Inlägg från: Anonym (människosyn?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (människosyn?)

Är det så fel att vilja bli lyxhustru?

Anonym (Anne) skrev 2015-06-20 22:36:29 följande:

Jag tror inte att det är så många här som vet hur det är att jobba med senildementa. Att arbeta med en gammal j**el som har bajs fulla blöjan men ska slå dig för att du ska byta. Den dagen det kommer ett parti som är för "human avlivning av människor" så kommer jag att rösta på dom. 

Jag jobbade en sommar på ett demensboende. Där fick jag byta blöjor och duscha dementa som skrek och sparkade ikring sig då de trodde jag begick ett övergrepp på dem. Jag fick också torka dem i rumpan och byta blöja. 
    Jag tyckte synd om dem, eftersom de inte förstod att jag inte var ute efter att göra illa dem. Men du verkar mest tycka synd om dig själv. Jag tyckte jag var olämplig eftersom jag inte hade utbildning inom området men jag känner att jag iaf var lämpligare än dig. Däremot fanns det situationer när de lös upp. När de fick klappa katter eller höra låter de minns från längesen. Jag själv vet inte om jag är för eller emot avlivning av människor, men det ska då f'n inte vara för att personalen tycker det är så hemskt att ta hand om en bajsblöja. 
    För trådens skull ska jag skriva att jag är 90talist.... 
Svar på tråden Är det så fel att vilja bli lyxhustru?