• helnil_

Dem som startat IVF maj/juni

Jag har haft en del symptom. Illamående från och till MEN äter tabletter för överstimulering och dem kan man bli illamående av. Ingen mens, spända bröst, molvärk från och till och kraftig sådan mycket mer än vid mens antagligen för att livmodern växer, humörsvängningar, tröttare än vanlig, törstig och saltsugen och svårt för viss typ av mat..framförallt har min svullna mage inte gått ner efter äggplocket och den är väldigt hårt och spänd, kan inte dra in den. Jag håller ändå tummarna för dig, är ju inte säkert man får så mycket symptom! Jag fick tydligen tillbaka ett riktigt bra ägg som redan börjat dela sig på det sättet som den gör när den ska fästa i livmodern så det var starkt redan från början :)

Lady1986 skrev 2015-06-13 08:45:02 följande:

Men grattis! :) Vad härligt! Hör av dig till kliniken så får du ett tidigt ultraljud innan du släpps till ev vanlig mvc.

Hade du några symptom? Jag har varit ganska hoppfull fram till för ett par dagar sen. Har testdag imorn och tror inte att det är något. Har bara de symptom som lutinus kan ge, typ ont i brösten och sen mens.

• helnil_

Jag trodde det men insåg idag att jag egentligen hade testdag igår haha :)

Tinnis skrev 2015-06-13 17:59:47 följande:

Helnil, så roligt! Stort grattis! Var det idag som var din testdag?

• helnil_

Åh så roligt, grattis! Jag har precis joinat en plustråd som heter nåt med vi som blivit gravida efter ivf april, maj gå med där du å :) du och jag ligger jättelika! Kram

Lady1986 skrev 2015-06-14 08:01:35 följande:

Tydligen kan dålig magkänsla och inte så mkt symptom också vara positivt, för jag har plussat! :) Jag är lite i chock, fattar inte riktigt...

• helnil_

Åh så tråkigt tussebus! Hur gammal är du? Håller tummarna för att det var för tidigt att testa och att det visar något om ett par dagar. Verkar ju inte bra om mensen kommit dock?! Är det som vanligt eller bara lite? Kram på dig

Tussebus skrev 2015-06-14 09:03:15 följande:

Inga symtom längre. Brösten som ömmat så sjukt mkt la av. Testet visade negativt även om d kan va tidigt på Rd 12. Det verkar som om tant röd kommit på besök dessutom. Får se vad som händer.kanske är för gammal för att få barn ;( iaf måste vi börja om från början med ivf i höst. Sista frysisen som verkade så lovande.. Skitkorv! :(

• helnil_

Jag har också varit jättetrött. Har ätit samma medicin som dig pga överstimulering. Har fortsatt vara det sen jag plussade också så det är nog bara att ställa in sig på att det fortsätter såhär ;) går du i Falun? Med tanke på ditt nickname :)

Dalkullan skrev 2015-06-14 17:49:52 följande:

Är det nån fler än jag som är väldigt trött sedan insättning? Tänker att det kan vara lutinus-tabletterna. Tar även fragmin och pravidel mot överstimulans (hormonvärdena såg bra ut men de tyckte att jag skulle ta dessa då jag fick många äggblåsor/ägg). Känns som att jag skulle kunna somna när som och på nätterna sover jag som en stock. Brukar annars sova lite halvers och aldrig under dagarna.

• helnil_

Haha det förstår jag :) japp, går också där och är väldigt nöjd. Vet du när dom ska ha semesterstängt?

Dalkullan skrev 2015-06-14 19:09:03 följande:

helnil_ - om det blir som för dig så är det helt ok för mig att det fortsätter;D Yes, Falun it is - väldigt nöjd! Har du också gått hos dom?

• helnil_

Nej efter så lång tid med försök så känns det overkligt. Typ att det måste vara nåt fel på testet? Oroar mig för att det ska bli missfall också.. Man vet ju att risken finns där!

Dalkullan skrev 2015-06-14 20:05:30 följande:

helnil_ - har för mig att de har stängt v 27-29! Hur är det med dig - har plusset hunnit sjuka in än?:D

• helnil_

2 år och 3 mån. Aldrig varit gravid. Hållt på med Pergotime och gonal-f stimulering på egen hand innan IVFen. Ni?

