Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar

BF Februari/Mars 2016 :)

vindruvan skrev 2015-06-29 22:36:49 följande:

Ja, det jag skrev hade jag kunnat låta bli då det redan svarats på såg jag ju nu.

Idag ringde jag till bm, fick tid till 23/7 för inskrivning m.m. Något vul kan jag inte göra före vecka 8/9 sa hon för innan dess syns inget ändå, så det känns som en evighet att få göra det i slutet av juli.

Hon sa att jag skulle läsa på om fosterdiagnostik till mötet, vilket kom lite som en chock för mig då jag inte alls har tänkt på det innan. Nu gjorde hon mig lite nervös. Jag har nyss fyllt 32 år och har inte några "problem" i släkten eller så.

Är lite orolig för att behöva väga mig också då jag är överviktig och det känns så förnedrande att tvingas stå på vågen framför en främmande människa och min sambo.

Jag är 30 och ska göra kub. Gjorde inte med dom andra två men var ju några år sen och nu är man äldre så lika bra att kolla.

Får jag fråga hur mycket övervikt du har? Jag är också överviktig och absolut de känns jättejobbigt men vad ska vi göra.? :/ förhoppningsvis så får man en bm som inte dömer. .
    vindruvan skrev 2015-06-29 23:17:52 följande:

Ja jag vet att sambon vill göra alla tester som finns. Kub kanske men vill helst slippa fostervattensprov.

Jag har ca 30 kg övervikt, hade samma utgångsläge för 9 år sen med min dotter. Kommer att be om att slippa väga mig och älta min övervikt. Jag vet ju vad som gäller. Sist gick jag upp 9 kg under min grav, hoppas på nåt liknande denna gång.

Då ligger vi på ungefär samma övervikt. Gick allt bra under förlossningen och graviditeten? Hoppas också gå upp max 10 kg men gärna bara 6-8..
    jzz2306 skrev 2015-06-30 12:35:47 följande:

Vad synd att den här tråden verkar flytta över till facebook, jag är inte inne där så mycket så jag drar mig ur tråden nu. Lycka till allihop :) Vi kanske ses på någon bebistråd till våren ;)

Jag har inte ens Facebook så blir tråkigt om alla försvinner :/
    Darimna skrev 2015-07-01 08:46:21 följande:

Tråden är ju superaktiv, hundratals inlägg om dagen. Vad klagar ni för 

Klagar inte. Tycker de är tråkigt om alla skulle försvinna bara. Får jag tycka det?
    gullan83 skrev 2015-07-01 07:52:26 följande:

Ja skall på.info möte den 23 sedan den 21 augusti är.de inskrivning :)

Vilken vecka är du i? Trodde du var något som mig ungefär. . Jag har inskrivning 28 eller 27 juli.

Skulle du göra kub?
    ljuvabarn skrev 2015-07-05 15:29:09 följande:

Hej! Jag tog ett test i förgårr på bim - 1 och fick två synliga streck. Är i vecka 5 (4+1) och har bf runt 11 mars. Väntar andra barnet och sonen blir 15 månader idag. Jag har svårt att förstå att det är sant.

Grattis:))
    gullan83 skrev 2015-07-05 18:04:50 följande:

Jag har aldrig haft ömma bröst som en.symtom. Är gravid med nr 3 och för någon vecka sedan hade jag de som symtom men just nu känner jag mig ogravid haha inga symtomer alls vilket är rätt skönt då de är.jättevarmt ute och att ligga och må illa hade varit jobbigt med två barn

Hej.. va skönt att illamåendet lagt sig nu i värmen. Vilken vecka är du i?

Jag avskyr detta illamående och hoppas det snart går över..
    sofffi3 skrev 2015-07-10 23:48:45 följande:

Var hos bm igår på första besöket, hon frågade mig då ifall jag ville ta cellprov i samband med nästa besök som kommer ske i v 11, jag blev väldigt ställd och vet varken ut eller in ang detta?! Någon som har några erfarenheter av cellprov och graviditet?

Jag gick på mitt första cellprov för någon månad sen. Visste att jag kunde vara gravid då och nämnde det för henne. Då sa hon att dom gör på gravida också men endast om dom fyllt trettio.

Jag fyllde trettio i år och har aldrig tidigare tagit det. Men nu är det gjort. Hur gammal är du och har du gjort det tidigare? ?
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)