Vill bli gravid PCOS
Hur tog du krämen? Vill prova och kanske få mensen tillaka, har ej haft den sen jan 2015. Hur länge tog du den?
Hur tog du krämen? Vill prova och kanske få mensen tillaka, har ej haft den sen jan 2015. Hur länge tog du den?
Har köpt från 5code.eu, där var den billigare än hos femalebalanceshop senast jag behövde en ny tub.
Efter jag fått två barn med hjälp av Pergotime, var jag överviktig och mådde dåligt. Då testade jag LCHF. Fick mens när jag var tolv år. Fram tills jag var 15 år hade jag bara haft mens några gånger. Började med p-piller sen och glömde lite bort min oregelbundna mens. Den blev oregelbunden direkt när jag slutade med p-piller som jag tog tills jag var 29 år.
Men som sagt, började med LCHF och fick regelbunden mens efter ca 2 mån...vissa gånger på dagen, 4 veckor exakt mellan varje mens.
När man har pcos har man högre halter av insulin och testosteron. Det är det som stör cykeln.
Insulinet gör att man bildar mer testosteron. Högt kolhydratsintag ger förhöjda insulinvärden.
Så äter du mindre kolhydrater så kan du stabilisera dina hormonvärden och få regelbunden mens.
Hade jag vågat testa detta innan vi kämpat så hade det kanske inte behövt ta så lång tid...
Februari 2014 här också. Mejerifri blir jag aldrig, bra disciplin där. Jag unnar mig allt för ofta av det goda. Men för mig har det varit vikten som är viktigast. Sakta men säkert har jag gått ner nästan 20 kilo. Vill jag gå ner mer måste jag nog börja träna igen och skippa "helg-ätandet"...
Hej alla!
Jag har genomgått två behandling med pergotime, en enkeldos och en dubbeldos. Jag har inte fått någon ägglossning hittills. Men idag tog jag ett ägglossningstest bara för att testa och jag fick en glad gubbe!! Jag kan inte tro det är sant! Har testat sedan i januari och plötsligt är den där!! Tyvärr har inte min kille varit hemma sedan i torsdag, vi sexade i onsdags. Han kommer hem ikväll och jag har förvarnat honom på vad som komma skall (hehe). Tror ni att det räcker med att ligga ikväll och ev imorgon?
Var på akupunktur i onsdags igen och onsdag, torsdag och fredag hade jag en "fladdrande" känsla i livmodern/äggstockarna. Som att det liksom spritter till och rör sig, måste vara blodflödet som kommit igång? Ska på akupunktur imorgon igen.
tusen tack för era hejarop! Jag hoppas att jag nu har en riktig ägglossning men man kan aldrig veta med pcos. nu har vi fått till det både idag och igår o förhoppningsvis också imorgon.
Har krämen kommit? Meddela gärna hur det går med den :)
Är nyfiken på hur det går :) Har du känt någon skillnad än sedan du började m krämen?
Hur går det för er andra?
Jag har fortfarande ingen mens alls. Konstigt nog, hade ju som sagt ganska regelbunden innan jag började m P-piller. Inväntar vecka 35 då kvinnokliniken öppnar upp igen efter semestern, då ska jag kontakta dem för att få en tid.
Det är så underbart att läsa era berättelser och även att fler har det som jag!!
Jag är inne på min andra dos av Pergotime nu och ska IGEN gå på "sex-schema". Som tur är funkade faktiskt Pergotime och jag hade ägglossning = mens utan att framkalla den med Provera igen. Så HOPPAS på bebis denna gången. Jag har ca 10 kg övervikt.. Men kan intr äta LCHF pga min känsliga mage som inte klarar av fett och svårsmält mat. Super tråkigt! Provade lchf men låg i galna kramper efter 3 veckor :/ så kör med måltidsmåttet ocj äta små portioner i skålar och anchetter. Lycka till allihop!
Lycka till! Håller tummarna!
G
Stort grattis gul87!
Och stort lycka till 120512!
Dag 3 idag o den har inte knackat på dörren än kanske i helgen.
Samma dag jag sluta med krämen fick jagrosa på pappret kom igen igår kväll.
Men än så länge har ingen mens kommit, tar sig inte på denna startomgång dag 5/14 än så länge. Så vem vet..
Så hade jag de två första cyklerna, bara rosa i några dagar och mer normalt flöde i 1-2 dagar. Och det dröjde nästan två veckor efter uppehållet innan jag började blöda den första cykeln. Fr.o.m tredje cykeln blev mensen mer som vanligt. Men jag fick ÄL varje gång och det är ju huvudsaken.
Har du känt av några ÄL-symtom?
Skogshedvig : Om jag ska om jag ska skriva hur det har gått i två ord.. H***e**s smärtor kan jag lova att jag har haft. men försvann efter ett tag men kommer och går. Jag är inne på min 3e paustid nu från krämen. Annars har jag fått smärtor om någon och lite rosa och mer flytningar efter avslut av krämen. men jag fortsätter med krämen om ca en vecka igen så får vi se om det händer något mer.
Ingenting här ännu...
imorse var lite konstig färg annars inget :/
nu har jag kört med krämen ett bra tag men inget. smärtan försvann efter ett tag i början och via gruppen på fb om krämen och graviditetskollen så har jag fått lite mer svar. ska utöka till 30mg per dag i 14 dagar sen ska den komma gör den inte det så får jag nog kolla till hormonerna hos gyn.