Inlägg från: Lantlollan |Visa alla inlägg
  • Lantlollan

Vi med BF i Feb-Mars 2016 i Uppsala/Stockholm

Jag hoppar in här jättetidigt. Har erfarenhet av mf (två) sedan tidigare och inga barn (försökt lääänge och detta är via IVF). Det är med andra ord lite kluvet (glad och hoppfull, men vågar inte ta ut något)! Bor i Tyresö och har BF 13/6.

• Lantlollan
    Pyltet skrev 2015-07-03 10:52:08 följande:
    Hej,

Jag fick 3 missfall varav 1 MA i v 17. Alla den naturliga vägen. Sen började vi med ivf, lyckades på andra försöket. Är nu i v.7

Vilken klinik har ni varit på?
    Vi går hos IVF-kliniken Stockholm. Tycker att de är bra och lyhörda där. 
  • Lantlollan
    Pyltet skrev 2015-07-03 14:17:14 följande:
    Vad skönt att ni hittade en bra klinik. Jag trivs jättebra med personalen i Huddinge. De har varit så hjälpsamma.

Nu håller jag tummarna att barnmorskan jag ska träffa är lika trevlig och lyhörd.

Har du skrivit in dig nånstans ännu eller väntar du?
    De tyckte att det var väääääääääääääääääääääääääääääldigt tidigt att skriva in sig, tydligen. Det ska inte göras förrän i augusti. Skrikandes Så nej, jag har inte fått skriva in mig än. Obestämd När skrev du in dig?
  • Lantlollan
    Pyltet skrev 2015-07-03 15:28:27 följande:
    Jag ringde barnmorskemottagningen ca 3 dagar efter TD. Jag meddelade ju kliniken samma dag jag testade, men tog ett par dar att smälta det. Hur som helst jag fick tid för inskrivning 30 juli då är jag nog i v.10-11. Lagom om man ska hinna med kub.
    Vilken barnmorskemottagning har du valt?
  • Lantlollan
    Blåblomman skrev 2015-07-04 21:17:27 följande:

Hoppar in här. Bor i Bromma, är 37 år och Gjorde ett ET i maj på Fertilitetskliniken. Vi fick ett fint plus på vår testdag 3/6. Är nu i vecka 10. Förra veckan gjorde vi VuL och allt såg jättefint ut. I nästa vecka har jag inskrivning på mama mia.

Vad glad jag blir Blåblomman ("känner" ju dig sedan en gammal tråd)!!! 
  • Lantlollan
    Blåblomman skrev 2015-07-08 10:32:27 följande:
    Ja hej hej :) glad för er med!

Vi hade inskrivning igår och utryckte min oro över att jag fick ma i v10 förra gången och är där nu. Så snälla barnmorskan tyckte vi skulle boka in ett nytt vul för att stilla oron. Så redan på fredag ska vi få se bebis igen :)
    Vad härligt!! Älskar att höra om bra bemötanden och inte bara det motsatta!!
  • Lantlollan
    Linda40 skrev 2015-07-08 12:30:55 följande:

Hej!
    Hoppar gärna in här om det är ok. Är i v 9 och var igår på ultraljud och fick se vårt lilla mirakel ?? vi har försökt i 2 år och lyckades nu på vårt först ivf försök.
    Oroar mig hela tiden att nåt ska gå fel..har inga symtom alls.
    Bor norr om Stockholm,40 år och mitt första barn men sambon har 2 st i åldrarna 10 och 13.

Grattis och välkommen!
  • Lantlollan
    Det finns redan en aktiv marsgrupp 2016 på Facebook (hemlig)! Inboxa mig med mail så lägger jag till den som vill! :)
  • Lantlollan
    Summermom11 skrev 2015-07-15 16:43:35 följande:

Vill gärna va med i de hemliga på fb skickar inbox till er två med mailadress

Jag har lagt till dig! :)
Svar på tråden Vi med BF i Feb-Mars 2016 i Uppsala/Stockholm