Inlägg från: Monkii |Visa alla inlägg
  • Monkii

Dags att fylla frysen inför sommaren

Crêpes med massor av goda fyllningar.

• Monkii
    Swagger skrev 2015-06-07 07:16:45 följande:

Kanske lite av en överdrift/önsketänkande. 22-23 grader är troligen närmare sanningen. 17 grader inomhus, brrrrr? Har du raggsockor på hela vintern då eller?

Gubben och jag har faktiskt tofflor inne mest hela vintern. Oftast jeans. Uppvärmningen är dyr nog som det är liksom. Förstår inte folk som sätter termostaten på 24 och sen sitter i soffan i shorts.
  • Monkii
    Swagger skrev 2015-06-07 09:46:04 följande:

www.hyresgastforeningen.se/fraga_oss/sidor/hur-kallt-och-varmt-far-det-vara-i-lagenheten.aspx

Du ska inte behöva ha det så kallt som 17 grader! Om du bor i villa och inte vill lägga dina pengar på värme, så fine, men du får nog inse att du är lite ovanlig då.

Ovanligt smart kanske. Det är mycket en vanesak det där med hur varmt man trivs med. Jag flyttade från en fjärrvärmelägenhet i söderläge med treglasfönster till en dragig etta med elelement och englasfönster i London. Det hade kostat mig hela min lön att få det lika stekhett där. Luvtröja och tofflor inne blev standard. Nu tycker jag 18 inne är lagom utan tjocka kläder. Skulle jag ha 20+ inne skulle jag få betala en tusenlapp extra i månaden.

Blev väldigt ot nu. Men frysen drar mindre el om man inte eldar på som en tok inne!
Svar på tråden Dags att fylla frysen inför sommaren