Inlägg från: Barnnummertvå |Visa alla inlägg
  • Barnnummertvå

BF Februari/Mars 2016 :)

Hej!

Nu kommer jag in i gruppen också. Väntar barn nummer två. BF 11 mars vad jag har fått fram. Mår hittills bra. Lite växtvärk, hugger och drar emellanåt och något ökad hunger. Men är enbart i v 5. Hoppas innerligt att jag kan få må bra denna graviditet.

• Barnnummertvå

Jag kommer hänga kvar här också :) Går förmodligen med i fb-gruppen senare men inte så här tidigt i graviditeten.

Hur mår ni? Här är har besvären blivit värre. Sista två, tre dagarna har jag blivit väldigt orkeslös o behöver äta en gång eller varannan timme. Tur att man har semester nu men funderar på hur det ska gå när man börjar jobba? Minns att jag var orkeslös förra graviditeten också men då hade jag mer problem med maten, allt fungerade inte och så spydde jag även. Det har jag hittills klarat mig ifrån. Bara hoppas på det bästa :)

• Barnnummertvå

Jag är 31 år och bor i närheten av Eskilstuna och väntar barn nummer två. Är i v 7 nu.

Symptom;

-Ömma bröstvårtor

-Svullen mage

-Hugger och drar i magen om jag reser mig för fort

-Emellanåt molande värk

-Orkeslös

-Måste äta varje timme/varannan, annars infinner sig illamåendet. Detta verkar vara värst på förmiddagarna.

Just nu är orkeslösheten jäkligt jobbig.

• Barnnummertvå

Vad äter ni för att få någon energi? Jag har sedan i helgen känt mig helt däckad och börjat fått svårt att äta. Hatar att må så här och att vara illamående stup i kvarten..

• Barnnummertvå
    jasminrabogliatti skrev 2015-07-22 12:58:27 följande:

Känner mig som värsta bitterfittan. Kommer dö om jag ska ha det såhär hela grav. Sambon sköter ALLT hemma medansvar jag ligger och sover halva dagarna. Resten av tiden mår jag illa och är matt. Tycker synd om honom och min dotter. Känner mig oduglig.

Känner mig precis som dig. Orkar ingenting och inte blir det bättre med orkeslösheten när man inte äter något knappt. Jag lever på rostade mackor, blåbärssoppa, vindruvor och salta pinnar. Väldigt näringsrik kost ;) Har idag också spytt för första gången! Usch, är verkligen hemskt att må såhär :( Jag vill så gärna ha energi men inget smakar och jag får kväljningar av minsta lilla..
  • Barnnummertvå

Har nu så smått börjat mått lite bättre efter att ha vart sängliggande i två veckor när jag mådde som sämst. Har vart extremt orkeslös, trött, haft lågt blodtryck och vart yrslig. Har fortfarande kvar alla symptom men de börjar mattas av lite. Är hemma sjuk från jobbet och är orolig över hur det ska gå att jobba med yrseln sen. Har idag vart på inskrivning hos BM i alla fall. Men allt är ju normalt att må... Tvingade mig i alla fall till ett blodvärdestest för att bara försäkra mig om att jag inte hade dåligt blodvärde. Och det hade jag inte så yrseln beror väl på blodtrycket plus omställningen i kroppen överlag antar jag.. Är i v 9 nu :)

Har ni tips på något att variera sig att äta mellan riktig mat? Lever mest på mackor, banan och persiska vilket börjar bli lite långtråkigt nu :)

• Barnnummertvå
    81718171 skrev 2015-08-05 17:57:01 följande:

Jag har alla symptom kvar o vi skulle vart i v13 igentligen så efter två barn så har man redan bula. Brösten värker o illamående. Gjort ett Vul idag o nu e de konstaterat från 2! Får besked om skrapning imorgon!!

Min man gråter, har aldrig sett honom göra det förr.. Rent förjävligt detta! Hoppas på nytt snart igen men just nu känns allt mest hopplöst

Beklagar verkligen! Det där måste vara en mardröm när kroppen lurar en så :(
  • Barnnummertvå

Tack för tips på mellanmål! Har utökat till lite riskakor, varma koppen, kräm, kalaspuffar. Lite yoghurt försöker jag äta då o då. Knäckebröd är sådär för närvarande.. Det är det värsta, jag tröttnar så fort på saker o sen mår jag illa av dem också till slut :(

Ni som är lite kräsna, vad går ner hos er till lunch o middag? Jag har jättesvårt för kött. Det enda som funkar är kassler o skinka, har ätit det nån gång nu. Det känns lite lättare o inte så mastigt :)

Hur tänker nu kring skinka under graviditeten? Förra gången vågade jag inte äta nån alls. Men hittills har jag ätit stekt/bräckt skinka en gång o kokt/grillad kassler två gånger. Som jag har förstått råden ska man bara se upp med vakuumförpackat skinka ex mot slutet av hållbarhrtstiden o sen även frysa kallrökt kött. Men skinka o kassler är väl oftast varmrökt, dvs okej att äta?

• Barnnummertvå

[quote=75631203][quote-nick]Lantlollan skrev 2015-08-12 20:47:09 följande:[/quote-nick]Nu ska ni ha fått inbjudningar - gruppen heter Marsmammor 2016. Inboxa mig om det strular![/quote

Jag har mailat dig om att bli inbjuden till gruppen! :)

• Barnnummertvå
    jljungdahl skrev 2015-09-02 14:55:50 följande:

Hej!

Jag har inte skrivit här innan men jag har bf 13 mars 2016, och skulle vilja gå med i Facebook gruppen, men syns det för andra att man går med? Vi är fortfarande väldigt privata om graviditeten

Vad jag har förstått som ska gruppen vara sluten, eller om det hette så? I vilket fall hemlig o syns inte för andra :)
  • Barnnummertvå
    LMG skrev 2015-09-03 12:53:17 följande:

Tänkte bara kolla. Tidigt imorse när jag vaknade vid 5 tiden som jag gör varje dag så kände jag typ som små pickande inne i magen. Kändes nästan precis som när man får nervryckning i ögonbrynet typ. Men är det ens möjligt att känna barnet så tidigt? (Första graviditeten) Går in i vecka 16 imorgon. Och det kändes inte som tarmar som rör sig, satt liksom för långt ner för att kunna vara det och kände bara en gång sen försvann det

Vad mysigt! Jag kände också av i v 16 första graviditeten. Är i v 15 nu men har inte känt något tydligt ännu som jag gjorde införsta graviditeten. Då kändes det som en liten knorr eller hur man ska beskriva :) Tror det dröjde några veckor tills jag började känna mer regelbundet :)
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)