• Kakalfen

BF Februari/Mars 2016 :)

Delacore skrev 2015-06-16 21:30:24 följande:

plussade igår på bim -2!

är glad och lycklig men samtidigt kommer tankarna på mitt ma i v15 som hände i januari...

ska försöka njuta av varje dag som går! =)

Grattis till era pluss, hoppas vi får följa varandra i många månader ;)

Jag hade också ett sent missfall i januari (v 16) Det var oerhört jobbigt. Fick ett till missfall i april (v 7) och igår plussade jag igen (v 5). Hoppas verkligen det går bra för oss den här gången!
  • Kakalfen
    LängtanSåStor skrev 2015-06-17 19:54:08 följande:

Välkomna alla nya och grattis till er med!!!

Min karl här hemma kam bry sig mindre just nu om detta :( han gick ju med på att försöka men nu verkar han inte bry sig. Igår sa jag ska vi testa nu ikväll eller imorgon innan du går till jobbet? Han sa ehh vi tar det imorgon. Nu är det kväll och vi har ätit middag och lagt lillen och han har fotfarnde inte frågat om vi ska ta reda på om jag är gravid eller ej :(

(Jag hat självklart smygetestat) blir så ledsen faktiskt

Usch vad tråkigt! :( Min man visade inte så mkt intresse heller men han förklarade sen att han är så orolig för missfall att han inte vill tänka på det än. Jag har fått två missfall i år (v 16 och v 7) och jag kände inte heller så mkt när jag fick plus utan det var typ "Jaha ok, jag är gravid". Känner inte att jag vill ringa mvc förrän typ i v 12. UL känns inte heller som ngt positivt längre då vi vid första missfallet (v 16) gjorde flera ul om dagen i väntan på att bebisen skulle dö och komma ut. Förlåt för negativt inlägg! Jag hoppas såklart att det går bra för oss alla!
  • Kakalfen

Förresten fick jag nytt jobb som jag tackade ja till dagen innan jag plussade. Jag kommer vara i v 12 när jag börjar nya jobbet om allt går bra. Vet inte hur/när jag ska berätta för nya chefen :S

• Kakalfen
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-23 07:21:40 följande:

Hej på er!

Jag måste bara fråga.. inatt vaknade jag två gånger av sådan smärta i tjejmagen, precis som vääärldens mensvärk, ont i tjejmagen och bak i ryggen. Tog två alvedon för att ens kunna somna igen. Vaknade 3 timmar senare och hade lika ont. Men blöder ingenting. Varit uppe på toa båda gångerna.

Kan växtvärken göra så ont?!

Hej! Jag vill absolut inte spä på fin oro och hoppas verkligen att det bara är växtvärk, men jag fick mf i v 16 i jan, det började med magsmärtor som jag trodde var växtvärk men det slutade med att vattnet gick och jag fick avbryta grav pga för lite fostervatten. Jag hade en infektion i livmodern och fick antibiotika. Skulle jag få lika ont igen skulle jag åka in och kräva att de undersökte infektionsvärdet ordentligt och såg till att få rätt medicin. Hoppas att det går bra!!
  • Kakalfen
    mirakel16 skrev 2015-06-25 09:19:35 följande:

Gjorde ivf och Jag plussade i måndags. Är i vecka 4 (3+1).

Hoppas nu att allt går bra:) jag och min man har försökt i 6år.

Grattis och lycka till!!
  • Kakalfen
    meldeah skrev 2015-06-26 15:28:27 följande:

Här började arbetsdagen med blödning som jag upplever som stor.... Gjorde ett VUL på jobbet, hon såg något där - men visste inte riktigt vad. Så vi kom överens om att jag ringer till gynakuten under helgen om jag har ökad mängd blödning, annars pratar vi på måndag och hon remitterar mig till ultragyn som ligger i huset mittemot...

Fyfan... Är så jävla orolig...

Usch vad jobbigt! Håller tummarna!
  • Kakalfen
    Moorii skrev 2015-06-26 19:05:26 följande:
    Oj, du och jag är i omvända situationer! Jag sa upp mig dagen innan jag plussade :P 
    Har du nåt nytt jobb?
  • Kakalfen
    Miraaa skrev 2015-06-26 20:17:27 följande:

hej allihopa! jag har beräknad förlossning 23e feb. vi gjorde ivf och lyckades på första. har en dotter på 2 år också:). då vi gjorde ivf har vi berättat för ganska många men börjar nytt jobb 3e aug o kommer då vara i v 11... får se hur dom tar det haha. 
    äter ni mkt när ni är gravida? jag är sååå hungrig!! vad och hur mkt äter ni på en dag ? kan ni träna något?

Då är vi i samma sits! Börjar också nytt jobb 3 aug och kommer vara v 12 då om jag fortfarande är gravid. När ska du berätta? Har du provanställning?
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)