Inlägg från: Anonym (missbrukarensproblem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (missbrukarensproblem)

40 veckors behandling hjälp mig?

Hej
    Jag har påbörjat en 40 veckors behandling istället för LVM hem och nu undrar jag hur ska jag lyckas?

Min drog är alkholo och jag har sådan sug?

jag får sug på AA möten
    Hela tiden har jag sug och är tröstig

någon mer som går igenom behandling eller är nykter som kan tala om för mig vad ni gör när suget tar över allt

godis hjälper inte
    mat hjälper inte
    träna hjälper inte
    sova ger bara ångest med mera

• Svar på tråden 40 veckors behandling hjälp mig?

Tack 

ja det kryper i nerverna i hela kroppen
    ångesten är så jobb med

så mycket kramper i kroppen med har varit nykter i ca två veckor nu men fy fan jobbigt

12 stegs behanling med olika former, 
    Hon som håller i det har olika utbildningar bakom sig inom missbruk med mera

Men vi kommer också att arbeta i 12 stegs behandling

Började nu i veckan det är en gång i veckan med en massa läxor med mera

så jo jag ska börja jobb med det varför jag dricker
    vad som har hänt i mitt liv 
    hur jag började dricka
    hur ser mitt drickande ut
    men som sagt det kommer ju ta tid och jag har bara varit där en gång och detta är skit jobbigt

samtidigt är det jobbigt att göra denna resan måste ju gå igenom allt i barndomen, skolan med mera hemma och allt
    det dricker jag gärna på

Men det kan jag nog göra men inte just nu jag måste landa lite först och liksom inse också att detta är ett sjukligt beteende med mera

liksom förstå att jag inte kan bedöva mig bort från allt

jo jag är helt snurrig och ångest fylld idag och hela kylen är full med öl men jag ska ge bort dem på måndag till någon på stan bland missbrukarna

urk urk urk

vill inte slänga dem heller vill inte dricka dem heller för konsekvenserna och så är stora nu och detta handlar om mitt liv

Nej jag har inte nått min personlig botten entligen men detta är mer socialen som kräver detta av mig

Men jag vet att jag måste sluta och jag ska göra allt för det

men som du skriver NEJ det är lite tvångsvård men jag förstår också att alkholoen skapar sådan konsekvenser att det är en fara för mitt eget liv

Svar på tråden 40 veckors behandling hjälp mig?