• Moorii

BF Februari/Mars 2016 :)

LängtanSåStor skrev 2015-06-17 12:59:52 följande:

Delacore tusen tack för att du delade med dig. Viken rörande och gripande historia. Massa kramar. Då kan jag bara anta att ni väntar till vecka 12 igen? Gör så att du bokar in täta besök och kollar bebis varje vecka eller varannan så kanske hela den här första tiden känns lättare? Jag kommer boka in ett besök i vecka 8 för att se på hjärtljuden :) här i Göteborg har vi den möjligheten. Kostar bara 100 kr. Vad tror du? :)

Trulsatruls guuuud va kul !!!!!!! :) Grattis det måste kännas helt fantastiskt. Vill du också dela med dig av din historia???

Var i Göteborg kan man göra det för 100 kr? Jag kollar på att boka in mig hos barnmorskegruppen snart, men de tar 500 kr, och även om det är prisvärt så är ju 100 kr ännu mer prisvärt ;)
  • Moorii
    Kakalfen skrev 2015-06-19 08:57:43 följande:

Förresten fick jag nytt jobb som jag tackade ja till dagen innan jag plussade. Jag kommer vara i v 12 när jag börjar nya jobbet om allt går bra. Vet inte hur/när jag ska berätta för nya chefen :S

Oj, du och jag är i omvända situationer! Jag sa upp mig dagen innan jag plussade :P 
  • Moorii

Kanske ska presentera mig förresten :) Hej på er! Plussade den 11/6 efter tio månaders försök, BF beräknat till den 1/2 och går in i vecka nio imorgon. Det blir mitt och min mans första gemensamma barn, han har en son sedan tidigare. Längtar till första ultraljudet och till vecka 13 när man slappna av lite mer iallafall :) 

• Moorii
    Tassen skrev 2015-06-26 19:37:19 följande:
    Och dagen jag plussade gick jag från provanställd till fast anställd.
    Haha, härligt! Betydligt bättre än för mig ;) Men allt kan ju inte planeras! Grattis :)
  • Moorii
    Kakalfen skrev 2015-06-26 21:10:29 följande:

Har du nåt nytt jobb?

Jo, det har jag, men det är på runt 75 % och inget jobb jag kommer gå tillbaka till efter mammaledighet, men det är nog det bästa jag kan få nu med den situation jag är i! Har inte berättat på nya jobbet heller, bara min vän som jobbar på stället vet.. Så får se hur de tar det :)
  • Moorii
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-27 15:02:20 följande:

Jag mår också väldigt bra.. lite illamående då och då men inget som jag tycker är jobbigt.. so fort jag blir lite hungrig så kommer illamåendet. Så det kan man snabbt göra något åt.

Ytterst lite öm i brösten.

Svullen mage och svårt att dölja magen. Man ser redan att jag är gravid.

Med mitt andra barn såg man helt att jag var gravid i v8 så inte konstigt att det syns redan nu.

Hade velat dölja det ett tag men vad gör man om det inte går att dölja. Sen att man tidigare varit rund om magen gör väl sitt. Själva magen kommer ju under tjockismagen haha.

Syns det något på era magar ännu?

Jag är i vecka 9 (8+5) och på mig syns det lite på magen, byxor passar inte längre osv, fast skulle jag gå omkring i tajta kläder skulle folk tro att jag bara blivit lite smygtjockis :P men är nog mest svullen nu, längtar tills bebiskulan dyker upp :)
  • Moorii
    danosani skrev 2015-06-28 11:35:34 följande:

Jag ska göra ul i v 10-11. Hoppas på att få ett vid inskrivning, har bokat ett privat som backup dock :)

Exakt samma här faktiskt :) Nästa måndag ska vi antagligen göra ul privat, nästan i v 11, och fyra dagar senare ska vi till mvc för andra gången, men det var osäkert om hon kunde göra ul eller inte, så skönt att redan ha kollat om det inte blir av! Vilken vecka är du i nu? Känns verkligen inte som jag har nåt därinne, så kan knappt bärga mig tills vi får se hur det ser ut! :)
  • Moorii
    mammave skrev 2015-06-30 05:23:36 följande:

Ia84: åh vad härligt att få se ett hjärta slå.

Jag är 35 och kommer absolut inte göra kub. Ni som ska göra det läs på ordentligt vad det innebär innan. Se det inte som en chans till ett extra ul bara. Jag kmr dock överväga mkp el fvp om allt går bra så långt. Jag (och två nära kompisar) har alla tre fått högrisk på kub och det är en hemskt jobbig period som aldrig hade existerat om jag förstått innan att kub inte säger ngt om ens egna barn utan bara om barn i allmänhet (allt handlar om sannolikhet). Alla vi tre gjorde då fvp och fött friska barn. Samtidigt läste jag om en tjej som fått bästa resultatet och trott att allt var lugnt och fick en shock när hennes barn föddes med downs. Så alla varianter finns. Jag vill bara att folk inte går in med tron, som jag själv gjorde, att det är ett test på mitt foster. Det är bara ett test som anger sannolikheten att ditt barn kan ha ett visst kromosomfel, man får inga säkra svar utan bara en gissning grundad på ålder, nackspalt och ett blodprov (som jag dessutom bad att få göra om, men förvägrades, vilket fick mig att undra om det kanske var så att de visste att det kunde visa annorlunda om man tog ett nytt). Så läs på ordentligt innan ni tar beslut.

Jag har förstått att det är ett riktigt dåligt test! En kollega gjorde kub och fick resultatet att det var 50/50 chans att hennes barn hade downs :S så hon åkte in akut och tog livmoderkaketest, som visade att det inte var något fel alls. Ska ta blodprov för kub nästa fredag och kub någon vecka senare, men jag hoppas faktiskt att det visar på något dåligt så jag får göra livmoderkaketestet, det känns ju betydligt säkrare. Jag fattar inte varför man inte bara kan göra det testet direkt istället?? Men, både jag och min man, kanske speciellt min man, är livrädda för att något ska vara fel. Hans son har hjärtfel och min brorsdotter är autistisk. Vi behöver ett friskt barn nu, helt enkelt. Så, därför utsätter vi oss för det här testet, trots allt. 
  • Moorii
    Jordgubbarmeglass skrev 2015-07-08 09:31:06 följande:

Mensvärk. .

Men det är väl vanligt?

Denna oro.

Är i vecka 4+6 enligt uträkningar.

Ja, det är väldigt vanligt ! Jag är i vecka 11 och har fortfarande mensvärk som kommer och går. Tycker också det är jobbigt och oroande, men det ska ju inte vara någon fara iallafall :) 
  • Moorii
    GlitterLina skrev 2015-07-08 11:48:41 följande:

Nu skriver jag igen om symtom.. Sorry men e så nervös att lilla pricken dött utan blödning :( :(:(
    Enligt uträkning så har jag gått in i vecka 7. Varför har jag inga symtom??! Endast ömma bröst & ömma bröstvårtor. :( när man läser om vilka symtom som oftast uppkommer i vissa veckor osv.. Står oftast om att man ska må illa, gå & kissa oftare & vara tröttare..
    Men varför mår jag så bra??

Det verkar som att det är väldigt individuellt hur man mår, så det är inget jag skulle vara orolig över, även om jag förstår varför du är det! Jag har känt mig symtomfri vissa dagar, men så har jag känt mer andra dagar, kommer och går lite. Mådde inte alls illa i början, men förra veckan började det lite och då i vecka 10! Kroppen har sina tricks för sig känns det som :) 
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)