• 120512

Vill bli gravid PCOS

120512 skrev 2015-07-01 00:10:19 följande:

Hur tog du krämen? Vill prova och kanske få mensen tillaka, har ej haft den sen jan 2015. Hur länge tog du den?

Hittade den på hälsogiganten i sverige
  • 120512
    Sara H skrev 2015-07-03 20:46:06 följande:

Har köpt från 5code.eu, där var den billigare än hos femalebalanceshop senast jag behövde en ny tub.

Jag gav 289kr per tub gratis frakt vid 500kr. Skickas med dhl. Fårnog de i veckan.

Märkte idag att magen är plattare ska mäta på söndag så får vi se.
  • 120512
    Pandamamma79 skrev 2015-07-03 22:24:22 följande:

Efter jag fått två barn med hjälp av Pergotime, var jag överviktig och mådde dåligt. Då testade jag LCHF. Fick mens när jag var tolv år. Fram tills jag var 15 år hade jag bara haft mens några gånger. Började med p-piller sen och glömde lite bort min oregelbundna mens. Den blev oregelbunden direkt när jag slutade med p-piller som jag tog tills jag var 29 år.

Men som sagt, började med LCHF och fick regelbunden mens efter ca 2 mån...vissa gånger på dagen, 4 veckor exakt mellan varje mens.

När man har pcos har man högre halter av insulin och testosteron. Det är det som stör cykeln.

Insulinet gör att man bildar mer testosteron. Högt kolhydratsintag ger förhöjda insulinvärden.

Så äter du mindre kolhydrater så kan du stabilisera dina hormonvärden och få regelbunden mens.

Hade jag vågat testa detta innan vi kämpat så hade det kanske inte behövt ta så lång tid...

Det e ju bra. Hur länge har du ätit lchf? Själv har jag ätit det sen februari 2014. Men inget äter nu mejerifritt inne på månad 3 nu. Men imorgon skiter jag i om det blir gottigt med grädde ska göra ostkaka muuuuuuumsfillibabba
  • 120512
    Pandamamma79 skrev 2015-07-05 16:25:03 följande:

Februari 2014 här också. Mejerifri blir jag aldrig, bra disciplin där. Jag unnar mig allt för ofta av det goda. Men för mig har det varit vikten som är viktigast. Sakta men säkert har jag gått ner nästan 20 kilo. Vill jag gå ner mer måste jag nog börja träna igen och skippa "helg-ätandet"...

Men det är ju bra på mig sitter allt som en badring på magen, tränar tapout xt så hoppas den försvinner annars ligger jag på 70. Var 65kg i 7an och smal. Hoppas krämen kommer senast onsdag så man får prova om den funkar . Känner mig som en karl. Imorgon ny vecka =6 hårdaträningspass igen. Yaaaay tränar hemma.
  • 120512
    gul87 skrev 2015-07-05 20:18:58 följande:

Hej alla!

Jag har genomgått två behandling med pergotime, en enkeldos och en dubbeldos. Jag har inte fått någon ägglossning hittills. Men idag tog jag ett ägglossningstest bara för att testa och jag fick en glad gubbe!! Jag kan inte tro det är sant! Har testat sedan i januari och plötsligt är den där!! Tyvärr har inte min kille varit hemma sedan i torsdag, vi sexade i onsdags. Han kommer hem ikväll och jag har förvarnat honom på vad som komma skall (hehe). Tror ni att det räcker med att ligga ikväll och ev imorgon?

Lycka till? <3 själv vet jag inte. Men hoppas på det bästa. Räkna utnästa period och äl är ett helt nytt kapitell för mig då jag aldrig räknat sånt innan. Berätta gärna hur det gick när du vet om du plussat.
  • 120512
    Skogshedvig skrev 2015-07-05 23:05:24 följande:

Var på akupunktur i onsdags igen och onsdag, torsdag och fredag hade jag en "fladdrande" känsla i livmodern/äggstockarna. Som att det liksom spritter till och rör sig, måste vara blodflödet som kommit igång? Ska på akupunktur imorgon igen.

