• Pyltet

BF Februari/Mars 2016 :)

Hej,

Jag är helt ny på FL. Har äntligen plussat efter IVF.

Bf: 1/3-2016

• Pyltet
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-26 19:25:14 följande:

Vår familj vet redan.. plus två av mina arbetskamrater. . Men vet dom inte säger något. Börjar redan få lite mage och hoppas kan dölja det till efter semestern. Då kommer jag vara i v 11-12 något och då känner jag att det är ok att berätta. .

Gud jag känner likadant med magen. Efter lunch så sväller magen upp och jag ser ut att vara i vecka 20. Dessutom är kontoret full av skvallersugna kollegor, snart får man väl höra spekulationerna :)

Hur gör man för att dölja magen?
  • Pyltet
    Längtan 30 skrev 2015-06-30 14:03:58 följande:

Ingen aning, kub får de över 35 gratis i alla fall.

Jag har läst att flera har sagt att kub erbjuds endast till de över 35, eller att man själv får bekosta det om man är under 35.

Hur kommer det sig att jag alltid blivit erbjuden kub-test? Även med mitt första, och då var jag bara 19 år. Nu är jag 31 och blev erbjuden det om jag vill.
  • Pyltet
    clementinen skrev 2015-07-02 15:46:35 följande:

Ja samma här, finns barn på gården här med:) en i samma ålder, o hon o han är som syskon och bråkar och tjaffsar och har sig hela tiden haha!

Är din också i trotsålder nu eller? Är ett himla tjatande här hemma :') hahaha.

När kan man berätta om syskon ungefär :p?

Jag hoppar in här i diskutionen :)

Jag berättade för mina pojkar när vi hann smälta ner nyheten.

De är iofs stora, 10 & 12 år. Samtidigt så vet de om riskerna sen sist vi väntade barn. Jag fick MA i v. 17 och vi var ju tvungna att berätta för de då vad som hade hänt. Så jag tänkte om de kunde hantera det där så kan de hantera det nu, de är överlyckliga och sååå överbeskyddande nu. Jag får knappt gå hämta ett glas vatten på egen hand. Känner mig som en bortskämd prinsessa :D
  • Pyltet
    Lantlollan skrev 2015-07-03 10:23:51 följande:

Hej! BF 13/3. Tredje insättningen på vår första IVF. Två missfall sedan tidigare. Hoppfull, men vågar inte ta ut något i förskott!

Känner igen känslan, håller tummar och tår för alla som sagt :)
  • Pyltet
    ljuvabarn skrev 2015-07-18 13:08:20 följande:

Skulle vara kul att veta hur gamla ni är och vart ni bor och vilken vecka ni är i, symtom m.m :)

31 år

Bor i Stockholm

V. 9 (8+3)

Ömma bröst (dock börjar avta)

Konstant illamående ( inte så värst, men ändå jobbig)

Konstig smak i munnen gör att allt jag äter smakar äckligt. Kan vara därför jag mår illa.

Kissnödig och trött men även där är det inte så överdrivet mycket.
  • Pyltet

Hej,

Är det någon mer här som upplever en konstig smak i munnen som gör att man konstant mår illa av precis allting? Kan inte riktigt beskriva det.

Jag har aldrig under graviditeten mått så pass illa att jag känt behovet av att kräkas, men det är så sjukt irriterande att ständigt känna sig äcklad. Dessutom så är näsan så extremt känslig. Klarar knappt av att gå förbi vårt akvarium.

Några tips på lindring någon???

• Pyltet
    zespriem skrev 2015-08-17 17:14:29 följande:

Besk smak förstärks i allt jag äter! Därför går tex kaffe helt bort. Smakar hemskt! Mår också illa av det mesta. Få saker som smakar gott :( Har gått in i v 13 nu och hoppas att det släpper snart. Med mina två andra barn satt illamåendet i till v 15.

Åh jag är också i v13. Hoppas verkligen att det släpper snart.
  • Pyltet
    MejaKiZnic skrev 2015-08-18 10:17:23 följande:

Klagoinlägg:

Känner inte att jag räcker till, har två barn och den minsta är verkligen galen. Märker att mina föräldrar och svärföräldrar mer och mer drar sig undan. Blir nästan aldrig hembjuden mm längre....Min sambo är iväg veckovis. Så han är inte någon hjälp. Jag är som ett vandrande lik efter jobb men försöker ta ut ungarna till en lekplats 1 h varje dag. Illamåendet är inte bättre. Det är jobbigt men tänker positivt. Jag längtar redan väldigt mycket efter den lilla där inne. Upptäckte blod idag.....inte mycket men nu kommer man springa på toaletten hela tiden. Vet att det är vanligt men man kan inte låta bli.......

