag var på utredning om min mens inte kom sen jag tog yaz. Och visade sig att jag har pco :/ jag tar mina 2,5mån efter avslutad period.

Men har pausat dem då jag äter lchf och hoppas att ktoppen vänder.

men jag är fläskig så gå ner 5kg och hela badringen kanske mensen kommer..

Såg att du hade fått svar på dina frågor

• 120512
    tjejhalmstad skrev 2015-06-29 13:02:40 följande:
    Tack för ditt svar. Får jag fråga hur du räknade mellan varje karta? Innan du skulle påbörja nästa tablett karta alltså. Man skulle räkna från mensen första dag men hur länge?

Fick du ökade flytningar medan du åt provera ?
    Din gynekolog har inte hon sagt hur ofta du ska ta dem? För min gynekolog skrev ut provera som jag skulle ta 2,5mån efter avslut av proveramens. 
  • 120512
    tjejhalmstad skrev 2015-06-30 08:56:51 följande:

Oj det var långt imellan kartorna då.

Nej hon sa aldrig det. Om ja ska ta det från början.

Har ingen mens sen efter förlossning ca 1.5 år sedan. Hade samma problem efter min första graviditet också så åt provera då med för att starta igång mens och ägglossning. 

Allt såg bra ut hos gyn men de ville att jag skulle gå upp i vikt först för att se om det hjälpte. Men fick ändå provera utskrivet då jag ätit de innan, Men hon menade på att proveran inte skulle hjälpa då det endast visar ifall man kan blöda. Men att jag själv fick bestämma ifall jag ville börja med dem.

Så väntade nån månad efter läkarbesöket med att ta tabletterna och hade då rådfrågat min läkare igen. Berättade att jag hade gått upp lite i vikt men ändå ville börja med tabletterna och frågade henne hur jag skulle ta dem. Då sa hon att det räckte med 1 omgång (har 4 utskrivet) så fick aldrig reda på när man ska påbörja nästa. Känner själv att 1 omgång inte är lönt att ta utan minst 2 kartor om man ska försöka få kroppen att kika igång mensen sen.

Så det var därför jag fråga :) Har för mig att jag åt en karta och sen skulle räka tex 15 dagar från första provera mens dagen tills jag sen skulle börja med nästa omgång. Så du hade långt mellanrum mellan kartorna. 

Aha ja det kanske är beroende vart man befinner sig? Bäst är nog ringa o höra .
Svar på tråden Provera. någon som ätit?