Inlägg från: Djävulens Högra Hand |Visa alla inlägg
  • Djävulens Högra Hand

Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?

Virriga Vera skrev 2015-06-10 20:09:20 följande:

Det hade varit intressant att veta hur gamla de som svarat ja är.

Hur gamla är dom som svarar nej?

Ser man inte hans inkompetens så blir jag rädd, ja mycket rädd.
  • Djävulens Högra Hand
    Virriga Vera skrev 2015-06-10 20:27:08 följande:

Nu var ju inte frågan om han var inkompetent, utan om han var den sämsta genom tiderna. En som har varit med under en längre tid och med flera statsministrar har ju något att jämföra med.

Det går väldigt hand i hand att vara inkompetent och att vara sämst, hade jag uppfattat han att ha kompetens för sin arbetsuppgift så hade jag säkerligen inte heller sammanfattat han som sämst. Han kommer aldrig enligt mig aldrig kunna växa i dom där byxorna oavsett hur fet han kommer bli på erfarenhet och kunskap, han har inte grunderna i sig som en statsminister borde ha och då kommer han alltid arbeta i svältläge...
  • Djävulens Högra Hand
    Sensitiveguy skrev 2015-06-16 20:15:45 följande:

Att inte tycka om en viss statsministers politik är inte detsamma som att underkänna hens kompetens.

Frågan åsyftar personen inte politiken! Således var texten du citerat inte knutet till politiken utan till politikern. Att vara kritisk till en person är inte samma som att kritisera ett helt parti eller andra politiker inom samma parti.
  • Djävulens Högra Hand
    Sensitiveguy skrev 2015-06-17 16:45:21 följande:

Mycket av kritiken i tråden handlar ju om Stefans politik.

Då kan man citerar istället dom och inte mig för det klart framgår vad jag tycker om vad jag tycker. Väldigt missvisande att citera någon som det inte berör.
Svar på tråden Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?