Inlägg från: Swagger |Visa alla inlägg
  • Swagger

Dags att fylla frysen inför sommaren

Man bor inte i Sverige va om man säger att det under lång tid under våra sommarmånader inte "går" att laga mat före 22 pga värmen? Om vi har tur så får vi kanske en eller möjligen 2 sådana veckor under sommaren, men långt ifrån varje år.

• Swagger
    FrauCasio skrev 2015-06-06 08:23:53 följande:
    Öh igår gick man med varm tröja. På sin höjd behagligt vårväder. Var var värmeböljan?
    Håller med. Jag hade långbyxor och sommarjacka, men visst under en stund tog jag av mig jackan. Som jag sa, inte ens varje år får vi i Sverige en sån vecka, enligt mig i alla fall.
  • Swagger
    j a d e d skrev 2015-06-07 00:53:18 följande:
    Men vilket gnäll på svenska sommaren. Ingen som minns den 32-gradiga mardrömmen halva augusti förra året? Föregått av 25 27-gradig juli? Häpp. Iofs upplever jag all form av värme som outhärdlig pga sickness men ändå.
    TS, tycker du saknar lite mer fisk ändå. Fiskbiffar/burgare måhända? Finns säkert mycket mer fiskigt somrigt men står stilla nu...
    Hmmm, 25 grader har jag inomhus på vintern. Sommarvärme får mer än gärna vara 30 grader plus någon/några extra grader, det är nog först då jag tar av mig till shorts. Frysa är något av det värsta jag vet. Cyklade till jobbet i mössa och vantar i början på maj.Slutade att använda det, men frös och saknade det. Ja, jag bor en bit söderut från Stockholm, skulle gärna ha sommar minst 1/4 om året, men anser nog att det utlänska skämtet om att svensk sommar varar en eftermiddag stämmer ganska bra... Allt under 25 är för kallt...

Klassiker som köttfärssås och köttbullar är väl bra att ha i frysen.
  • Swagger
    j a d e d skrev 2015-06-07 01:28:45 följande:
    25 grader inomhus på vintern? Folk slösar så in i satan med värme. Jag har 17 grader... smile9.gif
    Knappast behagligt med tropisk utomhusvärme men det är väl en åsikt helt OT...
    Kanske lite av en överdrift/önsketänkande. 22-23 grader är troligen närmare sanningen. 17 grader inomhus, brrrrr? Har du raggsockor på hela vintern då eller?
  • Swagger

www.smhi.se/vadret/ortsprognoser

10-dygnsprognosen säger 11 grader "varmt" i mitten av Sverige (Stockholm) i mitten av juni. Sommar-"värme"? Det är ju tom kallare än vad vissa extremt varmblodiga människor har inom hus på vintern, läs lägre än 17 grader. 

• Swagger
    Monkii skrev 2015-06-07 09:33:41 följande:
    Gubben och jag har faktiskt tofflor inne mest hela vintern. Oftast jeans. Uppvärmningen är dyr nog som det är liksom. Förstår inte folk som sätter termostaten på 24 och sen sitter i soffan i shorts.
    www.hyresgastforeningen.se/fraga_oss/sidor/hur-kallt-och-varmt-far-det-vara-i-lagenheten.aspx

Du ska inte behöva ha det så kallt som 17 grader! Om du bor i villa och inte vill lägga dina pengar på värme, så fine, men du får nog inse att du är lite ovanlig då.
Svar på tråden Dags att fylla frysen inför sommaren