Köpt bil hos bilhandlare...milmätaren fel...
Köpt en bil hos bilhandlare. Upptäckte senare att milmätaren på bilen blivit justerad. Till mitt försvar så köpte jag en begagnad ganska billig ford focus så jag tänkte inte ens på att det kunde ligga något ?tjän? i en sådan justering på en futtig bil.
Tanken med bilen är dock inte att ha den så länge, utan planen var att ha den över sommaren för att senare i vinter/vår sälja den och köpa en bättre bil(har då fast jobb igen, ledig för studier för tillfället).
Hört av mig till bilfirman och menar att jag borde få pengarna tillbaka eller bilen bytad mot en liknande vara eftersom jag just köpt den och upptäckt ett fel(bilen stämmer ju inte med vad de har marknadsfört den med, utan har enligt bilbesiktning 2013, gått 6000 km längre än vad den vid senaste besiktningen har gjort). De säger att de vägrar och att jag kan få tvåtusen tillbaka, och ett papper att ge till kommande köpare att det inte är jag som skruvat bilen, men det här kan väl ändå inte funka? Jag har ju ingen aning om hur långt den faktiskt har gått, bara att den minst gått 6000 km längre av vad som står angivet i mitt kontrakt.
Vad kan jag göra? Vart kan jag vända mig?