Dalkullan skrev 2015-06-14 21:50:32 följande:

helnil_ - Hur länge har ni försökt? Du fick nog tag i ett alldeles perfekt test tror jag och jag hoppas så att det ska gå hela vägen!

• helnil_

Vi sökte hjälp redan efter ett år och sen har det tagit dryga året till steget till ivf efter det. Min mens och ägglossning har strulat hela tiden sen jag slutade med p-piller. Pergotime var fruktansvärt, jag blev sjukt deprimerad och grät för allt och ville typ dö. Har du gjort återinsättningen? :)

Dalkullan skrev 2015-06-14 22:43:09 följande:

helnil_ - vad häftigt att det funkade första försöket! Vi har försökt mer eller mindre aktivt i snart fyra år. Har också kört några omgångar med Pergotime innan vi gick vidare med IVF - är nu igång med första försöket:D

• helnil_

Förstår verkligen känslan, det är exakt lika för mig! Grattis :) jag oroar mig hela tiden men försöker tänka att jag inte kan göra något för att påverka missfall eller inte. Försöker leva som vanligt! Jag skulle också sluta med lutinus och gör det så gärna, hatar dom ;)

Stephanie1 skrev 2015-06-15 21:32:07 följande:

Tack för alla positiva kommentarer och vänliga ord! Ska försöka sätta nervositeten åt sidan och våga tro. När man kämpat så länge och aldrig plussat så blir de så overkligt. Kan tillägga att jag va säker på att de va negativt! Inge symptom alls, förutom lite ömma bröst som även lutinus kan orsaka. Nu ville sköterskan att ja ska sluta med lutinus men de vågar jag inte ????????. Önskar er alla ett stort lycka till! Ge inte upp.

• helnil_

Jag har haft jättemycket molvärk, ganska kraftig också och jag har ändå plussat :) verkar vara många dom har så, livmodern växer även om det är lite bara :) håller tummarna för dig att det är just det och inte mensvärk :)

Dalkullan skrev 2015-06-16 08:21:03 följande:

Godmorgon! Inne på RD7 nu - känt mig ganska lugn hittills men nu har jag ordentlig molvärk i magen.. Vet att det är en av biverkningarna man kan få av Lutinus men det känns inge bra - blev tydligare hur jobbigt det här kommer att bli om det inte funkar..;( Har ni er en bra morgon so far?

• helnil_

Det kommer gå jättebra. Om du har ont efteråt be att få med starkare smärtlindring, inte bara alvedon. Jag fick diklofenac sup och det behövdes verkligen. Jag går också i Falun, de är så himla gulliga där. Jag hade dock väldigt ont länge efteråt men det är så olika! Jag trodde jag skulle kunna gå å jobba dagen efter men den var bara att glömma ;) lycka till!

hoppas 2014 skrev 2015-06-16 12:54:50 följande:

Hoppar in om jag får!

Vårt första IVF o det blir äggplock på torsdag i Falun. Några tips o råd på saker man borde fråga /tänka på?

Grattis till er som +at!

• helnil_

Tyvärr inte, däremot brast nog en av mina vätskefyllda blåsor pga överstimulering när jag låg inne på kontroll i Falun och då ville jag bara att någon skulle slå mig i huvudet så jag svimmade.. Gjorde så sjukt ont så jag inte visste vart jag skulle ta vägen! Gick över som tur var..

