aliciapiyi skrev 2015-08-05 17:47:52 följande:
Tack så hemskt mycket och grattis själv!! Kul att du också har tre hundar :)
Vi har en 4årig hane som är en amstaffblandning och sedan en 9 månaders valp som är en American Bully, (pitbull kan man säga). Sedan har vi även en jaktblandis på 6 år som även bor lite hos mina föräldrar ibland!
Jag hoppas verkligen allt ska funka, vi har försökt vara runt vänner som har barn med hundarna och det har gått bra. Vår killhund är helt underbart duktig o låter barnen pussa o klappa hur mycket som helst, det tycker han bara är mysigt. Lilla valpen verkar mest tycka det är konstig o går ofta och gömmer sig i ett annat rum. 6 åringen bryr sig inte för fem öre!
Det enda jag tänker på är om barnet skulle få någon allergi, det skulle göra så ont i hjärtat :(
Gud vad långt det blev!! Hur tänker du kring hundar o bebis?
Ååh, de är ju typiska myshundar! Bully vill jag också ha! Men får lägga band på mig, 3 hundar och en bebis räcker just nu, haha.
Min största rädsla är också just allergi, hoppas verkligen att det inte uppstår.
Jag har en dvärgspets tik på 12 år, en mittelspitz hane på 2,5 år och en Cane Corso tik på 1,5 år. Äldsta tiken är inte så förtjust i barn, så hon brukar bara gå o lägga sig och hålla sig borta. Går barn nära henne så går hon bort och sådär. Min Hane älskar bebisar och har aldrig riktigt varit runt många äldre främmande barn som springer och busar, men han är hur god som helst och hoppas verkligen han kommer älska vår lilla skatt. Men det tror jag, speciellt eftersom de kommer "växa upp tillsammans". Min yngsta tik är hur snäll som helst och älskar allt som rör sig, den enda oron jag har där är att hon är lite klumpig av sig. Hon är ju ganska stor så det gäller att se till att hon inte råkar bli för exalterad :)
Men jag tror det kommer gå bra, det blir till att skaffa en del babygrindar, haha.