Inlägg från: GameOfLife |Visa alla inlägg
  • GameOfLife

BF Februari/Mars 2016 :)

7 Feb blivandeungmamma94

13 Feb Marie14

15 Feb trulsatruls

17 Feb

18 Feb danosani

19 Feb Lindakarlsson4380

21 Feb Lisa236

23 Feb Johlin87

23 Feb Delacore

24 Feb Längtan så stor

24 Feb KatrinAndersson

24 Feb Izzard

26 Feb Aling

26 Feb MiniQ

27 Feb sain essay

27 Feb Mammatilltvågullegrisar

28 Feb Gullan83

28 Feb Svurkbebis

• GameOfLife

7 Feb blivandeungmamma94

13 Feb Marie14

15 Feb trulsatruls

17 Feb GameOfLife

18 Feb danosani

19 Feb Lindakarlsson4380

21 Feb Lisa236

23 Feb Johlin87

23 Feb Delacore

24 Feb Längtan så stor

24 Feb KatrinAndersson

24 Feb Izzard

26 Feb Aling

26 Feb MiniQ

27 Feb sain essay

27 Feb Mammatilltvågullegrisar

28 Feb Gullan83

28 Feb Svurkbebis

• GameOfLife
    vindruvan skrev 2015-06-28 19:38:43 följande:

Hej hej!

Ny i tråden, plussade idag, är i vecka 4 då om jag inte räknat fel. :)

Enligt uträkningen här på FL så är bf 5/3-16.

Läser här att en del ska göra vul, jag fick utomkvedshavandeskap i höstas men har inte tänkt att jag ska gå på ett vul faktiskt - är det något som ni har blivit rekommenderade eller har ni bokat själva?

Grattis till er alla!

Jag fick också utomkvedshavandeskap, förra månaden bara. Blev gravid direkt efter, var på ultraljud i fredags för att försäkra mig om att den fäst rätt denna gång, vilket den hade gjort :) Gick runt och oroade mig massa över det eftersom jag inte kände några smärtor sist jag hade utomkveds. Då upptäcktes det av slump i v8 då jag ville göra tidigt ultraljud. Hoppas det går bättre för oss båda den graviditet! :)
  • GameOfLife
    GlitterLina skrev 2015-07-08 11:48:41 följande:

Nu skriver jag igen om symtom.. Sorry men e så nervös att lilla pricken dött utan blödning :( :(:(

Enligt uträkning så har jag gått in i vecka 7. Varför har jag inga symtom??! Endast ömma bröst & ömma bröstvårtor. :( när man läser om vilka symtom som oftast uppkommer i vissa veckor osv.. Står oftast om att man ska må illa, gå & kissa oftare & vara tröttare..

Men varför mår jag så bra??

Har du gjort ett tidigt UL?

Alla upplever inte symptomen, denna graviditet har varit väldigt skonsam för mig hittills iallafall. När jag gick in i v8 kunde jag börja känna som små hugg på antingen ena eller andra sidan av livmodern. Ofta när jag ställer mig upp från att ja suttit. Det är ligamenten, ömma bröst har jag inte varje dag utan de kommer och går lite som det vill. Illamående upplever jag ibland, mest när jag vaknar från att jag somnat en stund. Men allt är säkert bra för dig, njut av att du inte mår piss istället :) och gör ett tidigt ul om du är orolig!
  • GameOfLife
    aomj skrev 2015-07-08 17:12:01 följande:

Plussade idag, vecka 4+5. Missfall för två månader sen så hade varit skönt med lite pepp och stöd här när oron flyger på. Är ju fler än jag som oroar sig!

BF 13 mars om allt går som det ska

Grattis till plusset! Själv hade jag utomkveds för 2 månader sen, så när jag blev gravid igen var det oro för att samma sak skulle ske och om inte det skedde så var oron för missfall fortfarande stor.

Tänker du gå på något tidigt UL för att stilla oron? :)
  • GameOfLife
    aomj skrev 2015-07-08 18:38:41 följande:

Tack!! :) vilken vecka är du i nu? Jag tror och hoppas att allt kommer gå bra för oss!! :)

Ja jag kommer absolut försöka få ett tidigt ultraljud! Sen har jag en kompis som har en Angelsounds, är ganska sugen på att testa en sådan längre fram :) hon är jättenöjd med sin!

Galet nog är jag i v.8 :) så de blir nog en Februari bebis, precis som jag! Haha.

Längtar tills jag passerat v.12, då ska vi berätta för sambons familj!

När har ni tänkt börja berätta?
  • GameOfLife
    Elenius skrev 2015-08-15 12:45:42 följande:

Någon mer än jag som valt att inte göra något kub-test?!

Har haft bruna flytningar och igår kom en liten blödning, ringde till mvc och hon sa att jag haft en liknande blödning för exakt en månad sedan. Så det kunde vara mens som kommer igenom, någon som varit med om liknande? :)

Jag har också valt att skippa kub-testet :)

Vilken vecka är du i?
  • GameOfLife
    Elenius skrev 2015-08-16 06:16:48 följande:

Är i vecka 13, 12+0 idag faktiskt!

Då är vi relativt nära i veckor. Jag är också i v.13, men går in i v.14 imorgon :)
  • GameOfLife
    Linda7601 skrev 2015-10-22 05:44:50 följande:

Låter härligt <3 Jag känner ju inte av sparkarna så har inte en aning om han påverkas av min smärta....Denna jäkla moderkaka som ligger ivägen är så frustrerande 

Jag har också moderkakan i fram och började känna hennes sparkar tydligare nångång under v.20. Så de kommer nog snart ska du se! Jag var också frustrerad innan :p
  • GameOfLife

Ingen bebis här heller.. men hon får gärna komma nu. Vi är ivriga att träffa henne.. v.39 och tiden går sååå sakta..

Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)