Läxor under sommarlov
Jag frågar som de andra: Vad är det för läxor?
Sen har jag svårt att fatta varför en del svenskar är så hiskeligt rädda för läxor, men det är en annan diskussion....
Jag frågar som de andra: Vad är det för läxor?
Sen har jag svårt att fatta varför en del svenskar är så hiskeligt rädda för läxor, men det är en annan diskussion....
Vet att alla jobbar på sina semestrar. Jag har sällan semester själv. Jag får ta lite strödagar då och då eftersom jag är egen företagare och vet att man måste slita för sin brödföda, men när jag väl är ledig - då är jag ledig, det är faktiskt inte ok att jobba 20-40 min varje dag på sin semester. Gör du det gratis?
Han behöver inte komma ikapp med läsning och skrivning, så jag vet inte vart du fick det ifrån. Detta är läxa till alla barn i hela skolan.
Nej det är inte ansträngande att läsa tillsammans och vi läser tillsammans varje kväll vid läggdags och det kan ta från 20 minuter upp till två timmar och det har vi gjort i 8 år!! Så kom inte och påstå något annat.
Men det är just det med att det är uppstyrt och resultat ska in till skolan som retar mig. Lov är lov. Semester är semester.
Semester eller inte så ställde hon en fråga om man verkligen får göra så.
Förstår inte varför folk måste kasta ur sig spydiga kommentarer hit och dit.