Inlägg från: Lindiz89 |Visa alla inlägg
  • Lindiz89

Vill bli gravid PCOS

Hej!
    Jag har också pcos, har varit utan skydd i 1,5 år och har väl haft mens 5gånger på den tiden. Började utredning i april och har nu ätit en enkelkur pergotime, tog otrivelle i måndags så nu är det sex varannan dag som gäller och hoppas på att de tar sig.
    Bim är 6 juli enligt gyn :)

• Lindiz89

Vi fick en lite knackig väg fram tills vi fick pergotime utskrivet då min sambos första spermaprov inte var bra. Efter att väntat 5 veckor på att han fick lämna nytt som visade bra resultat så började jag äta pergotime, enkel kur. Var inne på vul cd12 och fick då även ta otrivelle samma kväll, ska in i veckan och ta blodprover sen är det bara att vänta in bim.
    Det blir en del spring ifrån jobbet och eftersom vi är rätt få på kontoret så har jag valt att berätta för min chef.

• Lindiz89
    Skogshedvig skrev 2015-06-29 22:09:11 följande:

Ok

Okej! Vet inte om jag kan berätta för min chef riktigt, har nytt jobb sedan en månad tillbaka bara. Får se hur jag gör. Kanske ska prata med de på gyn först när vi kommer på utredning om hur många ggr vi behöver komma under tiden, om vi nu får pergotime utskrivet. Man kan ju annars kanske bara säga till chefen att man har problem med mensen och behöver utredas eller nåt.
    Nä såklart, då kan det ju vara lite känsligt att berätta! Men när blodprover ska tas kan du säkert försöka pricka in det på lunchen osv, likadant med vul också egentligen, det går himla fort de besöken :) iallafall för mig :)

Har du bokat tid för utredning? :)
Svar på tråden Vill bli gravid PCOS