• minneli

BF Februari/Mars 2016 :)

Jordgubbarmeglass skrev 2015-07-08 09:31:06 följande:

Mensvärk. .

Men det är väl vanligt?

Denna oro.

Är i vecka 4+6 enligt uträkningar.

Ja det kan göra rejält ont till och med. Men tänk på vad mkt som händer i magen, är ju egentligen inte konstigt att det gör ont.
  • minneli
    Mayy skrev 2015-07-08 10:40:52 följande:
    Ja, jag har rejält ont till och från. Det känns nästan lite läskigt ibland :)
    Det tycker jag också! Oroar mig över missfall då och har glömt varje ny graviditet hur ont det faktiskt kan göra att vara gravid. Det ska ju möbleras in det är inne och göras plats för ett nytt liv så det är ju egentligen mer logiskt att det gör ont då än när man har mens. Men när det gör som ondast vill jag helst bara hem och lägga mig i sängen ifall något skulle gå fel... Men det funkar ju inte :P
  • minneli
    Mayy skrev 2015-07-08 11:01:18 följande:
    Jag är student och har "sommarlov", för min man tog på sig ansvaret att jobba nu, så jag har den möjligheten vilket är jätteskönt. Men bävar lite inför höstens pluggstress. Men om allt går bra så har jag hört att man får tillbaka lite energi och pigghet efter vecka 12 :)
    Vad skönt! Jag har precis gått på semester så nu kan jag ju iof hålla mig hemma mera men eftersom jag har två barn sen innan så går det inte.

Jag går in i vecka 8 imorgon, 2 veckor kvar till ultraljudet! Jag har till och med en sån nedräkningsapp på mobilen, haha :)

Har nu gått upp ngt i vikt?
    Jag vägde mig imorse och jag har istället gått ner nästan 2 kg. Det har aldrig hänt vid mina andra graviditeter.
  • minneli
    Mayy skrev 2015-07-08 14:05:21 följande:
    Åh så spännande :) Jag längtar också till ultraljudet :) Nej jag vet inte, jag tror inte jag gått upp något utan är typ på samma men med lite uppblåst/gasig mage. Har ingen våg så jag kan bara uppskatta på kläder :) Jag tror kanske det är tidigt att gå upp i v 6? Jag har aldrig varit gravid förut så allt är så nytt!
    Ja det är nog tidigt att gå upp i vecka 6. Tror jag gått ner för jag är som hungrig men samtidigt lite äcklad av maten :P
  • minneli

Vecka 8 idag! Längtar och vill ha veckorna framspolade men samtidigt inte eftersom jag har semester :)

• minneli

Idag tog jag ett digitalt test, bara för att :) testade bara med ett typ 6 kronors test innan som jag hittade hemma så jag ville ha det i klartext :P

Jag är i vecka 8 (7+1)

Igår på kvällen frös jag och hade ont i magen, hungrig fast inte sugen på att äta ngt!

• minneli

Ja jag har haft symptom innan. Kände av graviditeten en vecka innan Bim. Mådde lite konstigt och var lättirriterad plus molvärk och ömma bröst. Sen har jag varit illamående, trött osv. Jag har oxå semester och är väl i vecka 13 tror jag (om allt går bra) när jag börjar jobba igen. Så det är ju bra iaf!

• minneli
    drommenomenliten89 skrev 2015-07-10 11:26:36 följande:

[quote=75511326][quote-nick]Jordgubbarmeglass skrev 2015-07-10 11:05:41 följande:[/quote-nick]Positivt grattis!

Haha ser jag rätt på bilden att någon sitter på toa där bakom? [/

Så då går det att se 2 dagar innan beräknad mens? Tack! :)

Japp mannen sitter på toa ;)

Grattis till graviditeten och till den roligaste bilden på en teststicka jag sett. :D (alltså att mannen din sitter på toa i bakgrunden :) )
  • minneli
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 17:53:35 följande:

En liten fråga!

NÄR berättar ni tidigast och för VEM? Drömmer *nyfiken*

Har inte berättat för någon än förutom sambon då!

Sambon fick förstås först veta. Sen min bästa kompis och hennes sambo. De jan jag verkligen lita på och hon är också gravid. Mamma och pappa tänker jag berätta för den 23 juli om allt ser bra ut på ultraljudet. Får se om sambons föräldrar får veta då, litar inte riktigt på hans mamma då hon berättade för alla på jobbet första gången jag var gravid och sagt det tidigt och att det än så länge var en hemlighet...
  • minneli
    pannkakan87 skrev 2015-07-11 09:06:29 följande:
    Tråkigt att känna att hon inte kan hålla tyst om det, men då vet du ju det och kan låta bli att berätta förrän ni vill gå ut med det till alla. Mysigt att du har en nära vän som också är gravid. ^^ Är ni nära i veckor eller?
    Nä vi är inte nära i veckor, hon ska snart föda. Hon berättade för mig väldigt tidigt också i graviditeten. Skönt att kunna prata med ngn iaf. Men jag längtar efter att berätta det för mamma, tror inte hon trodde att vi skulle skaffa tre barn... Fast det trodde nog inte jag heller :D Men typ 12 dagar kvar nudå...
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)