Inlägg från: GameOfLife |Visa alla inlägg
  • GameOfLife

Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)

Hej!

21 åring här med :)

Har BF 17 Februari. Blir mitt första barn men har varit gravid en gång innan, det slutade tyvärr i utomkveds i v9 för lite mer än en månad sen bara.

Nu hoppas vi att denna graviditet går som den ska :)

• GameOfLife
    Helenis94 skrev 2015-06-25 12:38:16 följande:

Grattis allihop. Jag fyller 21 i augusti och bor 10 mil norr om Göteborg..

Första barnet med bf 17 februari :D hoppas det finns någon/några som vill följas åt extra mycket :)

Grattis till plusset! Har också BF 17 Februari och fyllde 21 i Februari. Jag följs gärna åt :)
  • GameOfLife
    me93 skrev 2015-06-29 16:45:31 följande:

Idag var jag på VUL. Så nervöst innan. Trodde jag var i 6+4, men blev tillbaka flyttad till v 5+5. Allt såg fint ut med gulesäck och allt, dock var det för tidigt för att se så mkt mer

Vad knasigt, vi var ju båda i samma vecka innan. Jag var på ultraljud idag och blev tillbaka flyttat till 6+2 och om jag räknat rätt är du också samma, så vi blev tillbakaflyttade lika långt! Haha :)
  • GameOfLife
    me93 skrev 2015-06-29 16:45:31 följande:

Idag var jag på VUL. Så nervöst innan. Trodde jag var i 6+4, men blev tillbaka flyttad till v 5+5. Allt såg fint ut med gulesäck och allt, dock var det för tidigt för att se så mkt mer

Vad knasigt, vi var ju båda i samma vecka innan. Jag var på ultraljud idag och blev tillbaka flyttat till 6+2 och om jag räknat rätt är du också samma, så vi blev tillbakaflyttade lika långt! Haha :)
  • GameOfLife
    me93 skrev 2015-07-03 17:47:22 följande:

Haha, nej vad kul att det blev precis lika????

Hahah ja verkligen :) Ska du på några mer ultraljud?
  • GameOfLife
    me93 skrev 2015-07-06 07:55:17 följande:

Japp! Vi ska dit nästa tisdag! ska du?

Vi var där i fredags och fick se den lilla med ett tickande hjärta. Ska tillbaka i v13 tänkte jag, fick inatt en blödning. Eller en blodig flytning men de säger att det är högst sannolikt att det beror på att jag hade samlag med pojkvännen i lördags och att jag inte ska oroa mig. Lättare sagt än gjort.. Är på helspänn idag , haha.
  • GameOfLife
    backsvala skrev 2015-07-29 10:34:27 följande:

Hejhej!

21 år gammal och bosatt strax utanför Stockholm! 

Plussade imorse och enligt beräkningar efter min senaste mens så är jag i v.5 (4+1) och har BF någonstans mellan 3-6 april 2016!

Hoppas innerligt att detta går hela vägen efter ett MA och ett MF. 

Kul med en grupp för gravida i ungefär samma ålder!

Ska bli kul att följas åt! :)

Hej!

Grattis till plusset :)

Jag är också 21 år, bor i Uppsala. Är i v.11 (10+3) och är beräknad runt 14-17 februari :)

Hoppas allt går bra för oss båda två dessa graviditeter!
  • GameOfLife
    aliciapiyi skrev 2015-08-05 17:04:52 följande:

Hej!

Jag är 20 år gammal, gift och bor i Stockholm med min man och våra 3 hundar. I helgen (lör 1 aug) plussade vi äntligen efter att ha väntat ett antal månader!

Känns helt fantastiskt och både jag och min man är överlyckliga.

Barnmorskan räknade snabbt ut över telefon att jag är i vecka 5 ungefär, och bf är runt slutet av mars/början av april.

Vi har tid hos bm i början av september o det ser vi verkligen fram emot.

Kul med en sån här tråd :)

Grattis! Själv är jag 21 år, bor i Uppsala med killen och våra 3 hundar :) Vi är extremt glada över det lilla pyret och längtar tills det blir dags att träffa den. Jag är i v.12 och har BF runt 21 Februari :)

Vad har ni för slags hundar? Är du orolig över hur de ska funka med bebisen?

Hoppas allt går bra med våra graviditeter!
  • GameOfLife
    aliciapiyi skrev 2015-08-05 17:47:52 följande:

Tack så hemskt mycket och grattis själv!! Kul att du också har tre hundar :)

Vi har en 4årig hane som är en amstaffblandning och sedan en 9 månaders valp som är en American Bully, (pitbull kan man säga). Sedan har vi även en jaktblandis på 6 år som även bor lite hos mina föräldrar ibland!

Jag hoppas verkligen allt ska funka, vi har försökt vara runt vänner som har barn med hundarna och det har gått bra. Vår killhund är helt underbart duktig o låter barnen pussa o klappa hur mycket som helst, det tycker han bara är mysigt. Lilla valpen verkar mest tycka det är konstig o går ofta och gömmer sig i ett annat rum. 6 åringen bryr sig inte för fem öre!

Det enda jag tänker på är om barnet skulle få någon allergi, det skulle göra så ont i hjärtat :(

Gud vad långt det blev!! Hur tänker du kring hundar o bebis?

Ååh, de är ju typiska myshundar! Bully vill jag också ha! Men får lägga band på mig, 3 hundar och en bebis räcker just nu, haha.

Min största rädsla är också just allergi, hoppas verkligen att det inte uppstår.

Jag har en dvärgspets tik på 12 år, en mittelspitz hane på 2,5 år och en Cane Corso tik på 1,5 år. Äldsta tiken är inte så förtjust i barn, så hon brukar bara gå o lägga sig och hålla sig borta. Går barn nära henne så går hon bort och sådär. Min Hane älskar bebisar och har aldrig riktigt varit runt många äldre främmande barn som springer och busar, men han är hur god som helst och hoppas verkligen han kommer älska vår lilla skatt. Men det tror jag, speciellt eftersom de kommer "växa upp tillsammans". Min yngsta tik är hur snäll som helst och älskar allt som rör sig, den enda oron jag har där är att hon är lite klumpig av sig. Hon är ju ganska stor så det gäller att se till att hon inte råkar bli för exalterad :)

Men jag tror det kommer gå bra, det blir till att skaffa en del babygrindar, haha.
Svar på tråden Blivande mammor 20-25 år (BF 2016)