• Anonym (Kurre)

okontaktbar förälder

Anonym (Mamma) skrev 2015-06-04 19:33:03 följande:
    Toppen! Då ska jag göra det och tack för tipset om att skriva det där med bekräftelse. Inte för att jag tror att han ens kommer skriva ett simpelt "ok".

Har leveransrapport så jag ser att han får smsen. Han bara inte svarar på dom.

Man kan tycka att han borde vara intresserad av sitt barns hälsa men nej.
    Vad är det för behandling/vård som han behöver godkänna? Du vet väl om att han kan ha tagit egen kontakt med sjukvården för att få direkt information rörande barnets hälsa?

Om ni av någon anledning är i en tvist rörande vårdnad om barnet så är mitt råd att du lägger ner alla inte nödvändiga kontaktförsök eftersom de kan anses vara provocerande.
  • Anonym (Kurre)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-06-05 14:25:13 följande:
    Han skulle inte godkänna något denna gången. Däremot få information om vad läkare sagt och konstaterat om barnets mående. Vård har han förövrig redan nekat! Jag vet att han också kan ha kontakt med sjukvården och därför blir hans nekade i sådant fall ännu värre. Barnläkare har skrivit remiss och konstaterat vad barnet lider av. Pappan vägrade att barnet fick den vården som remissen var till.

Jag kontaktar pappan bara när det behövs. Som att få veta när umgänge ska ske eller som nu när barnet träffat läkare. Det är inte direkt att jag ringer honom eller smsar för att småprata om annat. Dvs enbart när det gäller saker som rör barnet.

Nåja jag skrev ett sms igår. Skrev utförligt ner vad det är barnet "lider av" och vad som skulle hjälpa. Lade även till att det var den hjälpen han hade nekat. Skrev även att det borde ligga i hans intresse att få höra om sitt barn.

Fick iaf ett svar, fullt med bortförklaringar och ett besked om att pappan kommer skicka ett brev till mig med svar. Antar att han svarade bara för att jag skrev att det borde ligga i hans intresse att svara då det rör hans barn.
    Hade "vården" varit nödvändig för barnets hälsa så hade sjukvården gjort en orosanmälan..  Då har han kanske inget behov av att prata med dig utan pratar direkt med dem själv.

• Anonym (Kurre)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-06-06 11:53:54 följande:
    Det är vård som är nödvändig, socialen håller på med utredning.

Uppenbarligen har han inget behov av att veta hur hans barn mår nej, inte heller något behov av att göra vad som är bäst för barnet heller vilket är otroligt sorgligt.
    Har sjukvården gjort en orosanmälan eller vem har anmält?

Uppenbarligen har han egen kontakt med sjukvården eftersom du skrev så.
  • Anonym (Kurre)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-06-06 21:16:09 följande:
    Är sjukvården som anmält
    Vad har dem anmält för något?
  • Anonym (Kurre)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-06-06 22:29:14 följande:
    Vad tror du? Med tanke på att socialen gör en utredning
    Dem kan anmäla vad som helst. Oro för att barnet har blåmärken, väger för mycket mm
  • Anonym (Kurre)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-06-06 22:43:19 följande:
    Självklart kan dom det.
    Att dem har anmält betyder inte att pappan har gjort något. Det betyder att dem är oroliga för hur barnet mår o har det.
  • Anonym (Kurre)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-06-06 23:09:07 följande:
    Nu är det så att pappan har gjort något. Han har nekat barnet vård, vård som barnet behöver. Det gör man inte "ostraffat" utan det får konsekvenser.

Därav har sjukvården gjort en anmälan och socialen håller på med en utredning.

Vad är det du inte förstår?

Man kan inte i Sverige säga: Nej jag vill inte att ni opererar mitt barns brutna fot när det behövs en operation.
    Nödvändig vård fixar de med ett samtal till socialtjänsten..
Svar på tråden okontaktbar förälder