• langtarefterbarn78

Dem som startat IVF maj/juni

Har varit på VUL nu. Det såg bra ut, en blåsa på 15 mm och slemhinnan drygt 7mm. Ska ta Ovitrelle på onsdag och sedan blir det insättning onsdag i nästa vecka. Längtar redan! (Även om ruvartiden är det jobbigaste)

Zaza: hoppas det ljusnar för dig snart! Jag har pratar lite med en psykoterapeut ang det här att ha svårt att få barn och tycker också det var skönt att prata av sig. Som ngn sa, bra med någon som inte är jättepositiv och säger att nästa gång är det er tur, utan någon som ser på det som det är. Tex frågade hon mig hur jag skulle känna om det inte blir fler barn och det är faktiskt bra att kunna ställa sig den frågan.

• langtarefterbarn78
    Blomster84 skrev 2015-06-15 15:29:59 följande:
    Härligt att höra! Då får ni tillbaka en blastocyst alltså? Vad roligt!
    Tack Ja precis vi får tillbaka vår sista blastocyst från frysen. Hoppas det är guldägget!

Så härligt att åka på en resa, det skulle jag också vilja göra. jobbar istället, men det får också tiden att gå.
  • langtarefterbarn78
    Blomster84 skrev 2015-06-15 15:47:05 följande:
    Blev det ingen ledighet alls för dig i sommar? Håller tummarna för er! Åker redan på söndag så kan få svårt att hålla mig ajour med vad som händer här inne och hur det går för alla :(
    Jodå, om fem veckor har jag semester Så blir det minus denna gång igen kan jag iallafall se fram emot lite ledighet med familjen inkl sonen.

Ha det jättebra på din resa! Kanske skönt att koppla av från FL lite också och ruva i lugn och ro Du kan ju läsa i kapp när du kommer tillbaka.

Hur går det för alla ruvare, när har ni testdag? håller tummarna för att plussen ska trilla in snart.
  • langtarefterbarn78
    Dalkullan skrev 2015-06-16 08:21:03 följande:

Godmorgon! Inne på RD7 nu - känt mig ganska lugn hittills men nu har jag ordentlig molvärk i magen.. Vet att det är en av biverkningarna man kan få av Lutinus men det känns inge bra - blev tydligare hur jobbigt det här kommer att bli om det inte funkar..;( Har ni er en bra morgon so far?

Molvärk låter ju lovande jodå en rätt bra morgon so far, solen skiner här.

Stephanie: stort grattis till plusset!

Blomster84: Vilken jobbig resa du haft med många missfall. Har du fått någon förklaring till det? Skönt för dig att du har din dotter iallafall! Vilken underbar äventyrsresa som väntar för er. Låter ju helt underbart.
  • langtarefterbarn78
    Dalkullan skrev 2015-06-16 09:01:03 följande:

langtarefterbarn - gör det? Att den växer typ - skulle det kännas nu ungefär, Blasto + 7 ruvningsdagar?

Jag vill inte ge några falska förhoppningar, men jag tycker det låter lovande! Kan bara jämföra med mig själv. När jag vad gravid med sonen hade jag inte jättestarka symptom, men det var just molvärk och trötthet i början. Sedan mot BIM kände jag mig väldigt kissnödig ofta och starkare molvärk. När jag testat minus kände jag inget i början och sedan mensvärk när mensen närmade sig. Men det är så olika! Vissa är ju gravida utan symptom men andra inte är gravida och känner massor av symptom. Sedan vet man ju tyvärr inte vad som är symptom och vad som är biverkningar av proggisarna.
  • langtarefterbarn78

Gweny - försök att inte oroa dig! Det är ju jättevanligt att blöda lite även om man är gravid. Ruvartiden är ju superjobbig, man går och våndas och kastas mellan hopp och förtvivlan. Men en sak är ju säker, man kan inte påverka resultatet ändå, så lika bra att försöka gilla läget. Lättare sagt än gjort. Håll ut, snart vet du!

• langtarefterbarn78

Blomster84 & Helnil_: Usch vad jobbigt med cystor och vätskefylldablåsor som spricker! Hoppas ni slipper mer sådant framöver.

Jag brukar leva som vanligt fram till insättningen. Kan då unna mig ett glas vin då och då även om jag inte skulle gå ut och festa direkt. Från insättningen (och dagen innan) lever jag som gravid. Eller jag drick inte alkohol, sedan kanske jag inte följer de andra grejerna med ostar och fisk osv.

Har berättat för närmaste familjen och vänner och IVF:andet. Däremot berättar jag inte så gärna att vi är igång just nu med ett försök, för att slippa förklara att det inte gick vägen osv. Men efter våra två misslyckade FET kände jag att jag behövde prata om det med ngn, så jag berättade det för en kompis och för min mamma. Jag tycker det är bra med en viss balans. Kan inte helt hålla det för mig själv men jag vill inte heller att hela världen ska veta.

Zaza: Nej vad tråkigt! Förstår att du är ledsen. Hoppas du orkar ta nya tag till hösten. Massor av styrkekramar.

