• meldeah

BF Februari/Mars 2016 :)

Hej!

Jag väntar första barnet. Enligt sista mens är jag i v 7 (6+0) (BF 17 februari), men enligt min egen uträkning (baserat på när vi faktiskt låg med varandra...) så är jag i v 6 (5+0) (BF 24 februari).

Spontant gravid, lättare minnesförlust över att spiralen var borta och så blir jag gravid på första ligget. Allt är inte bara glädjetårar och lycka - trots att vi varit tillsammans i sex år, utan en hel del övriga känslor. Hann till och med boka tid på Abortmottagningen för ultraljud, men den är nu avbokad och istället är jag inbokad på inskrivning den 7 juli :)

• meldeah
    30maj skrev 2015-06-25 11:18:44 följande:

Hej! Plussade i måndags med bf 27 feb ungefär!???? fick ett missfall i mars så hoppas denna gången att de går vägen. Hat två pojkar sedan innan så hoppas i smyg att detta är en lillsyster???? men vad som så blir vi lyckliga! Nån som redan mår illa? Eller när kommer de som tidigast?

Jag är illamående i attacker, korta sådana. Är dock som en knarkhund och lukter påverkar gärna attackerna. ????
  • meldeah
    minneli skrev 2015-06-25 12:09:22 följande:

Jag mår illa och är trött. Svårt att dölja på jobbet och jag längtar till semestern. En kollega frågade hur det var med mej egentligen idag... Jag skyllde på mensvärk.. Det skulle jag ju ha nu egentligen :)
    Ont i huvudet som bara den har jag haft och googlade runt lite igår och såg att hormonerna kunde göra det. Måste få i mig mer vatten.
    Sen mår jag mest illa på morgonen och måste springa på toa direkt när jag vaknar.

Gud vad skönt att du tar upp huvudvärken! Trodde jag höll på att bli knäpp och har skyllt allt på väderhuvudvärk och sånt väder har vi ju inte ens än, haha! Men bra att veta att det är normalt.
  • meldeah
    minneli skrev 2015-06-25 15:09:03 följande:
    Ja jag förstod det som att det var vanligt! Har inte haft så mina tidigare graviditeter. Får man ont i huvudet senare i graviditeten och högt blodtryck mm kan det vara havandeskapsförgiftning men det kan det ju inte vara såhär tidigt.
    Jag går in i vecka 6 idag.
    Igår fick jag gå och lägga mig kl 21 pga av huvudvärken. hoppas jag klarar mig från värken ikväll då jag är själv med barna och har mkt som ska hinnas med.
    Jo, havandeskapsförgiftning vet jag kommer senare. Jag jobbar på förlossningen.

Hoppas du får en huvudvärksfri kväll!
  • meldeah
    minneli skrev 2015-06-25 21:12:53 följande:
    Haha ja då vet du ju! :) Jag har fått havandeskapsförgiftning i typ v34-36 innan och en gång i v. 39. Är väl därför jag först kopplar huvudvärk till det

Idag har jag klarat mig från huvudvärken och druckit några vattenglas extra! Hur går det med din huvudvärk?
    Ja, huvudvärk och förhöjt blodtryck är vanliga tecken

Min har kommit och gått, försökt dricka lite extra. Nu är den lite i bakgrunden
  • meldeah

Här började arbetsdagen med blödning som jag upplever som stor.... Gjorde ett VUL på jobbet, hon såg något där - men visste inte riktigt vad. Så vi kom överens om att jag ringer till gynakuten under helgen om jag har ökad mängd blödning, annars pratar vi på måndag och hon remitterar mig till ultragyn som ligger i huset mittemot...

Fyfan... Är så jävla orolig...

• meldeah
    minneli skrev 2015-06-26 23:50:30 följande:
    Hur går det? Är så jäkla svårt med blödningar! Och att man måste vänta! Min första graviditet kom det lite blod och det var ett MF i vecka 6-7, min andra graviditet och fjärde blödde jag en gång och de graviditeterna gick bra. Det kom till och med en klump blod... Men ändå var allt ok. Så det är väldigt svårt att veta...
    Jag försöker ta mig genom det här. Nu kommer det "bara" gammalt blod sedan sent fredag kväll. Tycker att gravsymtomen avtagit lite och njuter varje gång jag är illamående nu, haha....

Läkaren försökte som sagt boka tid på ultragyn åt mig idag, men det var smockat. Som tur är har jag kvar min UL-tid som jag bokade tidigare inför en abort (som jag nu ändrat mig om), så jag försöker härda ut tills dess.

Har haft väldigt ont under helgen, främst fredag och lördag. Idag har jag knappt känt något alls.

Men jag har fått höra om så många som blött och som haft panikont, så ajg försöker att vara positiv och fortsätta tro på att det är någon därinne.
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)