Heja dig. Hoppas det händer något.
  • 120512
    gul87 skrev 2015-07-06 23:05:50 följande:

tusen tack för era hejarop! Jag hoppas att jag nu har en riktig ägglossning men man kan aldrig veta med pcos. nu har vi fått till det både idag och igår o förhoppningsvis också imorgon.

Lycka till.. hoppas håller tummarna för dig (Y)

Troligtvis kommer min kräm imorgon eller övermorgon blev skickat ida. Nu j***ar kan inget förstöra min väg. Hoppas det kommer så man kan känna sig kvinnlig, känner mig som en karl med boobs och utan banan.
  • 120512
    Skogshedvig skrev 2015-07-09 08:19:46 följande:

Har krämen kommit? Meddela gärna hur det går med den :)

Jo den kom i tisdags em. Så det tog 2 vardagar. Började med den igår, men vet inget förrän om ca 14 dagar när jag har uppehåll. Men jag meddelar.
  • 120512
    Skogshedvig skrev 2015-07-21 22:45:07 följande:

Är nyfiken på hur det går :) Har du känt någon skillnad än sedan du började m krämen?

Hur går det för er andra?

Jag har fortfarande ingen mens alls. Konstigt nog, hade ju som sagt ganska regelbunden innan jag började m P-piller. Inväntar vecka 35 då kvinnokliniken öppnar upp igen efter semestern, då ska jag kontakta dem för att få en tid.

Jo jag tog sista ikväll, när jag var på toa vid 8 tiden ikväll fick jag lite rosa på pappret.

men den sista veckan och på 3 tillfällen har jag haft värk under magen på höger och vänster sida. Hoppas det är smärtan som kroppen meddelar att den är på g.

så jag hoppas att de kommer. Annars inget. När den kom som den ville förut eller provera hade jag inga smärtor bara mådde illa när jag tog dem. Men när vet mer ropar jag ut.
  • 120512
    Cissi90 skrev 2015-07-21 23:04:00 följande:

Det är så underbart att läsa era berättelser och även att fler har det som jag!!

Jag är inne på min andra dos av Pergotime nu och ska IGEN gå på "sex-schema". Som tur är funkade faktiskt Pergotime och jag hade ägglossning = mens utan att framkalla den med Provera igen. Så HOPPAS på bebis denna gången. Jag har ca 10 kg övervikt.. Men kan intr äta LCHF pga min känsliga mage som inte klarar av fett och svårsmält mat. Super tråkigt! Provade lchf men låg i galna kramper efter 3 veckor :/ så kör med måltidsmåttet ocj äta små portioner i skålar och anchetter. Lycka till allihop!

Lycka till. Så fort jag äter mejerier börjar min mage vända på sig. Men hittat min lösning äter lchf utan mejerier dvs mejerifritt prova det. Tex en kycklingfile med lite grönsaker (jag blir mätt på 0,5 kyckling)
  • 120512
    Skogshedvig skrev 2015-07-22 22:15:48 följande:

Lycka till! Håller tummarna!

Tack. Hoppas det kommer inom någon dag eller två. Går nog inte direkt. Men väntar på att den ska komma på besök nu.;) man längtar
  • 120512

G

Sara H skrev 2015-07-23 08:32:56 följande:

Stort grattis gul87!

Och stort lycka till 120512!

Tack, hur många dagar tog det för dig innan din kom efter dom 14 dagarna?
  • 120512

Dag 3 idag o den har inte knackat på dörren än kanske i helgen.

• 120512

Samma dag jag sluta med krämen fick jagrosa på pappret kom igen igår kväll.

Men än så länge har ingen mens kommit, tar sig inte på denna startomgång dag 5/14 än så länge. Så vem vet..

• 120512
    Sara H skrev 2015-07-26 10:05:24 följande:

Så hade jag de två första cyklerna, bara rosa i några dagar och mer normalt flöde i 1-2 dagar. Och det dröjde nästan två veckor efter uppehållet innan jag började blöda den första cykeln. Fr.o.m tredje cykeln blev mensen mer som vanligt. Men jag fick ÄL varje gång och det är ju huvudsaken.