Hoppas ni andra mår bra och era små liv växer på :) längtar som en galning på rul.

Gud vad jobbigt det där låter. Jag vet inte riktigt om det är hormonerna, men jag känner mig också rätt nere och orkeslös. Mina två pojkar är visserligen äldre och behöver inte rastas men det är mycket ändå.

Jag har ingen energi till att göra mer än en sak om dagen. Jag är sjukskriven just nu pga överbelastning och utmattningssymptom pga jobbet.

Jag hoppas verkligen att det här bara är hormoner som lugnar ner sig snart.

Hoppas att ni andra mår bättre :)
  • Pyltet

Hej,

Är det någon mer som upplever att bebisen inte rör sig lika livligt i v.24 (23+2)?

Jag är så orolig.

• Pyltet
    lollip0p skrev 2015-10-29 15:41:18 följande:

I måndags var vi på RUL och fick se vår lilla pojke. Så häftigt! :)

Allt såg bra ut och nu har även mannen gått med på att börja handla saker. I tisdags köpte vi barnvagn och idag klickade jag hem en skötväska och ett Babynest.

Vi har BF 22/2, var hos bm i morse o lyssnade på sonens hjärtljud inkl. flera vilda sparkar och klunkar vatten. Så häftigt, vi var så oroliga innan eftersom han inte vart lika livlig de senaste dagarna. Vi har också köpt barnvagn :) men jag är osäker vad gäller skötväskan dock. Några tips på bra väskor vore inte fel.

Babynest tänkte jag faktiskt sy själv, vart inte nöjd med utbudet.

Grattis till er pojke :)
  • Pyltet
    Linda7601 skrev 2015-11-09 07:13:40 följande:

22 hela veckor idag Skönt att det går framåt Mår bra ibland och sämre ibland Är hemskt tung nedåt och känns som jag ibland kissar på mig men är bara från ytliga åderbrocken som går från underlivet och ner på ena foten Tredje barnet känns

Jag känner igen den där tyngdkänslan. Jobbigt till och från men definitivt värd det. Själv går vi precis in i vecka 26.

Vet du kön på din tredje?
  • Pyltet
    Linda7601 skrev 2015-11-09 14:51:46 följande:

Japp det är en pojke Har redan en pojke på 5år(precis fyllt) och en flicka som blir 4år i samma veva som denna ska födas

Vad roligt, Grattis. Själv har jag två pojkar sen tidigare 11 och 12.

Mitt tredje blir även den en älskad liten pojke :)
  • Pyltet

Idag var vi på tillväxt ul, bm var orolig för lillen var mindre än normalt. Jag är i v34 och han väger ca 1,9kg. Det är väl inte så farligt???

Mina pojkar kom ut 2,5 kg och 3 kg, jag får väl helt enkelt små bebisar. Eller borde jag bli orolig?

• Pyltet
    minneli skrev 2016-01-05 21:38:09 följande:

Vad sa de på tillväxt ul då? De brukar ju säga + eller - i % hur barnen ligger till i relation till veckan.

De sa -11%
  • Pyltet
    minneli skrev 2016-01-06 09:04:40 följande:

Nu kommer jag inte ihåg vilket normalspann det är men det är ju ett antal % + och - som ändå är normalt. Och är det inte normalt så säger de säkert det på tillväxtultraljudet och bokar kanske en ny tid för att följa upp!

De ville inte säga ens vad det innebar, för de såg att min man som var med var riktigt orolig. Så de sa knappt vad det handlade om. Första bm tom ljög och sa att ett andra utlåtande egentligen handlar om att kolla flödet till moderkakan, -11% fick vi efter en andra utlåtande, jag hörde de säga att de kan nöja sig med det.

Ingen kontroll gjordes på flödet till moderkakan, jag såg på de att de inte var helt nöjda och lite oroliga efteråt.
  • Pyltet
    mammave skrev 2016-01-11 07:03:46 följande:

Pyltet: de kmr ha koll på er om bebis får tillräckligt med näring. Det är det som är det viktigaste. Får hen inte det väljer de att ta ut hen. Tror inte du behöver oroa dig massor. De vet vad de gör. Var på flera tul med dottern som vägde 2600 när hon togs ut i 39+

Tack för svar :)

Jag var ju egentligen inte alls orolig och var nästan säker på att bebisen är mindre än "normalt". Alla mina syskon föddes små likaså deras barn och även mina. Det var dock reaktionen jag fick när vi gjorde tul som skrämde mig.
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)