• zespriem

BF Februari/Mars 2016 :)

Hej!

Pussade i förrgår och har bf ca 2 mars, mensen har varit lite konstig, så inte riktigt säker.

Har två barn sen innan, 4 och 8 år. Detta blir första barnet med min nuvarande sambo :)

Brösten spänner och jag har molvärk till och från, kanske lite extra trött annars bra :)

• zespriem

Så man kan boka ett gratis vul på privat klinik om de tar emot frikort? Behövs nåt särskilt skäl? Är lite osäker på hur långt gången jag är, handlar väl troligtvis bara om nån vecka hit eller dit. Jag ska till spec MVC också eftersom jag äter trombyl pga en TIA förra året, men det sker inte förrän strax innan RUL.

• zespriem

Knittgirl84, jag känner mig också gnällig. Mår så illa och är så trött. Med mina två andra har det blivit bättre i v 15. Första trimestern är verkligen inte kul :(

• zespriem

Jag är 30 och väntar tredje barnet. Min sambos och mitt första gemensamma barn. Trött, illamående och halsbränna. Har dessutom idag och igår känt av riktigt svullna vader, men det kan man väl inte ha så här tidigt? Akupunktur hjälper mig bra mot illamåendet!

Funderat mycket fram och tillbaka på KUB och bokade faktiskt tid igår. Känner mig mer orolig för missfall och att det ska vara nåt fel på barnet än jag känt tidigare graviditeter.

• zespriem

Vi ska göra KUB på tisdag. Blodprovet lämnades för nån vecka sen. Man får resultat direkt när man är där. Jag har inte åldern inne, så gör på en privat klinik i Malmö, kostar 1900. Hoppas så på att få bra resultat!!

• zespriem
    Pyltet skrev 2015-08-16 19:32:55 följande:

Hej,

Är det någon mer här som upplever en konstig smak i munnen som gör att man konstant mår illa av precis allting? Kan inte riktigt beskriva det.

Jag har aldrig under graviditeten mått så pass illa att jag känt behovet av att kräkas, men det är så sjukt irriterande att ständigt känna sig äcklad. Dessutom så är näsan så extremt känslig. Klarar knappt av att gå förbi vårt akvarium.

Några tips på lindring någon???

Besk smak förstärks i allt jag äter! Därför går tex kaffe helt bort. Smakar hemskt! Mår också illa av det mesta. Få saker som smakar gott :( Har gått in i v 13 nu och hoppas att det släpper snart. Med mina två andra barn satt illamåendet i till v 15.
  • zespriem
    Elenius skrev 2015-08-16 06:16:48 följande:

Är i vecka 13, 12+0 idag faktiskt!

Då är vi precis lika långt gångna! :) Härligt att ha gått 12 fulla veckor nu.
  • zespriem

Gjorde KUB-testet igår. Fick inte så bra siffror. Gränsen på kliniken är 1:300 och vi fick sämre siffror än så. Känns jobbigt. Vågar inte gå vidare med fosterkaksprov då risken för missfall ju faktiskt är högre än risk för att få barn med DS. Funderar på nipt-test.

• zespriem
    Linda40 skrev 2015-08-19 12:10:19 följande:

Vi blev erbjudna nipt-testet gratis och med tanke på missfallsrisken vid moderkaksprov/fostervattensprov så var valet inte svårt. Nu går vi och väntar på svar...jätte jobbigt!

Nä, då är det ju inte ett svårt val! Vi får betala 6300 för testet, har då redan betalat 1900 för KUB. Fick ni mkt dåliga siffror?
  • zespriem
    Linda40 skrev 2015-08-19 15:23:18 följande:

Vi fick 1:94 och i Stockholm landsting så erbjuder dom då även nipt-test numera.

Håller tummarna för att du får bra svar! Jag fick 1:237. Där jag gjorde ligger gränsen på 1:300, har förstått att den på många ställen ligger på 1:200, så jag kanske inte behöver vara så orolig. Imorgon ringer BM och då tänkte jag be om tid för nipt.
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)