• Mayy

BF Februari/Mars 2016 :)

Hej! Jag hoppar gärna in här :) testade positivt den 3/7 och här bf ungefär den 9/3-16. Det är min första graviditet och allt känns mkt spännande och omvälvande! Har inte så mycket symtom förutom värk i magen och att jag ibland känner mig lätt "åksjuk". Har ett sug efter kolsyrat vatten också :) Är i vecka 5 (4+5) så det är ju så himla tidigt så jag hoppas att allt ska gå bra. Känns inte som att man kan andas ut riktigt förrän efter vecka 12 :)

• Mayy
    H1ssa skrev 2015-07-06 11:08:28 följande:
    Grattis till plusset. Tror jag sett dig i bim julitråden. Jag har också bf 9/3, baserat på min sista mens :)
    Tack :)! Och detsamma, grattis! Jag känner igen dig från juli-tråden :) så roligt, hoppas vi kan följas åt <3
  • Mayy
    Elyssa81 skrev 2015-07-06 11:10:21 följande:

Jag har startat en fb-grupp för de som väntar barn i mars så välkomna dit om ni vill. Det går bara fint att skicka ett meddelande till mig med er mailadress så lägger jag till er!

Tack för inbjudan <3 men jag har inte fb så det går tyvärr inte för min del... :)
  • Mayy

Jag är i v. 5 (4+6) och har så svårt att sova! Var vaken till 05 i morse innan jag kunde sova. Kändes som att mitt hjärta slog "hårt" och kroppen kändes obehaglig. Annars har jag inga symtom förutom molvärk till och från och att jag hela tiden är sugen på kolsyrat vatten! Jag önskar man kunde känna sig trygg med att inte få missfall men oron finns där. När man läser trådar verkar det som att varannan kvinna får missfall. Jag hoppas att lilla pyret ska stanna! Och att min sömnbrist försvinner snart :)

• Mayy
    förstabarnet skrev 2015-07-07 19:55:54 följande:
    Åh, känner så igen det där med rädslan för missfall.
    Försöker intala mig som jag läst, att hela 85% av alla graviditeter de första 12 veckorna går bra. Istället för att läsa hur många som går dåligt....men det är lättare sagt än gjort.
    Ja verkligen! Hoppas allt går bra :) vilken vecka är du i nu? :)
  • Mayy
    förstabarnet skrev 2015-07-07 21:26:26 följande:
    Är i v.6 (5+0) idag.
    Okej :) så fint. Jag går in vecka 6 i morgon, känns spännande :)
  • Mayy
    minneli skrev 2015-07-08 09:40:27 följande:
    Ja det kan göra rejält ont till och med. Men tänk på vad mkt som händer i magen, är ju egentligen inte konstigt att det gör ont.
    Ja, jag har rejält ont till och från. Det känns nästan lite läskigt ibland :)
  • Mayy
    minneli skrev 2015-07-08 10:54:57 följande:
    Det tycker jag också! Oroar mig över missfall då och har glömt varje ny graviditet hur ont det faktiskt kan göra att vara gravid. Det ska ju möbleras in det är inne och göras plats för ett nytt liv så det är ju egentligen mer logiskt att det gör ont då än när man har mens. Men när det gör som ondast vill jag helst bara hem och lägga mig i sängen ifall något skulle gå fel... Men det funkar ju inte :P
    Jag är student och har "sommarlov", för min man tog på sig ansvaret att jobba nu, så jag har den möjligheten vilket är jätteskönt. Men bävar lite inför höstens pluggstress. Men om allt går bra så har jag hört att man får tillbaka lite energi och pigghet efter vecka 12 :)
  • Mayy
    lindakarlsson4380 skrev 2015-07-08 11:34:23 följande:
    Åh vad pluggar du? :) jag pluggar ssk och kommer ha 2 terminer kvar efter mammaledigheten. Vilket vecka är du i?
    Jag pluggar till socionom och kommer ha typ två veckor kvar vid tidpunkt för bf haha :) Tar examen runt slutet av mars, så vi får se om jag kan bli klar på något sätt innan :) Jag gick precis in i vecka 6 :) du då?
  • Mayy
    minneli skrev 2015-07-08 11:51:12 följande:
    Vad skönt! Jag har precis gått på semester så nu kan jag ju iof hålla mig hemma mera men eftersom jag har två barn sen innan så går det inte.

