BF Februari/Mars 2016 :)
Vet ni hur man räknar på dessa test? Om man får 2-3, vilken vecka e jag möjligtvis i då??
Vet att det inte går att säga exakt, då det kan diffa på några dar..
Vet ni hur man räknar på dessa test? Om man får 2-3, vilken vecka e jag möjligtvis i då??
Vet att det inte går att säga exakt, då det kan diffa på några dar..
Hej! Jag hoppar gärna in här! Plussade igår på bim och är sjukt glad, bf enligt appen är 3/5! :)
Första barnet så allt är väldigt nytt och spännande!!! :)
Har idag varit på VUL i vecka 8. Detta pga att vi blivit gravida med IVF efter fem års kämpande, gick nu på första IVF-försöket. Har varit så nervös inför detta VUL att allt inte ska vara bra och har tvivlat så mycket på att det finns något där inne. VUL visade nu att det finns en liten bebis där inne, 10 mm stor och ett fint litet hjärta slog, allt såg helt normalt ut. Vilken lättnad och vilket leende man gick därifrån med. Inskrivning hos BM på måndag. Äntligen kan man koppla av lite. Enligt vår läkare så minskar missfallsrisken nu från c:a 20-25 % till 1 %. Vi känner oss så lyckliga nu, obeskrivlig känsla <3. BF 12/2.
Känner samma som vindruvan :) är gärna med men vill vänta tills min vänskapskrets på Fb vet eftersom det är en sluten grupp och inte hemlig grupp :)
Gruppen är nu hemlig :)
Hur kommer jag in på din profil här GlitterLina? Trycker överrallt men inget händer....
Det går inte, är det för att jag surfar via appen?
Vad synd att den här tråden verkar flytta över till facebook, jag är inte inne där så mycket så jag drar mig ur tråden nu. Lycka till allihop :) Vi kanske ses på någon bebistråd till våren ;)
Här är en till, 25år :) . Tror bf blir runt början på mars. Plussa häromdagen. Känns jätte konstigt och som om det vore första gången man är gravid. Har en 7åring sen tidigare.
Se där ja, kul ju med fler unga ????
min är 08. Så skolstart (1an) för henne till hösten:)
Tyckte din äldsta det var kul när mittersta kom? Har en här hemma som tjatar hela tiden på syskon... blir ju en viss ålderskillnad :p
Kul, jag har också en 08a (och en 11a), själv är jag född 90 :)
Jasså, gör du inte? Fast kanske är så i större städer :p? Jag bor utanför borås :)
Jag fick positivt gravtest i helgen och kan inte riktigt smälta det. Gjorde två för att vara säker. Första gången för mig och har fått 1 mars som bf. Jag ska till mvc 30 juli och är så förväntansfull! Nästan så jag tror det inte är sant.
Blev nyss medlem här för att kunna suga åt mig all info jag kan.
Hahaha okej.. vet några jämnåriga, med lika gamla barn... fast endel är inga jag direkt umgås med. Men många av mina närmaste vänner skaffa sina första nu... känns helt knas när mam sj har en i skolåldern redan
Tack! :) Ska verkligen bli roligt. Grattis till din tredje! Är dom täta eller hur många år har du emellan dom?
okej va mysigt. Tjejer i den åldern brukar väl tycka det är ganska kul med bebisar så hon hjälper dig säkert :) jag har en bonusgrabb som kommer bli knappt 7 år äldre.
Ja många börjar ju ganska sent. Jag är 30 år och gravid för första gången, vi tycker det är helt rätt tid men ingen av våra vänner (26-30 år de flesta) har barn än. Så det blir lite ensamt i början...
Ja det är ju vanligare att få barn runt då :) statistiken är väl kring 31 år första barnet i Stockholm. Det är ju väldigt bra också att vänta med barn och få leva livet lite själv först, plugga klart och jobba utan jonglering av barn och få en stabil inkomst/hem trygghet. Sen har jag haft turen på min sida så har ändå pluggat fått fast jobb, körkort och mannen har med bra jobb och bra inkomst och vi bor stort så för oss har det gått väldigt bra att få barn tidigt iaf :) så vi kör hela barn rejset nu istället så kanske vi kan få egentid runt 35 istället haha. Så länge man kan erbjuda sina barn trygghet så tycker jag man ska köra på när det känns rätt för en själv.
Jag är i vecka 6+1 idag och mår oförskämt bra. Det enda jag känner av är att jag är tröttare och mer kissnödig än vanligt. Men det gör mig också lite orolig. Hade gärna velat må lite illa eller ha ömma bröst bara så att jag vet att det är någon därinne. Det här med att ständigt gå och "känna efter" är rätt tröttsamt. Jämför mig också mycket med min bästa kompis som också är gravid och hon mår superilla och kräks mycket. (Vet att man inte kan jämföra graviditeter men det är svårt att låta bli) Längtar till inskrivningen hos bm där jag förhoppningsvis får veta om det är en liten knodd där inne.
Någon mer som är relativt symtomfri?