Skola med 3 terminer ÄNTLIGEN !!
Skulle sommarlovet börja vecka 29 och hålla på tills början på sept så fine. Men tror inte att det löser några som helst "familjeproblem". Det ska vara 2 veckor ledigt här o där mellan terminerna, samt ändå ett ganska långt sommarlov. Det är ju inte så att dom som har 5 veckors semester idag skulle få fler för det. Så det snacket köper jag inte alls.
Däremot är skolan skit. Undervisningen är skit, lärarna är skit, hela jäkla skolledningen är skit. Dom behöver uppdatera sig och möta varje elev individuellt. Och även om dom nu påstås göra det så är det ju uppenbarligen inte så. Då hade vi inte haft en sådan skitskola med sådana urusla skitresultat som vi har. Tiderna förändras, precis som M säger. Men skolan ligger ju 20 år efter. Så det går ju inte ihop för 5 öre.
Och ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt i hur det går för de flesta barn i skolan. Mina barn kommer inte att hamna på en skola med urusla lärare och totalt urkassa resultat. Och det har absolut noll med antal terminer och långa sommarlov att göra.
Det är inte rätt mot dom duktiga barnen, och det är inte rätt mot dom barn som har det enormt tufft. Man får nog vara lite medelmåtta egentligen för att fixa skolan idag enligt mallen.
Och ja, det finns bra lärare, det finns dom som faktiskt möter elevrna individuellt, dom som lyckas tänka ut andra undervisningssätt än dom som dom använt sig av i all evighet. Det finns dom också. Men dom är för få tyvärr.