BF Februari/Mars 2016 :)
Hej,
Jag är helt ny på FL. Har äntligen plussat efter IVF.
Bf: 1/3-2016
Hej,
Jag är helt ny på FL. Har äntligen plussat efter IVF.
Bf: 1/3-2016
Vår familj vet redan.. plus två av mina arbetskamrater. . Men vet dom inte säger något. Börjar redan få lite mage och hoppas kan dölja det till efter semestern. Då kommer jag vara i v 11-12 något och då känner jag att det är ok att berätta. .
Ingen aning, kub får de över 35 gratis i alla fall.
Ja samma här, finns barn på gården här med:) en i samma ålder, o hon o han är som syskon och bråkar och tjaffsar och har sig hela tiden haha!
Är din också i trotsålder nu eller? Är ett himla tjatande här hemma :') hahaha.
När kan man berätta om syskon ungefär :p?
Hej! BF 13/3. Tredje insättningen på vår första IVF. Två missfall sedan tidigare. Hoppfull, men vågar inte ta ut något i förskott!
Skulle vara kul att veta hur gamla ni är och vart ni bor och vilken vecka ni är i, symtom m.m :)
Hej,
Är det någon mer här som upplever en konstig smak i munnen som gör att man konstant mår illa av precis allting? Kan inte riktigt beskriva det.
Jag har aldrig under graviditeten mått så pass illa att jag känt behovet av att kräkas, men det är så sjukt irriterande att ständigt känna sig äcklad. Dessutom så är näsan så extremt känslig. Klarar knappt av att gå förbi vårt akvarium.
Några tips på lindring någon???
Besk smak förstärks i allt jag äter! Därför går tex kaffe helt bort. Smakar hemskt! Mår också illa av det mesta. Få saker som smakar gott :( Har gått in i v 13 nu och hoppas att det släpper snart. Med mina två andra barn satt illamåendet i till v 15.
Klagoinlägg:
Känner inte att jag räcker till, har två barn och den minsta är verkligen galen. Märker att mina föräldrar och svärföräldrar mer och mer drar sig undan. Blir nästan aldrig hembjuden mm längre....Min sambo är iväg veckovis. Så han är inte någon hjälp. Jag är som ett vandrande lik efter jobb men försöker ta ut ungarna till en lekplats 1 h varje dag. Illamåendet är inte bättre. Det är jobbigt men tänker positivt. Jag längtar redan väldigt mycket efter den lilla där inne. Upptäckte blod idag.....inte mycket men nu kommer man springa på toaletten hela tiden. Vet att det är vanligt men man kan inte låta bli.......
Hoppas ni andra mår bra och era små liv växer på :) längtar som en galning på rul.
Hej,
Är det någon mer som upplever att bebisen inte rör sig lika livligt i v.24 (23+2)?
Jag är så orolig.
I måndags var vi på RUL och fick se vår lilla pojke. Så häftigt! :)
Allt såg bra ut och nu har även mannen gått med på att börja handla saker. I tisdags köpte vi barnvagn och idag klickade jag hem en skötväska och ett Babynest.
22 hela veckor idag Skönt att det går framåt Mår bra ibland och sämre ibland Är hemskt tung nedåt och känns som jag ibland kissar på mig men är bara från ytliga åderbrocken som går från underlivet och ner på ena foten Tredje barnet känns
Japp det är en pojke Har redan en pojke på 5år(precis fyllt) och en flicka som blir 4år i samma veva som denna ska födas
Idag var vi på tillväxt ul, bm var orolig för lillen var mindre än normalt. Jag är i v34 och han väger ca 1,9kg. Det är väl inte så farligt???
Mina pojkar kom ut 2,5 kg och 3 kg, jag får väl helt enkelt små bebisar. Eller borde jag bli orolig?
Vad sa de på tillväxt ul då? De brukar ju säga + eller - i % hur barnen ligger till i relation till veckan.
Nu kommer jag inte ihåg vilket normalspann det är men det är ju ett antal % + och - som ändå är normalt. Och är det inte normalt så säger de säkert det på tillväxtultraljudet och bokar kanske en ny tid för att följa upp!
Vad innebär det? Infarkt på moderkakan? Låter inte kul
Pyltet: de kmr ha koll på er om bebis får tillräckligt med näring. Det är det som är det viktigaste. Får hen inte det väljer de att ta ut hen. Tror inte du behöver oroa dig massor. De vet vad de gör. Var på flera tul med dottern som vägde 2600 när hon togs ut i 39+