Barnnummertvå skrev 2015-08-10 18:20:20 följande:
Tack för tips på mellanmål! Har utökat till lite riskakor, varma koppen, kräm, kalaspuffar. Lite yoghurt försöker jag äta då o då. Knäckebröd är sådär för närvarande.. Det är det värsta, jag tröttnar så fort på saker o sen mår jag illa av dem också till slut :(
Ni som är lite kräsna, vad går ner hos er till lunch o middag? Jag har jättesvårt för kött. Det enda som funkar är kassler o skinka, har ätit det nån gång nu. Det känns lite lättare o inte så mastigt :)
Hur tänker nu kring skinka under graviditeten? Förra gången vågade jag inte äta nån alls. Men hittills har jag ätit stekt/bräckt skinka en gång o kokt/grillad kassler två gånger. Som jag har förstått råden ska man bara se upp med vakuumförpackat skinka ex mot slutet av hållbarhrtstiden o sen även frysa kallrökt kött. Men skinka o kassler är väl oftast varmrökt, dvs okej att äta?
Jag har jättesvårt Att äta samma saker fler än en gång i rad. Så jobbigt. Kött går knappt alls. Mår illa bara jag tänker på det. Kyckling går bättre. Äter typ det som faller mig in för stunden. Jobbigt dock när man inte har något hemma.