Har du känt av några ÄL-symtom?

Aha så då är det bara vänta. Maken frågade sin kompis på jobb i onsdags då jag hade fruktansvärt ont sidan av magen både höger o vänster sida, hon sa det var ägglossning. Men vad vet jag har aldrig haft äl. Den smärtan kom igår igen 4e gången sen avslut på krämen. Men geggiga flytningar har jag när det inte är slime med rosa.
  • 120512
    Sara H skrev 2015-07-26 13:39:33 följande:
    Låter ju lovande!

Jag har aldrig i hela mitt liv känt av ÄL innan jag började krämen. Fick precis som du beskriver värk vid äggstockarna - väldigt kraftigt, mer intensivt än mensvärk. Och så ökade flytningar av olika karaktär i några dagar.
    Det är ju väldigt individuellt såklart, många känner ingenting alls, men att du känt nånting i trakterna verkar tyda på att nåt händer i alla fall.

Ett tips är att köra tempmetoden. Du mäter din s.k basala kroppstemperatur innan du stiger upp varje morgon (efter minst 4 timmars sammanhängande vila). Finns appar där du kan föra in uppgifterna och se i ett diagram. Vid ÄL sjunker tempen något nämligen, för att direkt efteråt vara 0,3-1 grad högre än normalt. Har man inte blivit gravid återgår tempen till det normala nån dag innan mensen. Har man däremot blivit gravid ligger tempen kvar på den höjda nivån. Tyvärr får man ju alltså först i efterhand veta att ÄL skett, men det är en pålitlig metod och ser man till att ha regelbundet sex har man ju ändå gjort allt man kan oavsett ÄL eller inte.

Jag tempade under den cykeln då jag blev gravid, och jag fick väääldigt svaga positiva tester i flera dagar innan BIM, de stegrade sig ytterst lite bara. Men tempen fortsatte vara hög så det var min livlina innan jag fick plus på digitalt på BIM-1 och sen stegrade sig testerna den kommande veckan.
    Jo visst gör de ju de. Ja jag har själv aldrig haft värk när jag haft perioden förr så jag hade förr lite då och ofta men nu går vi mot annat håll och hoppas bättring och inget mer lyssna på morsan. 

Jo jag tänkte köra på Natural cycles för tempen sägs höjas någon grad under äl.  jovisst är det bäst att köra ofta 

nu när jag ska hålla kolla vilken dag jag ska börja med ny kur och paus har jag lagt in i den söta appen mens kalender eller vad den heter det är iaf en rosa dagbok på bilden.

nä nu måste jag nog hoppa i säng..
  • 120512

Skogshedvig : Om jag ska om jag ska skriva hur det har gått i två ord.. H***e**s smärtor kan jag lova att jag har haft. men försvann efter ett tag men kommer och går. Jag är inne på min 3e paustid nu från krämen. Annars har jag fått smärtor om någon och lite rosa och mer flytningar efter avslut av krämen. men jag fortsätter med krämen om ca en vecka igen så får vi se om det händer något mer.

• 120512

Ingenting här ännu...

imorse var lite konstig färg annars inget :/

• 120512
    Iskristall skrev 2015-10-18 07:35:10 följande:
    Håller tummarna för dig!

Här har inget hänt heller förutom att vi ska få börja med ivf.
    Ja det är tråkigt. Och frågor ska man ju ställa till henne på hormoni. Men där får man heller inga svar. Har skickat 7 meddelanden till henne. Så jag har kontaktat en annan. Och hoppas på svar..
  • 120512

nu har jag kört med krämen ett bra tag men inget. smärtan försvann efter ett tag i början och via gruppen på fb om krämen och graviditetskollen så har jag fått lite mer svar. ska utöka till 30mg per dag i 14 dagar sen ska den komma gör den inte det så får jag nog kolla till hormonerna hos gyn.

Svar på tråden Vill bli gravid PCOS