• attid89

Är det så fel att vilja bli lyxhustru?

Jag hade också kunnat tänka mig att vara lyxhustru, men det blir man knappast om mannen får ut 20000. Min man får ut mellan 50-60 000 i månaden och jag jobbar ändå... Vi hade såklart klarat oss på hans lön men är det allt livet skall gå ut på - att "överleva"? Du kan ju inte direkt hitta på en massa kul grejer om dagarna utan lär ju bli VÄLDIGT låst till att göra ingenting alt. sånt som kostar gratis. Med andra ord - du lär ha sjukt långtråkigt! :O

• attid89
    Anonym (Mjo.) skrev 2015-06-21 00:06:41 följande:

Fast, vadå långtråkigt!? Jag har sällan långtråkigt, tränar, promenerar o gör saker med hunden/vänner. Pysslar med handarbeten osv. Finns dessutom massor att se/göra som inte kostar mycket alls. Jag o min sambo har "vanliga" inkomster, dvs tillsammans får vi ut ca 35.000kr och jag känner inte att vi måste göra saker som inte kostar.. Visst, resor måste vi ju spara till osv..

Men det är ju också skillnad på 20 000 och 35 000. Men passar det dig så är det väl bara att bli hemmafru. Jag skulle känna mig jävligt låst av att mest gå hemma och knappt ha råd att käka lunch på stan om dagarna. Allting kostar ju. En dag på ex. Liseberg med ett knippe ungar blir ju lätt ett par tusen. Har man ju knappast råd med om man får ut 20 000.
  • attid89
    Anonym (e) skrev 2015-06-21 00:30:03 följande:

Jobbar du för att din mans pengar inte räcker?

Jag jobbar för att jag vill kunna försörja mig själv och bidra till vårt gemensamma liv. Vi hade utan problem klarat oss med hans lön men nu renoverar vi vårt hus och sparar för framtiden.
Svar på tråden Är det så fel att vilja bli lyxhustru?