Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Vill bli gravid PCOS

Hej, här är en till med pco.

Min historia. Alltid haft oregelbunden mens men tänkte inte så mycket på det i tonåren. Käkade p-piller i 8 år ca, det funkade mycket bra. Blev av med värsta acnen jag gjort allt för att bli av med i tonåren, ätit antibiotika kurer och receptbelagd medicin.

Sen blev jag diagnostiserad med pcos 2006 när jag ca 6 mån innan slutat med p-piller för jag inte ville äta hormoner och inte fått min mens.

Efter det provade jag lchf i perioder men hade alltid oregelbunden mens och finnarna kom tillbaka. Jag lackade ut på att ha så dålig hud igen att jag återgick till p-piller i perioder. Slutade helt med p-piller.

Efter besök hos gyn åt jag hormontabletter i 6 månader, fick äl men blev aldrig gravid. Gick på utredning där de tyckte pga min ålder att vi ska köra med ivf. Så nu står vi i kö och väntar.

Ska även tillägga att jag provat progesterAll krämen, men fick den aldrig att fungera för mig

Nu står allt hopp till provrörsbefruktningen. Men ska försöka ta mig i kragen och minska på kolhydraterna, äta åt lchf hållet igen. Har hösten på mig att få kroppen i så bra skick till ivf som möjligt. Funderar även på att ta kontakt med min akupunktör igen, men vet inte om det är värt det?

Vad tror ni, finns det nåt mer för mig att testa? Har munkpeppar kvar sen tidigare test av det också, det funderar jag på att börja med igen efter mens har dykt upp här nästa gång. Jag har testat det mesta känns det som

• Iskristall
    120512 skrev 2015-10-18 00:41:05 följande:

Ingenting här ännu...

imorse var lite konstig färg annars inget :/

Håller tummarna för dig!

Här har inget hänt heller förutom att vi ska få börja med ivf.
  • Iskristall
    Matildafiona skrev 2015-11-27 15:52:46 följande:

Hej!

Hoppas era behandlingar och kurer har lyckats för er. 

Har själv PCOS och fick diagnosen november 2010, blev sedan spontangravid och har nu en son på 4 år.

Vi har försökt nu i mer eller mindre två år att bli gravida igen. Jag har varit på undersökning igen och har fortfarande PCOS. 

Jag har aldrig haft regelbunden mens då jag led av anorexia i flera år som ung (blev frisk 2011)  och senaste året har jag bara haft mens 2-3 gånger. Har tagit flera ägglossningstester som bara visat negativt. 

Ser att flera av er skriver om PergoTime och jag undrar lite hur ni fick det utskrivet. För de läkare som jag pratat med säger att det ända sättet för oss att bli gravida är att kontakta en IVF klinik här i Umeå. Där kostar det flera tusen för att ens gå på en utredning då vi redan vet att jag har PCOS. Kontakta ni er lokala läkare på kvinnokliniken eller hur gick ni tillväga?

Vi, som ni, vill så gärna bli gravida. 

Kram

Jag kunde ha fått det utskrivet av min vanliga gynläkare. Han erbjöd sig, men vi valde att göra en infertilitetsutredning på annat ställe istället. Där skickade de oss till ivf istället pga min ålder. Men hade vi valt pergotime hade vi fått det utskrivet där vi gjorde utredningen också. Tycker inte det verkar så svårt att få det utskrivet, inte här i sthlm iallafall.

Stå på dig och lycka till!
Svar på tråden Vill bli gravid PCOS