Inlägg från: backsvala |Visa alla inlägg
  • backsvala

Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)

Hejhej!

21 år gammal och bosatt strax utanför Stockholm! 
    Plussade imorse och enligt beräkningar efter min senaste mens så är jag i v.5 (4+1) och har BF någonstans mellan 3-6 april 2016!
    Hoppas innerligt att detta går hela vägen efter ett MA och ett MF. 

Kul med en grupp för gravida i ungefär samma ålder!
    Ska bli kul att följas åt! :)

• backsvala
    GameOfLife skrev 2015-07-29 15:34:36 följande:
    Hej!

Grattis till plusset :)

Jag är också 21 år, bor i Uppsala. Är i v.11 (10+3) och är beräknad runt 14-17 februari :)

Hoppas allt går bra för oss båda två dessa graviditeter!

Hej! 
    Tack så jättemycket! <3

åh, då bor vi ganska nära varandra. Har 6 mil till Uppsala :) Kul att följa någon i samma ålder som bor så pass nära! :) 

Jag håller tummarna för oss båda två!

• backsvala
    Tett90 skrev 2015-07-29 15:49:45 följande:

Fyller 25 i höst och bor i Uppsala :) väntar första barnet och har sådär otroligt svårt att ta in de :O känner att jag borde gå som på moln 24:7 och inte tänkte på något annat ..får lite dåligt samvete att jag inte är så :(

Kul att du också bor ganska nära! :)
    Vilken vecka är du i? Själva känslan är väl väldigt individuell. Alla människor tar in saker på olika sätt och i olika hastigheter, det kommer ska du se! Skulle gärna byta med dig en stund. Just nu tänker jag inte på annat och varje gång jag läser ordet barn så får jag fjärilar i magen blandat med en stor sten av oro, inte det bästa när man ska plugga till en stor tenta :(
  • backsvala
    Tett90 skrev 2015-07-29 20:24:20 följande:
    Jag är bara i vecka 7 (6+4) tror kanske att de blir annat när jag får höra och se att de är något där inne :) är glad över detta och vi har längtat och planerat :)

Okej! mysigt! Snart dags för inskrivning då ju! :D
    Visst är det väl så, det är så svårt att ta in och faktiskt förstå att det växer något där inne innan man får se och höra det på riktigt. 

Förstår exakt din känsla! Vi har kört utan preventivmedel i 11 månader, men hållit oss lite borta från ÄL men samtidit tänkt att "händer det så händer det, och då är h*n mer än välkommen!". Vi bestämde sedan att denna månad skulle bli vårt första riktiga besök. Sen trodde vi absolut inte att det skulle gå på första, andra eller tredje utan att vi skulle få försöka några månader. Men ack så fel vi hade, fort skulle det gå! SkrattandeSkäms

• backsvala
    Mlady skrev 2015-07-29 20:53:27 följande:

24 årig tjej från Stockholm :)
    Plussade idag efter första försöket (känns helt overkligt).
    Om jag förstått rätt så är jag i vecka 3+3? Så antar att jag plussade väldigt tidigt också, hehe.

Redan några dagar efter ÄL kände jag molande värk, lite illamående, snurrig, ont i brösten och extremt kissnödig. Förstod ganska tidigt att det nog hade tagit sig.
    Nu håller vi tummarna att det går vägen också =) (pappan vet inte ännu, han ska få en överraskning när han kommer hem ikväll)

Åh, grattis till er! :D
    När hade du BIM? 
    Mysigt med överraskning för sambon! Önskade att jag kunnat hålla mig så och göra något mysigt utav det, men kunde inte hålla mig så jag ringde honom direkt hehe
  • backsvala
    Mlady skrev 2015-07-30 13:14:04 följande:

Tack så mycket! Och grattis själv :)

BIM skulle ha varit idag men den kommer ju v förklarliga själ inte, hehe.

Jaa han blev sååå glad. Stirrade på testet och grät glädjetårar.

Vilken vecka är du i?

Tack så mycket! :)
    Åh! :') <3
    Vi är i vecka 5, (4+2) och har enligt BM och gravidappen BF 4 april! 
    Vi ska på inskrivning och hälsosamtal den 26e augusti och förhoppningsvis får vi göra ett tidigt VUL. Ska be om det i alla fall!
Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)