• S79

BF Februari/Mars 2016 :)

Hej!

Jag hoppar gärna in här också. Jag plussade igår och är fortfarande lite i chock och kan inte riktigt greppa att det är sant. Var tvungen att göra nytt test imorse vilket även visade att jag faktiskt är gravid!! Jag och sambon är överlyckliga! Det är vårt första barn.

Enligt mina beräkningar är BF den 26 februari. (Har även fått 29 februari på någon sida men hoppas inte det!) ska försöka lägga till mig på listan också :)

• S79

7 Feb blivandeungmamma94 
    7 Feb ViLdiNG 
    8 Feb mikaaaela
    13 Feb Marie14
    13 Feb idm
    15 Feb Helni
    15 Feb trulsatruls
    16 Feb Tvärslut 
    17 Feb GameOfLife
    18 Feb danosani
    19 Feb Lindakarlsson4380 
    20 Feb Tindrasmatte
    21 Feb Lisa236
    23 Feb Johlin87
    23 Feb Delacore 
    24 Feb Längtan så stor 
    24 Feb KatrinAndersson 
    24 Feb Izzard 
    26 Feb Tizzelin
    26 Feb Aling
    26 Feb MiniQ
    26 Feb S79 
    27 Feb sain essay
    27 Feb Mammatilltvågullegrisar 
    28 Feb Gullan83

• S79

Jag är i vecka 6+1 idag och mår oförskämt bra. Det enda jag känner av är att jag är tröttare och mer kissnödig än vanligt. Men det gör mig också lite orolig. Hade gärna velat må lite illa eller ha ömma bröst bara så att jag vet att det är någon därinne. Det här med att ständigt gå och "känna efter" är rätt tröttsamt. Jämför mig också mycket med min bästa kompis som också är gravid och hon mår superilla och kräks mycket. (Vet att man inte kan jämföra graviditeter men det är svårt att låta bli) Längtar till inskrivningen hos bm där jag förhoppningsvis får veta om det är en liten knodd där inne.

Någon mer som är relativt symtomfri?

• S79

Ja en svag molvärk har jag också ibland. Blir lika glad varje gång jag känner av den för då känns det i alla fall som att jag är gravid. Jag har också tagit flera test bara för att vara säker ;) sambon tycker att jag ska vara glad så länge jag mår bra och det har han väl rätt i :)

• S79

Vi berättade för min mamma i onsdags för att hon och jag åker på semester i en vecka tillsammans imorgon. Kände att det skulle bli lite jobbigt att behöva smussla. Och hon skulle garanterat ha kommit på det själv när hon blivit tvungen att dricka alla drinkar själv :) 

• S79
    Amanda87 skrev 2015-07-11 13:09:05 följande:

Åh så härligt, men så mysigt också att åka iväg med din mamma på semester. Egentid bara ni! :) 

Haha ja det är lite så jag känner också med drinkar och vin. Därför jag är "sjuk" idag. Feber och hängig vettu :P så triist. Skillnaden är att jag inte sagt det än till min mamma utan har nu officiellt dragit min första lögn. Åker till henne i veckan tror jag och berättar då i stället. :) 

Ja det ska bli jätteskönt :)

Förstår att du sa att du är "sjuk" det är svårt med det här smusslandet. Är hos min svägerska nu och hon har kommenterat flera gånger att jag verkligen borde gå och kolla upp varför jag är så trött. Men jag vet ju redan varför ;)
  • S79
    Amanda87 skrev 2015-07-11 23:13:01 följande:

Ja smusslandet är grymt svårt men det är skönt nu att en vän till mig vet i alla fall så hon kan hjälpa mig med lögnerna. Hon berättade själv hur hon lite drog sig undan i början av graviditeten, men det vill ju inte jag göra nu när jag har semester och allt! 

Haha men så kul! Hon kanske blir riktigt orolig för dig! haha. Tänk alla tecken som de som inte vet aldrig lägger märke till. Vissa förstår ju på en gång, uppenbarligen inte din svägerska. :P 

Nej jag vill inte heller dra mig undan nu på semestern. Det blir många vita lögner på festligheter framöver ;) idag åker jag på semester till solen en vecka och såklart har jag mitt första morgonillamående just idag. Hehe. Tur att mamma vet att jag är gravid så hon förstår. :)

Svägerskan har frågade för några veckor sedan om jag är gravid. Men då sa jag nej, för det var innan plusset :)
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)