Blomster84 skrev 2015-06-16 17:39:21 följande:

Ja för 2 månader sedan ca. Ont som tusan gjorde det. Tydligen hade den varit väldigt stor :/ Tänkte om någon här inne råkat ut för samma och om man ska förvänta sig att det evt kan hända igen. Har aldrig haft en cysta innan så vet inget om just sådant

• helnil_

Åh fy tusan låter helt fruktansvärt :(

Blomster84 skrev 2015-06-16 18:38:40 följande:

Jag hade en cysta på storlek med en golfboll enligt gyn som sprack. Smärtan kom helt plötsligt från ingenstans. Skakade av smärta i sängen. Gick till jobbet dagen efter men kunde inte gå upprätt pga smärta. Vilade under helgen då magen var alldeles svullen men eftersom jag fortfarande hade ont 5 dagar senare gick jag till gyn akuten och dom skrev ut citadon direkt. Hade blött väldigt mycket och blev ordinerad vila i ett par dagar och sjukskriven. Fick lova att komma in bums om det skulle hända igen. :/

• helnil_

Jag har inte druckit sen återinsättningen. Vore gott med ett glas vin ;) mina närmaste vänner och familj och de jag står närmast på jobbet vet om det, de vet om vår behandling så det blir så mycket frågor annars. Känns ju inte riktigt bra att berätta före v 12 men i det här fallet så får det bli så. Då finns en större förståelse om det skulle gå åt helvete och man blir helt förstörd :/

Dalkullan skrev 2015-06-16 18:12:12 följande:

Hur gör ni under ruvningen - äter och dricker ni som "gravida" eller kör ni på som vanligt till att det är bekräftat?

Undrar även om ni berättat om ert/era IFV-försök? Jag har berättat för mina närmsta vänner och familj att vi har problem och att vi ska testa IVF, men det är bara min syster som vet att vi faktiskt kört igång med behandlingen. Tänker att jag sen ska berätta ganska tidigt för de närmsta, om det väl lyckas. Hur har ni gjort?

• helnil_

Så tråkigt, beklagar verkligen. Hoppas att du ändå kan försöka njuta av sommaren och se fram emot augusti. Kram

Nicka skrev 2015-06-25 16:20:03 följande:

[quote=75462972][quote-nick]langtarefterbarn78 skrev 2015-06-25 12:56:28 följande:[/quote-nick]Tack så mkt Javisst att börja sommaren med ett plus skulle va underbart, kan inte tänka mig en bättre sommar än få va gravid! Men tyvärr är jag lite pessimistisk, vi har ju misslyckats med två FET så varför skulle det funka nu? Eller så är det vår tur nu helt enkelt. Börjar reda känna efter symtom men det är väl för tidigt!

Nicka: Hoppas det inte är någon fara! Håller tummarna att det blir plus för dig när du testar idag.[/

Tyvärr så blev testet idag negativt, men tyvärr väntat eftersom jag blöder ganska mycke :( så nu blir de att vänta tills nästa mens och augusti och då göra Fet, har två i frysen.ska försöka att njuta av sommaren, men just nu känns de såklart skit!

• helnil_

Jag försöker att ta det så lugnt som möjligt och inte stressa. Jag tränar i vanliga fall styrketräning ca 4 gånger i veckan plus löpning och annat men nu är jag väldigt försiktig. Vet egentligen inte varför. Men tänkte jag skulle köra igång lite mer efter vecka 12 :) ska gå på ett chefsvikariat på 6 månader direkt efter min semester i augusti och vet att det kommer blir sjukt stressigt då jag dels måste lära upp en ny på mitt jobb samtidigt plus att jag är ordförande i vårt fack.. Men vet att jag ändå måste försöka ta det lugnt! Men kommer bli svårt..

Stephanie1 skrev 2015-06-26 18:14:52 följande:

Hur försiktiga är ni när det gäller att bära tungt eller att stressa på jobbet ? Går in i vecka 7 nu och man är ju alltid extra försiktig första tiden

• helnil_

Stort grattis :) r

jojan skrev 2015-06-30 10:23:41 följande:

Idag fick jag det efterlängtade plusset på stickan  

• helnil_

Vad roligt, gratulerar! :)

Lantlollan skrev 2015-07-03 10:07:04 följande:

Igår fick vi efterlängtat plus, tredje insättningen på första IVFen!

• helnil_

Fy så tråkigt :( beklagar verkligen! Försök njuta av sommaren så antar jag att ni tar nya tag i höst? Kram

langtarefterbarn78 skrev 2015-07-03 10:07:25 följande:

Minus på stickan idag. Känns skittrist! Hoppas ni får en bra sommar allihopa, gravida eller inte.

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni