Vill bli gravid PCOS
Hej, här är en till med pco.
Min historia. Alltid haft oregelbunden mens men tänkte inte så mycket på det i tonåren. Käkade p-piller i 8 år ca, det funkade mycket bra. Blev av med värsta acnen jag gjort allt för att bli av med i tonåren, ätit antibiotika kurer och receptbelagd medicin.
Sen blev jag diagnostiserad med pcos 2006 när jag ca 6 mån innan slutat med p-piller för jag inte ville äta hormoner och inte fått min mens.
Efter det provade jag lchf i perioder men hade alltid oregelbunden mens och finnarna kom tillbaka. Jag lackade ut på att ha så dålig hud igen att jag återgick till p-piller i perioder. Slutade helt med p-piller.
Efter besök hos gyn åt jag hormontabletter i 6 månader, fick äl men blev aldrig gravid. Gick på utredning där de tyckte pga min ålder att vi ska köra med ivf. Så nu står vi i kö och väntar.
Ska även tillägga att jag provat progesterAll krämen, men fick den aldrig att fungera för mig
Nu står allt hopp till provrörsbefruktningen. Men ska försöka ta mig i kragen och minska på kolhydraterna, äta åt lchf hållet igen. Har hösten på mig att få kroppen i så bra skick till ivf som möjligt. Funderar även på att ta kontakt med min akupunktör igen, men vet inte om det är värt det?
Vad tror ni, finns det nåt mer för mig att testa? Har munkpeppar kvar sen tidigare test av det också, det funderar jag på att börja med igen efter mens har dykt upp här nästa gång. Jag har testat det mesta känns det som