• Anonym (Undrar)

Hon vägrar adressändra för sonen för att pappan inte ska få barnbidraget. Hjälp tack!

Hej!

Är orolig för min bror och hans son.

Brorsan är skild och hans f.d fru har hittat en ny man. Ex-frun och hennes nya är fruktansvärt elaka mot min brorson, kallar honom dum i huvudet, anklagar honom för jättekonstiga saker och gör livet surt för honom. Allt detta har lett till att pojken inte längre vill ha någon kontakt med sin mamma och han har flyttat ifrån henne och bor numera på heltid hemma hos sin pappa sedan 3 månader tillbaka.

Men hon vägrar gå med på adressändring för pojken. Hon får hans barnbidrag utbetalat till sig och vägrar föra över hela barnbidraget till min bror för att "varken han eller pojken har gjort sig förtjänta av det"?! Hon verkar uppenbarligen fått sig en knäpp i skallen, hon var trevlig förr men nånting måste ha hänt.

Vad ska brorsan göra? Han behöver faktiskt pengarna då han inte har någon jättehög lön och fler barn att försörja, och sonen vill inte att mamman ska få hem papper och sådant som rör honom.

Vad gör man? Tacksam för svar.

Svar på tråden Hon vägrar adressändra för sonen för att pappan inte ska få barnbidraget. Hjälp tack!