BF Februari/Mars 2016 :)
Konstigt det där, hos mig sa min bm att de inte tog cellprov när man var gravid. Så om det var dags för mig att ta det (är väl vart tredje år?) så fick jag vänta tills efteråt.
Konstigt det där, hos mig sa min bm att de inte tog cellprov när man var gravid. Så om det var dags för mig att ta det (är väl vart tredje år?) så fick jag vänta tills efteråt.
Vilken vecka är du i när du gör UL? Varierar det när man gör det?
Berättade du ensam för din vän och hennes sambo eller gjorde du det ihop med din partner?
Jag har så dåligt komponerat schema just nu. Vill så gärna berätta för min bästis då hon berättade tidigt för mig. Kom inte ihåg om det var riktigt såhär tidigt (5+0), men det spelar ingen roll. Men har jag för mig rätt nu är de bortresta nu ändå. Semestertider alltså. :p
Väldigt tråkigt att din sambos mamma berättar för andra. Då tycker jag verkligen ni ska vänta! Jag väntar också med svärföräldrarna då jag inte har så jättebra kontakt i sådana här plan.
Glömde svara på en fråga:)
Vi var bjudna på middag hos min bästis och hennes sambo så jag berättade först för henne och sen för hennes sambo när barnen lekte. Mina barn väntar jag med att berätta för tills det är helt "säkert". Trots att min äldsta fällt kommentarer som "du ser ju helt förstörd ut mamma!" Haha!
Ok! Jag var visserligen bara i vecka 7 när jag var där men fick ändå det svaret. Vet du hur länge man kan ta cellprov? Det kanske är olika i olika landsting hur de hanterar det.
Jag beklagar verkligen minelli! Men då förstår jag att du gör två och lite tidigare!
Jag har inte fått tid för samtal förrän jag är i v10...fanns inga tider innan dess.
Men det gör kanske inget. Har dock lite frågor kring träning men vad jag förstått kan jag träna på som vanligt fram till dess eller?
Var bor ni? Landsting?
Förstår dig absolut att du väntar! Jag kommer berätta för min bästis idag och hennes sambo när de ska kolla på bilbarnstol till sin knodd som är 5 månader. Funderar på hur jag ska säga... Kanske något med att vi vill ärva kläderna så de får spara dem till mars, eller något i stil med "kom du ihåg när du berättade för mig att du var gravid, det var ju nästan exakt ett är sedan. Idag är det din tur!" Fast då blir det mer serverat och hon behöver inte klura.. :p
Ja det är väldigt olika hur det ser ut med ul det enda som verkar vara lika överallt är att det är ett rul i v18-20. Häromkring finns inga möjligheter till ett privat ul heller vad jag vet, isåfall hade jag nog redan bokat in ett :).
Jag vill inte vara på Facebook när jag pratar om graviditeten. Så jag stannar kvar här!
Låg o vilade 1,5 timme och vaknar upp till att jag blöder ;(
Nu lär de bli ett tidigt ul för o se om de finns ett hjärta där inne eller inte ;( faaaan