Inlägg från: familjekatt |Visa alla inlägg
  • familjekatt

Vill bli gravid PCOS

Hej! Jag har pcos, fick reda på det i december 2013 efter utredning. Blev väldigt nedstämd och såg ett liv framför mig utan barn (katastoftänk). Jag och min sambo hade intebörjat försöka på den biten än men det blev som en besatthet hos mig och tänkte på det nästan varje vaken minut. Läkaren sa "du kommer aldrig kunna få barn naturlig väg, men vi hjälper dig med medicinering och ivf när det är dags". Jag började med p-piller för att få en regelbunden " mens" för det hade jag inte haft på flera år. Åt p-piller i ca 6 månader sen beslutade jag och min sambo att vi skulle börja försöka få barn och eftersom vi måste vara ofrivilligt barnlösa i minst ett år innan vi får hjälp så tänkte vi att det var dags att försöka. Jag fick mens som vanligt när jag slutade med dem och redan på andra försöket blev jag gravid! Jag fick ett en

• familjekatt
    familjekatt skrev 2016-01-02 10:33:48 följande:

Hej! Jag har pcos, fick reda på det i december 2013 efter utredning. Blev väldigt nedstämd och såg ett liv framför mig utan barn (katastoftänk). Jag och min sambo hade intebörjat försöka på den biten än men det blev som en besatthet hos mig och tänkte på det nästan varje vaken minut. Läkaren sa "du kommer aldrig kunna få barn naturlig väg, men vi hjälper dig med medicinering och ivf när det är dags". Jag började med p-piller för att få en regelbunden " mens" för det hade jag inte haft på flera år. Åt p-piller i ca 6 månader sen beslutade jag och min sambo att vi skulle börja försöka få barn och eftersom vi måste vara ofrivilligt barnlösa i minst ett år innan vi får hjälp så tänkte vi att det var dags att försöka. Jag fick mens som vanligt när jag slutade med dem och redan på andra försöket blev jag gravid! Jag fick ett ett hormonpåslag som heter duga när jag sluatde med pillerna. Och nu har jag en dotter på 5 månader :)

Så ge inte upp hoppet :)

Svar på tråden Vill bli gravid PCOS