Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar
    Rocket skrev 2015-06-24 15:42:24 följande:

6+2 enligt senaste mens. Men jag tror själv att det snarare är 4+6. Första gången på 1,5 år jag inte testar med äl-tester men jag brukar känna av äl rätt tydligt så enligt vad jag misstänker är det typ 4+6.

Okej ska ringa angående kub imorgon och boka in det i mitten av augusti. När får man senast göra kub?
    Rocket skrev 2015-06-25 15:22:01 följande:

Mellan v.11-14 kan man göra ultraljudet men blodprovet ska lämnas innan. Ringde du idag och fick mer info?

Ja, fick tid 17 augusti. Är då i v 12+5. Blodprovet lämnas vid inskrivningen och då är jag i v 10 -11 tror jag..
    Tassen skrev 2015-06-26 18:50:46 följande:

21a juli ska jag på första besök hos BM.

Skulle vilja berätta för alla just nu att jag är gravid. Hur fan ska jag kunna hålla mig till typ 18 augusti att berätta för mamma och pappa och de närmsta. För det är väl när första trimestern är över man kan berätta typ?

Vår familj vet redan.. plus två av mina arbetskamrater. . Men vet dom inte säger något. Börjar redan få lite mage och hoppas kan dölja det till efter semestern. Då kommer jag vara i v 11-12 något och då känner jag att det är ok att berätta. .

Jag mår också väldigt bra.. lite illamående då och då men inget som jag tycker är jobbigt.. so fort jag blir lite hungrig så kommer illamåendet. Så det kan man snabbt göra något åt.

Ytterst lite öm i brösten.

Svullen mage och svårt att dölja magen. Man ser redan att jag är gravid.

Med mitt andra barn såg man helt att jag var gravid i v8 så inte konstigt att det syns redan nu.

Hade velat dölja det ett tag men vad gör man om det inte går att dölja. Sen att man tidigare varit rund om magen gör väl sitt. Själva magen kommer ju under tjockismagen haha.

Syns det något på era magar ännu?

GlitterLina skrev 2015-06-29 14:57:55 följande:

Vet ni hur man räknar på dessa test? Om man får 2-3, vilken vecka e jag möjligtvis i då??

Vet att det inte går att säga exakt, då det kan diffa på några dar..

Vilken vecka är du i om man beräknar från sista mensens första dag? Tror att det testet inte räknar med dom två veckorna innan äl. När jag gått 5 fulla veckor så visade den 3+ på mig.

Så jag gissar att du är i v 4-5 . Kan det stämma?
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)