Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar

BF Februari/Mars 2016 :)

Amanda87 skrev 2015-07-11 23:10:34 följande:

Ja det var verkligen fint! Önskar jag hade filmat henne för hon var helt hysterisk! Hon skrämde även livet ur sin sambo genom att komma hem helt förstörd och bara apatiskt stå och gråta. Så jag fick förklara och det blev bara så jätteknasigt. Haha. Men kul! 

Ja jag tycker också det, men vissa landsting snålar in på sådant tydligen. Vad jag förstått är Kronobergs län väldigt givmilda i UL, v12, 20 och 30-någonting tror jag..kanske borde flytta tillbaka till hemorten över graviditeten, haha.

Ja och 8 veckor är ju grymt lång tid i dessa väntans tider! 

Här hos mig i min stad erbjuds vi KUB oavsett ålder och den brukar ju göras runt v12. Sen vanliga UL i v18-20. Sen inget i v30 vad jag vet. Fick göra med min son i v32 då moderkakan låg vid utgången vid vanliga UL. Men annars får man nog inget extra UL om det inte finns någon anledning. Bor i Kronobergs län.
    luddelina skrev 2015-07-19 00:13:43 följande:

Hej jag är 27 år bor i en liten ort i Småland. Jag är i vecka 6. Bebis ska komma i mars. Har inte skrivit in mig hos bm än. Vi ska göra ultraljud på onsdag i Linköping då vi gjort ivf. Lyckades på andra försöket. Mina symtom är ömma bröst, molande värk i magen, kissnödig, illamående (inte kräkts än o hoppas verkligen slippa det), småhungrig titt som tätt mellan målen och mår då lite illa men blir bättre om jag äter nått, trötthet och blir trött så fort jag gör något. Ska börja jobba igen på måndag och jag jobbar i hemtjänsten och fasar för alla lukter och sånt som kan påverka mitt mående. Inte kul o eventuellt behöva kräkas offentligt :D men ska inte oroa mig i förväg. Lägg gärna till mig i facebook gruppen. Berisson@hotmail.com

Hej.. bor också i mindre stad i Småland. Men vi bor nog inte så nära eftersom du gör ul i Linköping.

Hoppas det funkar bra med jobbet.
    safiia skrev 2015-07-29 19:01:43 följande:

Okej, kanske ska testa det. Brukar alltid annars ta piller mot sjösjuka men det är inget ett alternativ nu förstås.

Postafen får du ju också ta om det behövs. Om banden inte hjälper. .
    81718171 skrev 2015-08-04 18:18:51 följande:

Hej!

Får även jag lämna detta forum. Va på ul i morse. Bm mätte till v.8+2 men kunde inte se nåt hjärta slå.

Får invänta att kroppen själv rensar eller ta bort de på tisdag om en vecka!

Så jävla lessen o gråter hela tiden men sånt är livet. Säger som ljuvabarn, man får va glad för de friska barn man har o försöka på nytt igen när kroppen hämtar sig!

Lycka till ni alla andra.

Beklagar verkligen :((

Har du haft symtom ändå? Ex illamående och sånt..
    81718171 skrev 2015-08-05 17:57:01 följande:

Jag har alla symptom kvar o vi skulle vart i v13 igentligen så efter två barn så har man redan bula. Brösten värker o illamående. Gjort ett Vul idag o nu e de konstaterat från 2! Får besked om skrapning imorgon!!

Min man gråter, har aldrig sett honom göra det förr.. Rent förjävligt detta! Hoppas på nytt snart igen men just nu känns allt mest hopplöst

Men fy va hemskt.. :(

Svårt för dig att förstå eftersom du haft alla symtom hela tiden..
    GameOfLife skrev 2015-08-16 13:47:48 följande:

Då är vi relativt nära i veckor. Jag är också i v.13, men går in i v.14 imorgon :)

Jag är också nära er. Går in i v14 på onsdag :)
    Linda7601 skrev 2015-10-18 10:08:47 följande:

Det är så jobbigt ha moderkakan i framvägg....Känner inget och det gör att jag lever i ständig oro:-/ Att jag alltid haft liten mage då jag gravid gör inte det hela bättre...Med mina andra två var jag i v 39 och jag la mig på rygg så såg man inte att jag gravid

Vilken vecka är du i? Jag kände också sent. Är i v22 nu och börjat känna ordentligt först för ca 5 dagar sen. Känner flera ggr varje dag nu. Kännt utanför två ggr bara.

