Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?

Jag tycker att Stefan Löfvens fråga till Jimmie Åkesson gällande vad som fick Jimmie att ansluta sig till Sverigedemokraterna 1995 var befogad och intressant.

1995 fanns det ju tydliga kopplingar mellan SD och nazism.

Sedan hade det varit intressant att få veta varför SD har försökt att stoppa satsningar på Forum för levande historia som verkar för att lyfta fram de brott som skett i nazismen och kommunismens namn.

• KillBill
    Gert skrev 2015-06-11 16:31:28 följande:
    Måste du blanda in SD i alla trådar? Du verkar en aning besatt av SD i det avseendet och du är inte den enda SD-hataren som är det.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    I en tråd om Stefan Löfven måste det vara ok att diskutera frågor som Stefan har ställt i Riksdagen. Om du inte accepterar att man kan ha andra perspektiv på dina frågeställningar så ska du nog inte vara på ett öppet forum som Familjeliv.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2015-06-12 19:00:38 följande:

Ja det är okey att göra.. Dina två första meningar (i eget stycke var ju topic) Det är väl ingen som har hävdat detta.

Men det är bara löjligt att dra in detta som är helt OT..

"1995 fanns det ju tydliga kopplingar mellan SD och nazism.

Sedan hade det varit intressant att få veta varför SD har försökt att stoppa satsningar på Forum för levande historia som verkar för att lyfta fram de brott som skett i nazismen och kommunismens namn."

För det har inget med tråden att göra alls. Det är ju mer SD hat propaganda från din sida än ämnet i sig.

Vad exakt är dina problem med att ignorera topick egentligen.
    Använda en MAX två meningar som har med ämnet och sedan sitta och föra ditt hat probagandaom SD. Jag tror de flesta begriper att du är en utalad SD-hatare du behöver inte sitta och hammra in det som en Duracellkanin på färska batteri.

Det är trist att du måst e sitta och direkt trasa sönder andras trådar på det viset.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Kopplingen mellan SD och nazism 1995 (det år som Åkesson gick med i SD) tog Stefan upp i riksdagsdebatten. Stefan L tog även upp SDs inställning till Forum för levande historia i samma debatt.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2015-06-12 21:00:36 följande:
    Hörru, det var inte snällt att stjäla mina ord. Flört
    Men det är sant.. Skall man resonera så som "KillBill" gör så skall Löfven ta ansvar för vad sossarna gjorde "förr".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Visste du att att SD är det enda svenska partiet som vill återinföra tvångssteriliseringar av könskorrigerande transpersoner. När alla andra partier har insett det orimliga med tvångssteriliseringar så fortsätter SD att driva frågan. Det säger en del..
  • KillBill
    Gert skrev 2015-06-12 21:23:41 följande:
    Nej, du ljuger. SD driver inte alls frågan. Det är sant att SD är det enda partiet som är principiellt emot förslagen men man har accepterat dem och vill inte avskaffa reformerna.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Du har rätt, SD har tydligen slutat driva kravet på återinförande av tvångssteriliseringar (men är fortfarande principiellt för tvångssteriliseringar av människor som genomgått en könskorrigering).
  • KillBill

Ni tycker jag att ni käbblar, det är ni som börjat diskutera tvångssteriliseringar och då kan väl den diskussionen inte vara OT?

• KillBill
    3darwin3 skrev 2015-06-17 23:03:01 följande:

Åter till Stefan,

Konjunkturinstitutet, regeringes egna utredare sågar (S) "arbetslinje". Den kommer att innebära en ökning av arbetslösheten med 15.000-20.000 framför allt ungdomar. Så den "linjen" är bara retorisk, och saknar all substans. Stefan får IG av mig. Hoppas han åker snart innan han låter (V), (MP) och tok-sossarna göra om landet till en grekisk tragedi. Och, det var inte (M) som sa det...........

Det är klart att det på kort sikt kan öka ungdomsarbetslösheten när man slopar arbetsmarknadsåtgärder som infördes av Alliansen.

Samtidigt ska man veta att varje ungdomsjobb som Alliansen skapat kostat 1-1,6 miljoner kronor per anställning.

Regeringen menar att pengarna kan användas smartare än under Alliansens styre och menar att den nya arbetsmarknadspolitiken kommer få ännu mer människor i arbete.
Svar på tråden Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?