Inlägg från: Jises |Visa alla inlägg
  • Jises

Skola med 3 terminer ÄNTLIGEN !!

Jag är lärare och vill bara inflika att många lärare har semestertjänst idag vilket innebär lika lång semester per år som alla andra och 40 timmars vecka. Jag har bara 2 veckors semester på hela sommaren.

Anledningen till att vissa lärare har ferietjänst är för att de jobbar 45 timmar i veckan och därför arbetar in semestern. I realiteten blir det närmare 55 timmars jobb i veckan för en låg lön. Lärare gör ett hästjobb och är väl förtjänta av några veckors extra lov. Jag pallade inte 55 timmars veckan och jobbar därför 40 timmar nu.

• Jises

Höll på att bli utbränd av allt jobb, från tidig morgon till sen kväll och dessutom dålig lön. Så ni som är avis på lärares sommarlov, tänk på vilket jobb de lagt ner och för vilken lön och utgå inte från att lärare=långt sommarlov för så är det inte.

• Jises

Höll på att bli utbränd av allt jobb, från tidig morgon till sen kväll och dessutom dålig lön. Så ni som är avis på lärares sommarlov, tänk på vilket jobb de lagt ner och för vilken lön och utgå inte från att lärare=långt sommarlov för så är det inte.

• Jises

Och även med 40 timmars tjänst kan man få jobba över. Glad att jag har 3 dags ledighet nu under midsommar så jag kan ta en dag och jobba och rätta skrivningar och komma ikapp.

• Jises

Utan övertid förstås. Sorry för inlägg off topic dock.

• Jises

Undervisning, planering och administration.

Jag jobbar inom vuxenutbildningen nu och eleverna har lektioner precis som vanligt hela sommaren. De får CSN för att studera och studieuppehåll är inte möjligt.

• Jises

Undervisning, planering och administration.

Jag jobbar inom vuxenutbildningen nu och eleverna har lektioner precis som vanligt hela sommaren. De får CSN för att studera och studieuppehåll är inte möjligt.

Svar på tråden Skola med 3 terminer ÄNTLIGEN !!