• minneli

BF Februari/Mars 2016 :)

Jordgubbarmeglass skrev 2015-07-08 09:31:06 följande:

Mensvärk. .

Men det är väl vanligt?

Denna oro.

Är i vecka 4+6 enligt uträkningar.

Ja det kan göra rejält ont till och med. Men tänk på vad mkt som händer i magen, är ju egentligen inte konstigt att det gör ont.
  • minneli
    Mayy skrev 2015-07-08 10:40:52 följande:
    Ja, jag har rejält ont till och från. Det känns nästan lite läskigt ibland :)
    Det tycker jag också! Oroar mig över missfall då och har glömt varje ny graviditet hur ont det faktiskt kan göra att vara gravid. Det ska ju möbleras in det är inne och göras plats för ett nytt liv så det är ju egentligen mer logiskt att det gör ont då än när man har mens. Men när det gör som ondast vill jag helst bara hem och lägga mig i sängen ifall något skulle gå fel... Men det funkar ju inte :P
  • minneli
    Mayy skrev 2015-07-08 11:01:18 följande:
    Jag är student och har "sommarlov", för min man tog på sig ansvaret att jobba nu, så jag har den möjligheten vilket är jätteskönt. Men bävar lite inför höstens pluggstress. Men om allt går bra så har jag hört att man får tillbaka lite energi och pigghet efter vecka 12 :)
    Vad skönt! Jag har precis gått på semester så nu kan jag ju iof hålla mig hemma mera men eftersom jag har två barn sen innan så går det inte.

Jag går in i vecka 8 imorgon, 2 veckor kvar till ultraljudet! Jag har till och med en sån nedräkningsapp på mobilen, haha :)

Har nu gått upp ngt i vikt?
    Jag vägde mig imorse och jag har istället gått ner nästan 2 kg. Det har aldrig hänt vid mina andra graviditeter.
  • minneli
    Mayy skrev 2015-07-08 14:05:21 följande:
    Åh så spännande :) Jag längtar också till ultraljudet :) Nej jag vet inte, jag tror inte jag gått upp något utan är typ på samma men med lite uppblåst/gasig mage. Har ingen våg så jag kan bara uppskatta på kläder :) Jag tror kanske det är tidigt att gå upp i v 6? Jag har aldrig varit gravid förut så allt är så nytt!