Inlägg från: Anonym (Me) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Me)

Vill bli gravid PCOS

Jag har PCOS och påbörjade behandling med först Provera för att få igång en mensblödning och sedan Pergotime för att få ägglossning. Jag har nu ätit tredje kuren Pergotime och väntar på att kunna testa om jag blivit gravid denna tredje gång.. 

• Anonym (Me)
    Skogshedvig skrev 2015-06-28 19:49:59 följande:

Skönt att man inte är ensam, även om det såklart inte är roligt att vara drabbad.

Ni som varit på utredning, hur snabbt fick ni utskrivet hormontabletter? Undersökte de även er kille?

Det tog inte jättelång tid, men min kille var tvungen att lämna spermaprov innan jag fick provera och pergotime utskrivet eftersom, som hon sa "det är ju meningslöst att hormonbehandla dig om hans spermier skulle vara odugliga". Hans spermier var precis som de ska :)
  • Anonym (Me)
    Anonym (Anonymis) skrev 2015-06-28 19:59:00 följande:

Du är inte ensam!

Själv har jag avverkat både en enkeldos och en dubbeldos pergotime utan att ens vara i närheten till ägglossning. Kommer nu försöka göra vad jag kan med hjälp av LCHF i avvaktan på att ev påbörja en tredje dos pergotime i slutet av sommaren.

För mig tog det inte låg tid att få tabletterna då jag på förhand visste att jag hade PCO. Jag träffade min läkare vid ett tillfälle, hon undersökte mina äggstockar och tog lite prover sedan fick jag provera och pergotime utskrivet. 

Jag har precis börjat med LCHF! Jag har läst att många med PCOS har blivit hjälpta av den dieten, så jag tänker att det är värt ett försök! :)
  • Anonym (Me)
    Skogshedvig skrev 2015-06-28 20:30:24 följande:
    Okej, verkar som att det är lite olika hos olika gynekologer då. Min sa att man vill testa killen också innan de börjar behandla mig för att veta att det inte görs något i onödan. Är völdigt spänd inför augusti/september eller när vi nu kommer få tid. De har sommarstängt nu och i augusti ska jag skicka in papper som vi ska fylla i om vår situation, hälsa m.m. Sedan ska de kalla oss. Jag har ju redan varit där en gång och fått konstaterat PCOS, så besöket efter sommaren blir i så fall mitt andra.

Ni som ätit exempelvis pergotime, hur många ggr fick ni gå på undersökning under kuren? Tänker på jobb och så, blir det inte mycket frånvaro?
    Jag gick på två undersökningar den första kuren och eftersom jag fick ägglossning på den kuren (enkelkur) så behövde jag inte gå på undersökningar de andra två omgångarna.
Svar på tråden Vill bli gravid PCOS