Jag går in i vecka 8 imorgon, 2 veckor kvar till ultraljudet! Jag har till och med en sån nedräkningsapp på mobilen, haha :)

Har nu gått upp ngt i vikt?
    Jag vägde mig imorse och jag har istället gått ner nästan 2 kg. Det har aldrig hänt vid mina andra graviditeter.
    Åh så spännande :) Jag längtar också till ultraljudet :) Nej jag vet inte, jag tror inte jag gått upp något utan är typ på samma men med lite uppblåst/gasig mage. Har ingen våg så jag kan bara uppskatta på kläder :) Jag tror kanske det är tidigt att gå upp i v 6? Jag har aldrig varit gravid förut så allt är så nytt!
  • Mayy
    hannawer88 skrev 2015-07-08 16:28:52 följande:
    Läste att ni båda pluggar och är gravida, jag pluggar också och har BF 3 februari :) var pluggar du någonstans?
    Så roligt :) i Skåne, du då?
  • Mayy
    Socionomen skrev 2015-07-13 23:00:08 följande:

Hittar ej dig. Sök gruppen det ska fungera nu..det är 3 medlemmar.

Mayy Mor
    Har såpbubblor som bild!
  • Mayy
    Azad skrev 2015-07-14 07:45:50 följande:

Va synd att tråden tappade sitt syfte!

Jag tycker också att det är lite synd, jag har inte fb, fick skaffa en bara för detta. Men jag förstår poängen att vilja prata i "stängda rum" speciellt efter att ha sett hur vissa folk på familjeliv är. Men för min del hade jag föredragit en whatsapp-grupp...
  • Mayy
    Amanda87 skrev 2015-07-14 10:04:49 följande:

Kom inte med i den gruppen ändå men jag tycker personligen det funkar bra att vara med i olika forum. Bara för att jag går med i fb-grupper utesluter det inte min aktivitet här. fb är lite smidigare än familjeliv som är en ganska seg hemsida. Hur eller hur, inga ledsna graviditetsminer!

Nu sitter jag på tåget till min mor och ska berätta idag! Så nervös! Hon ville åka iväg till en annan ort så fort jag kommer för att besöka några få butiker. Orkar jag vänta till efter?!

Har lagt träbokstäver (ni vet sådana en skriver barnnamn med på dörrar) med bokstäverna M O R M O R som ligger i rätt ordning. Ovanpå ligger en lapp som det står "13/3-2016" på. Hon kommer tro att jag och min sambo ska gifta oss. Vi har varit tillsammans i 11 år och förlovade sedan 1.

Jag har en adopterad syster vars fru inseminerats och de har en dotter. Men detta blir min mammas första biologiska barnbarn :) Tror mamma fått vänta i 5 år för länge :p men vi är å andra sidan bara 28.

Jag kom inte heller mer än, verkar inte helt organiserat :)

Åh så spännande! Hon kommer nog bli jätteglad :) själv är jag tråkig, berättade för mamma via telefon när jag var i tvättstugan och hon ute och körde bil, men det blev bra ändå och glad blev hon :)
  • Mayy
    Joozzaan skrev 2015-08-01 17:16:33 följande:

Fick precis veta att jag har en liten knodd i magen efter att ha försökt sedan oktober förra året. Har haft sjukt ojämn menscykel och förra månaden hamnade jag på 45 dagar. Så idag, på dag 44 tänkte jag att jag skulle testa bara för att vara på säkra sidan och sen ringa gyn på måndag för att be om hjälp att korta ner mensen.

Kissade på stickan och efter 3 sekunder kom världens starkaste finaste streck upp (före kontrollstrecket till och med haha). Bf runt 25 mars 2016. :) Hoppas jag får hänga på här!

Grattis och välkommen :)
  • Mayy
    Barnnummertvå skrev 2015-08-04 18:56:23 följande:

Har nu så smått börjat mått lite bättre efter att ha vart sängliggande i två veckor när jag mådde som sämst. Har vart extremt orkeslös, trött, haft lågt blodtryck och vart yrslig. Har fortfarande kvar alla symptom men de börjar mattas av lite. Är hemma sjuk från jobbet och är orolig över hur det ska gå att jobba med yrseln sen. Har idag vart på inskrivning hos BM i alla fall. Men allt är ju normalt att må... Tvingade mig i alla fall till ett blodvärdestest för att bara försäkra mig om att jag inte hade dåligt blodvärde. Och det hade jag inte så yrseln beror väl på blodtrycket plus omställningen i kroppen överlag antar jag.. Är i v 9 nu :)

Har ni tips på något att variera sig att äta mellan riktig mat? Lever mest på mackor, banan och persiska vilket börjar bli lite långtråkigt nu :)

Nyponsoppa, aprikoskräm, flingor... :)
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)