• Jessa81

BF Februari/Mars 2016 :)

Hej!

Hoppar gärna in här också. Precis som några av er har jag BF 9 mars om allt går vägen. Å För oss är det andra barnet, har inte riktigt fattat att jag är gravid igen, känns overkligt.

Ni som har barn sen tidigare, hur gamla är de?

• Jessa81
    sofffi3 skrev 2015-07-10 23:48:45 följande:

Var hos bm igår på första besöket, hon frågade mig då ifall jag ville ta cellprov i samband med nästa besök som kommer ske i v 11, jag blev väldigt ställd och vet varken ut eller in ang detta?! Någon som har några erfarenheter av cellprov och graviditet?

Jag gjorde det under min första graviditet. Oroade mig helt i onödan men upplevde ändå att det kändes annorlunda mot vad det brukar göra.
  • Jessa81
    Tassen skrev 2015-08-13 19:49:03 följande:
    Jag ska på kub nästa fredag. Får man svar på en gång eller får man vänta? Någon som vet?
    Vi börjar med KUB imorgon, förra gången såg det ut så här:
    Besök 1 - prover (blod)
    Besök 2 - ultraljud och alla resultat
  • Jessa81
    Tassen skrev 2015-08-13 20:46:33 följande:
    Ok, jag har tagit blodprovet så det är ul kvar och resultat då
    Ok! Stort lycka till! Vad kul att få se den lille/lilla.
  • Jessa81
    LMG skrev 2015-12-29 18:23:21 följande:

Ni som redan har barn. Är det nån av er som fött ett stort barn? Är så rädd att jag väntar en jätte bebis.. När hon rör sig i magen känner jag henne långt ner i magen och högt upp vid revbenen samtidigt, och hela magen liksom skakar till. Hur var det för er? Är i vecka 32 nu

Vet inte om det räknas som sååå stort men över medel iallafall - 4048 gr och 52 cm lång. Vem vet, du kanske bär på en smal, lång bebis ;). Min mage var inte så stor och jag kände inte så mycket pga moderkaka i framvägg.
  • Jessa81
    LMG skrev 2015-12-29 20:49:32 följande:
    Min mage är inte heller så stor och jag följer medel kurvan på sf-måttet. Tycker bara hennes rörelser känns så starka ibland :) fast jag har ju inget att jämföra med heller då det är första barnet så jag kanske bara nojjar upp mig
    Och sen när det väl är dags för henne att komma ut så kommer du inte märka om hon är stor eller liten :). Det kommer gå hur bra som helst!
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)