Har också den lite i framvägg. .
    Linda7601 skrev 2015-10-18 15:24:15 följande:

Jag är 19+0 imorgon. Ok jag får väl vänta lite då Men är så låååååååååååååååång väntan Härligt att du börjat känna nu Bästa som finns <3  

Verkligen.. är helt underbart :))
    Linda7601 skrev 2015-10-22 17:54:20 följande:

Har ni vågat köpa på er några baby kläder? Inte jag än. Visst jag har redan två barn men trodde inte det skulle bli fler så har sålt massor och har bara lite kvar .

Jag har köpt vagn och lite kläder.. Babyskydd. Sängkläder. . Sen inget mer.. men kommer snart :) är i v23. .
    CatEyes skrev 2015-11-02 23:30:37 följande:

Jag har anmält mig.

Hittade dessa:

Liberos startbox

Lloydsbox

Pampers Babybox

Babytobe ( apoteksgruppen)

Har också anmält mig till dom samt apotek hjärtats babybox. Fick mejl idag om att paketet från dom är på väg :)

Babytobe har jag ingen i stan men har jag vägarna förbi grannstaden så hämtar jag upp en box. .
    Linda7601 skrev 2015-11-16 10:59:50 följande:

Har ni tagit influensa sprutan? Ska ev få den imorgon av bm. Vi är ju riskgrupp och tänkte att när den värsta influensa tiden är då ska man föda barn. Tänker jag fel? 

Jag vet inte.. är tveksam.. har hört både negativt och positivt om den. Ska till bm nästa vecka så ska prata med henne..
    LMG skrev 2015-12-29 18:23:21 följande:

Ni som redan har barn. Är det nån av er som fött ett stort barn? Är så rädd att jag väntar en jätte bebis.. När hon rör sig i magen känner jag henne långt ner i magen och högt upp vid revbenen samtidigt, och hela magen liksom skakar till. Hur var det för er? Är i vecka 32 nu

Min dotter gick jag 17 dagar över tiden och hon vägde 3830 och var 50 cm lång. Med sonen 14 dagar över tiden och han vägde 4670 och var 53 cm lång. Så han var stor. Gjorde extra ul idag och enligt bm så kommer han väga ca 4 kg vid förlossningen. Så hoppas jag inte går över tiden denna gången. .
    LMG skrev 2015-12-29 22:34:42 följande:

Märkte du nån skillnad när dom låg i magen? Var det nått som gjorde att du kände att du väntade ett stort barn?

Nej faktiskt inte.. trodde faktiskt lilleman skulle vara mindre än han var men det var bm på förlossningen som sa att han säkert väger minst 4 kg.
    Linda7601 skrev 2016-01-25 08:45:20 följande:

Hur går det för alla??

Helt ok.. men ryggen på kvällarna är inte o leka med. Känns som att den ska gå sönder på mitten. . Samt tryck neråt o SD. . Fruktansvärt mkt vatten i kroppen, fötterna ser ut som uppstoppade korvar ;)

Har alltid mått bra i mina andra två graviditeter. . Även mot slutet.. Men denna gången så är det inte lika kul, han får gärna komma lite tidigare. Typ när man gått 38 fulla. Är i v36+3 idag..

Hur mår du själv?
    Linda7601 skrev 2016-01-26 09:30:54 följande:

Jag är i v 33+2 nu. Börjat må illa igen och är så jäkla trött...Känner mig så slut. Detta är barn nr 3 och inte känt så här de andra två gångerna. Vaknade i morse och lite ont i ryggslutet så börjat kolla över bb väskan...så man inte plötsligt står där  Beställt liggdel till vagnen och skötväska....även babynest...tvättat upp babykläderna....Så har fixat lite varje fall 

Oj du har gjort mer än mig :)

Jag har börjat tvätta upp kläderna men är nog allt haha.. ska till ullared imorgon för sista lilla shoppingen. 36+1 idag..

Är också vårt tredje barn. Känner av tryck o sammandragningar men inte så mkt mer än så.

Mår också illa vissa kvällar.. är så drygt nu..
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)