Försovning = bråttom?!
Händer ibland att min sambo och hans barn 5 och 8 ( som är hos oss varannan vecka) försover sig. Sambo börjar jobba klockan 6 men fritids öppnar först 6 så varje morgon kommer han till jobbet närmare halv 7. So far, so good. En överenskommelse på jobbet.
Idag vaknar jag 06.22 och sambo ligger och sover. Han flyger upp, går upp till barnen. Säger med bebisröst : vakna killar..
15 min går, den yngsta kommer ner. Klockan 06.58 kommer den äldre ner. Gapar och skriker att han är trött och vill sova.
Jag blir så sjukt provocerad av detta. En gång när dem försovit sig så hittade jag barnen sittandes i soffan med en film på och målarböcker framme.
Försöker förklara att försover man sig är det bråttom?! Hur ska barnen lära sig framöver när de försover sig till skolan att det är bråttom?
Men min sambo menar på att det är hans fel och barnen ej ska behöva stressas upp och "lida" för att han försovit sig. Är man redan sen kan man bli ännu lite senare.
Tycker detta är så fel och vi har så skilda åsikter om detta. Blev ett stort bråk.
Halv 8 hade han dykt upp på jobbet. Vilket jag tycker är pinsamt. Vad tycker ni om detta? Ska man skynda eller överreagerar jag? Med tanke på att detta händer emellanåt..