• JennyNG

utredning

Hej alla .

Blev medlem idag, har läst mycket på denna sida och vill nu själv ha någon och bolla med. Vi har nu tagit steget och ringt till gyn/barnmorka som vi skjutit på i 4 år. (Försök och bli gravid i 4 år)
    Och det första var att dom skickar hem en hälsodeklaration.
    Vad kan hända efter ?!

• Svar på tråden utredning
  • JennyNG

Tack för att ni svarade :D

Vi fick hem hälsodeklarationen för barnlöshetsutredning idag. Så nu ska dom skickas så kan vi äntligen börja på denna resa oxå. 
    Men är lite nervös för vad som ska ske å vad som spökar. Men det är skönt att det är igång :)

• JennyNG

Hallå brudar!

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev här och om hur det gått.
    Igår var vi till läkaren och fick svar på proverna. 

Det var inge fel på oss allt var normalt och såg bra ut. Fick göra en VUL oxå å där var det oxå bra. Så vi ska få göra IVF :)

Och jag hoppas att det kommer gå vägen.

Är det någon här som blivit gravid efter ett sådant möte ? 
    Hon sa att det hade hänt :P 

Och är det någon som blivit gravid på första IVF försöket  ? :)

• JennyNG
    Cyanea skrev 2015-10-13 13:47:25 följande:

Grattis till beviljad IVF! Då har du mycket spännande framför dig :) 

Jag är som sagt IVF:are, eller, har i alla fall varit det. Just nu är jag i mitten av v. 25 med vår högst efterlängtade lilla Dotter :D 

Första försöket... det beror på vad du menar. Enligt IVF-klinikernas definition är jag gravid efter första försöket, eftersom det är från första äggplocket. Ett försök definieras (tror att det är så på samtliga kliniker) som ett äggplock och dess återföranden, vare sig det är inga eller flera återföranden. 

I min värld känns det inte riktigt som första försöket då jag fått tillbaka totalt 4 embryon, 1 färskt och 3 frysta. Men å andra sidan känns det för mig irrelevant just nu - i magen växer Liten så det knakar och det är henne vi väntat på i alla dessa år <3

Har ni fått något datum för första mötet med IVF? Håller tummarna för att det här kommer gå bra för er :) 

Tack! Och grattis själv till de lilla miraklet :)
    Måste vara underbart å känna av den lilla. Jag kan inte ens tänka mig den tanken att det kanske snart kommer ligga en i min mage. 

Ja jag ha ju läst om några som skrivit att dom e på typ andra försöket å så :D
    men jag kan ju absolut inget .
    Läkaren förklarade lite och sa att dom brukar plocka ut 5-6 ägg om det finns så många. 

Och nu blir man ju så ivrig å bara vill iväg å fixat ;)

Nä hon skulle skicka remiss så hoppas vi får börja snart. 
    Håller tummarna ja å, längtar så :) hihihih

Svar på tråden utredning