• LMG

BF Februari/Mars 2016 :)

Madelen21 skrev 2015-09-14 20:41:30 följande:

Hej hej

Hoppar in här. Är 31 år å väntar 4e barnet.

V 17 nu. Har en flicka som är 8 år och två pojkar 5 och 2 år. Storasyster hoppas att det blir en lillasyster nu. Vi kommer att kolla på ultraljudet vad det blir. Jag har Bf 28 februari. Det kan med andra ord bli en skottårsbäbis.

Har ul 1a oktober. Hur mår ni allihopa?

Jag har mått skit till v 13 typ. Sen är jag trött av å till. Nån som köpt nått till bäbis än?

Vi har köpt vagn och syskonvagn begagnat pga superbra pris. Det å en fleece overall.

Vill vänta tills efter ultraljudet smile1.gif

Fler med bf i närheten av mitt datum!?

Har bf 26/2 så skiljer bara 2 dagar :) har rutinultraljud den 28onde september. I början mådde jag väldigt illa men nu mår jag bättre, mår dock fortfarande illa av viss mat och bara tanken på spiskummin och tacos får mig att vilja kräkas
  • LMG
    CarolineMagdalena skrev 2015-09-28 11:53:05 följande:

Hallå, är ny här och hoppar in om det är okej. :)

Jag väntar första barnet och har bf 17 mars, ska på ultraljud den 21 oktober är såå nervös men längtar så jag blir tokig, hoppas allt ska se bra ut.

Har en undran, har nu ett par dagar känt som konstant träningsvärk långt under naveln, alltså över livmodern antar jag, är det normalt? Växtvärk kanske? Vet ju inte hur det kan kännas riktigt, är i vecka 15+3.

Ja växtvärk förmodligen :) har hemma sitter jag också och är riktigt nervös då jag har rutinultraljudet idag. Tiden verkligen segar sig fram nu
  • LMG
    CarolineMagdalena skrev 2015-09-28 13:07:00 följande:
    Tack för svar. :) Misstänker det med men blir orolig för minsta lilla, haha.

Ååh va spännande, lycka till! Är det din första?
    Ja man blir ju det, har haft en ganska jobbig början på graviditeten med massa blödningar och oro. Tack så mycket :) ja det är min första
  • LMG
    CarolineMagdalena skrev 2015-09-28 17:51:15 följande:
    Fy va jobbigt! :( Hoppas resten blir bättre för dig och att du får må bra!
     Hur gick det på ultraljudet?
    Det gick jätte bra! Låg en fullt frisk liten flicka där inne :)
  • LMG
    zespriem skrev 2015-10-04 11:19:35 följande:

Jag var också på UL här om dagen. En liten pojke, allt såg fint ut :) ? Bf blev flyttat 5 dagar fram, 28 februari. Vi köpte vagn för några dagar sen, känns skönt att ha det fixat.

Då har vi bf samma dag :) vi har köpt spjälsäng, lite kläder och ett Babynest än så länge bara. Vagnen beställer vi i december, vad blev det för vagn för dig?
  • LMG
    zespriem skrev 2015-10-13 21:08:03 följande:
    Kul! :D Får se om det blir bebis på skottdagen ;)

Det blev en begagnad brio happy. Haft en sån till de två andra också, men använt sjal mest faktiskt. Spjälsäng har vi i förrådet, likaså en del kläder :)
    Jaa sambon är jätte nervös över att det kan bli på skottdagen, men det är ju trotts allt inte så stor chans :) brio happy, har den fyra fasta hjul?
  • LMG
    MotherLizzz skrev 2015-10-14 13:02:54 följande:

Hej alla!

Jag väntar mitt andra barn med BF 4 feb.

Har en son på 5 år sen innan och en bonusdotter på 7 år. Detta blir vårat första gemensamma. Jag är nu i v 24 (23+5). Tycker tiden går så otroligt fort. Helt galet.

Bor i Huskvarna, som ligger utanför Jönköping. Är 29 år, snart 30 usch! :)

Jag tycker det känns som tiden går jätte sakta.. Fast sen när man tänker efter så har det ju verkligen gått skrämmande fort. Har liksom redan gått mer än halva graviditeten :) men längtar sååå mycket efter bebisen så ibland känns det helt hopplöst för det känns så långt bort
  • LMG
    MotherLizzz skrev 2015-10-14 14:29:47 följande:
    LMG skrev 2015-10-14 13:58:31 följande:

Jag tycker det känns som tiden går jätte sakta.. Fast sen när man tänker efter så har det ju verkligen gått skrämmande fort. Har liksom redan gått mer än halva graviditeten :) men längtar sååå mycket efter bebisen så ibland känns det helt hopplöst för det känns så långt bort

Ja klart man längtar men från v 12 till nu bara sprang förbi känns det som hehe...

Är det ditt första barn? När är du beräknad? :)
    Ja det är mitt första barn :) är beräknad till den 28/2
  • LMG
    MotherLizzz skrev 2015-10-14 20:03:52 följande:
    Spännande :) hur mår du då?
    Ja det är jätte kul och spännande :) nu mår jag bara bra, är väl inne i dom veckorna under graviditeten nu där illamåendet och den värsta tröttheten gått över och magen är än så länge inte så stor att den är tung och ivägen. Sjdå? :)
  • LMG
    Linda7601 skrev 2015-10-21 16:42:38 följande:

På måndag är jag i 20+0....Idag på jobbet där jag bär och lyfter mycket barn fick jag ont som hugg i magen och trycker(ilar)som ner i blygdbenet...Växer väl men fy vad man blir orolig Känns bra då jag vilar/ligger still

Vi byter vecka på samma dag :) ja det växer mycket nu men tänk också på att ta det lugnt om du får ont när du anstränger dig.

Själv ligger jag och vilar och har gjort det hela dagen då jag har väldigt ont långt ner på höger sida av magen, ungefär som ägglossningssmärta fast värre. Men det verkar inte påverka bebisen i alla fall då hon sparkar på för fullt där inne
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)