• langtarefterbarn78
    Gweny skrev 2015-06-18 13:07:36 följande:

Dalkullan>> Efter alla tråkiga tecken, så testade jag i morse som visade blankt negativt. Kan min kropp, då jag varit gravid innan. Har den tomma känslan i kroppen. Så känns jättetungt, får ta ett på td för sakens skull när jag ringer SU....

Hoppas på dig nu istället!!

Vad tråkigt! Beklagar verkligen. Ska ni göra ett nytt försök till hösten?

Hoppas2014: Håller tummarna för dig! Hoppas de tre äggen har bra kvalitet.
  • langtarefterbarn78
    Zaza skrev 2015-06-18 15:15:30 följande:

Hej alla fina.

Gweny, beklaga verkligen. Så tråkigt ich jag vet hur det känns!!!

Själv så fick jag min mens idag, wihhooo så kul....

Jävla skit, mår så dåligt och denna dumma känslan äter upp en inombords. Vill bara gräva ner mig. Vi har bestämt att vi väntar med nästa och sista gratisförsöket ett tag, mina nerver och psyke orkar inget mer negativt just nu. Jag måste lära mig må bra först. Så nu tar jag sommarlov från allt de dåliga i mitt liv (om det nu går att koppla bort sådant, om det ändå vore så enkelt).

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det slutar bra för alla er, ni har varit ett sånt stort stöd för mig och är så tacksam för det.

Lycka till alla, ta hand om er och njut av sommaren ( som kanske dyker upp snart). Hejdå alla fina blivande mammor förhoppningsvis!!!!

Glad midsommar

Hoppas du får en skön sommar trots allt! Är övertygad om att du blir mamma till slut. Vi kanske ses i en annan tråd framöver. Ta hand om dig!
  • langtarefterbarn78

Blomster84 & Gweny: Beklagar att det inte gick vägen, så tråkigt! Hoppas ni får en bra sommar ändå och kan njuta lite av sådant man inte kan som gravid, lite vin och goda ostar tex. Förr eller senare är hösten här och då kommer nya chanser till plus.

Nicka: Hoppas du kommer plussa trots att det inte känns så bra. När har du testdag?

För egen del är det dags för FET på onsdag. Tog ägglossningssprutan förra onsdagen och började med lutinus igår. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Eftersom vi misslyckats med två FET så är jag lite pessimistisk men samtidigt lever ju hoppet att det just blir denna gång vi lyckas, att det bästa ägget finns kvar.

• langtarefterbarn78

Nu är jag ruvare till en 5 dagars blastocyst! Det såg jättefint ut, sa embryologen. Nu börjar den jobbiga ruvartiden. Testdag först 7 juli.

Jojan: Åh vad spännande snart ska du väl testa? Håller tummarna för ett fint plus!

Poddan: Åh vad fint tänkt, så ska jag tänka på om blastisen jag ruvar på. Hoppas ditt minus blir ett plus!

• langtarefterbarn78
    jojan skrev 2015-06-24 17:15:52 följande:
    Jaa, på tisdag ska jag testa! Är så himla pirrig och hoppfull, men ändå har man den där tanken hela tiden att varför skulle det funka nu? Vill bara att tiden ska rulla på snabbt som tusan! :)

Vad skönt att allt gick bra, nu är det bara den långa väntan! Håller alla mina tummar att du plussar den 7 juni!:) hade ju varit underbart att få börja sommaren med ett plus!! ????
    Tack så mkt Javisst att börja sommaren med ett plus skulle va underbart, kan inte tänka mig en bättre sommar än få va gravid! Men tyvärr är jag lite pessimistisk, vi har ju misslyckats med två FET så varför skulle det funka nu? Eller så är det vår tur nu helt enkelt. Börjar reda känna efter symtom men det är väl för tidigt!

Nicka: Hoppas det inte är någon fara! Håller tummarna att det blir plus för dig när du testar idag.
  • langtarefterbarn78

Jättetråkigt Nicka! Beklagar verkligen. Vet hur det känns att för det där förhatliga minus på stickan. Usch, det är inget vidare, man blir så ledsen. Men jag hoppas som Helnil att du ändå kan komma igen, njuta av sommaren och se fram emot aug. Skönt att ni har två i frysen.

• langtarefterbarn78
    helnil_ skrev 2015-07-03 11:15:06 följande:

Fy så tråkigt :( beklagar verkligen! Försök njuta av sommaren så antar jag att ni tar nya tag i höst? Kram

Tack för omtanken. Absolut kommer vi ta nya tag i höst. Nytt försök i aug/sep. Kommer aldrig ge upp!

Lantlollan: stort grattis!
  • langtarefterbarn78

Beklagar hoppas 2014!

För mig hände ett lite mirakel. Jag testade ju negativt på bim. När jag slutade med progissarna kom inte min mens. Jag var så säker på att mensen bara strulat till sig av alla hormoner, så jag testade inte förrän 16 dgr efter BIM. Fick ett oväntat plus, inte jättestarkt, men ändå ett klart plus! Testade också med cb veckoindikator som först på kvällen visade gravid 2-3 v och dagen efter gravid 3+. Var fortfarande lite osäker om det var en nomal graviditet, så jag bokade in ett ul. I onsdags var jag på ul och fick se ett tickande hjärta och en liten skrutt på 13 mm, helt normalt för vecka 8. Så nu hoppas jag att pyret vill stanna!

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni